Problem z III biegiem i wstecznym [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam skrzynie po remoncie i po jej zamontowaniu nie mogę jej ustawić. III bieg wchodzi mi od czasu do czasu (muszę z 2 przepiąć na 4 i dopiero na 3). A wsteczny to tragedia na ok. 20 prób może raz wejdzie, co to jest . Pomóżcie bo się nie da jeździć. Czego to może być wina? Zaznaczam, że zewnętrzny mechanizm skrzyni mam stary tylko skrzynia jest po remoncie. Aha i jeszcze jedno przy przepinaniu biegów na wyższe podczas wyciągania biegu szarpie mi skrzynią lub silnikiem takie jakieś kijowe aż na budzie czuć. POMOCY bo się chyba potnę .
  
 
Jak masz sie ciąć to daj znać to w spadku przyjme Twojego malca...

A na serio to wydaje mi się że poprostu lizak masz albo nie dokrecony albo skrzywiony... Lizak kosztuje chyba 7 czy 8 zł więc do dzieła
  
 
ale straszne , najprostszy problem - urwałeś gumy ,skrzynia wali w samochód od dołu i powyginał się wodźik, zauważyłem że w samochodzie masz zrobioną blacharke i koła ,ale reszta jak silnik to kiepska sprawa , na to on gorzej jeździ niż wygląda srób coś z tym
  
 
Miałem podobnie niedawno po włożeniu skrzyni wszysatko chodziło oki przejechałem 2 km i pozostały mi 2 biegi 1 i 2. Do chaty zajechałem na 2, pomyslałem że albo sie urwała poduszka albo łącznik(lizak) sie pogioł, nastepnego dnia na kanał patrze a tu tylko sie poluźnił łącznik skręciłem i działa oki. Zobacz jak wyglądają poduszki pod skrzynią i łącznik wszystko razem wyniesie ci około 20 zł i 30 minut pracy wymiana + regulacja łącznika żeby ładnie biegi chodziły. Regulacja polega na odpowiednim dogięciu
  
 
Cytat:
2003-09-20 14:12:56, Przemol pisze:
ale straszne , najprostszy problem - urwałeś gumy ,skrzynia wali w samochód od dołu i powyginał się wodźik, zauważyłem że w samochodzie masz zrobioną blacharke i koła ,ale reszta jak silnik to kiepska sprawa , na to on gorzej jeździ niż wygląda srób coś z tym



Człowieku jakbym miał kasę to bym całego sobie odrazu zrobił a tak to robię stopniowo. Teraz będę robił to, później silnik (wymiana uszczelek popychaczy, wogóle uszczelnienie, tuningu raczej nie będzie takiego w stylu wałek, tłoki itp. bo prawie seria mi wystarcza, autko robię raczej na stylistykę ale o silniku nie zapomniałem) itd...
Nie od razu odkryto Amerykę....
Co do tego czy kiepsko jeździ ja wiem 130 idzie a więcej nie próbowałem więc chyba taki zły to nie jest.
  
 
Rutkus, napisz coś więcej o tym doginaniu lizaka, bo ja zawsze zakładałem go jakim jest... ale zawsze było ok
  
 
Sprawdz czy masz dobrze ustawiony drazek zmiany biegow w tym celu zdejmij dywanik i tam na srubkach wyreguluj (to moze byc przyczyna ze ci wybija bu=iegi lub wogule nie wchodza) i sprawdz jeszcze czy nei masz rozwalonych poduszek(gum roznie na to mowia) pod skrzynia ja jak kupilem rzemioslo to tydzien na tym jezdzilem a potem sie rozwaliły i trzesło
  
 
Po założeniu łącznika czasami biegi ciężko wchodzą zdażyło mi sie tak kilka razy. W zależności jakie biegi ciężko wchodzą odpowiednio doginasz. Ja robiłem to zawsze "francuzem" łapałem łącznik na środku i jeśli 1 i2 wchodziły brzydka to troche skręcałem łącznik w lewo górna jego część szła w lewą strone jeśli 3,4 i R to w prawo. Dawało to tyle że nietrzeba bardzo mocno przyciągać dźwigni do siebie przy wybieraniu 1,2 i tak samo łatwiej działały pozostałe biegi. Mam nadzieje że połapiecie sie w moim zawiłym opisie
  
 
u mnie tez czasem trzeba przerzucic z 2 na 4 i dopiero potem na 3. mam poprostu zjechany synchronizator. nie wiem jak u ciebie skoro masz skrzynie po remoncie, ale wiem co to za bol
pozdrawiam
  
 
Też to miałem.
u mnie akurat okazało sie że taki jeden przy składani uskrzyni chcial zrobic 2 z 1
I czesci pozostawało po złozeniu.
Ale sie zrehabilitopwał i teraz już skrzynia działa - kto wie moze i silnik niedługo odpali
  
 
Założyłem nowy lizak i wszystko ok, wsteczny wchodzi tylko IV bieg nie wchodzi z luzu (z przepinania 3 na 4 wchodzi a jak jade na 4 i wrzuce sobie na luz i później chcę dać 4 z powrotem to nie wchodzi - musze go szukać w okolicy 2 biegu ). Moje pytanie jak to ustawić bo czasem na 4 mam wsteczny - mam tego lizaka dogiąć?.
Rutkus napisz mi to dokładnie jak dla debila bo nie wiem jak to sobie ustawić żeby było ok.
  
 
Ja bym spróbował dogiąć z tego co piszesz to delikatnie górna część łącznika w lewo tak jak pisałem na gg (stoisz twarza do przodu auta)
  
 
Zrobiłem i jest .