Wskaźniki [Fiat 125p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie czy da radę wymienić starą deskę (nie klasyk!!!),tzw. temometr na tą z okrągłymi tarczami?? Mam dylemat bo te okrągłe są zajefajne a szukam Fiaciora bo kasa już prawie jest i teraz właśnie pojawia się problem co będzie jeśli trafi się fajny okza a będzie miał starą deskę?? Pozdroowka dla wszystkich FIATomaniaków!!!
  
 
Cytat:
2004-06-19 19:03:46, Dioda83 pisze:
(...) co będzie jeśli trafi się fajny okza a będzie miał starą deskę??

No to będzie prawdziwa tragedia-tylko się powiesić
A serio to zegary "okrągłe" pasują w miejsce "termometru",trzeba tylko podpiąć obrotomierz.
Dla mnie prawdziwy DF to DF z "termometrem"
  
 
hehe nom tragedia Nic nie trzeba robić. Teromometr to faktycznie super sprawa. pamiętam że od małego fascynowała mnie ta tasiemka wysówająca sie. Wsumie wcześniej żadnego samochodu nie widziałem z tym. Dziadek się do dziś śmieje bo jak tam gówniarz byłem to zawsze się pytałem jak to działa i brałem to za super wynalazek . Oj stare dobre czasy
  
 
jezeli bedzie rocznik starszy od 83 to bedziesz musial zmienic miernik poz paliwa w zbiorniku na polonezowski, bo pokazywa odwrotnie. i jeszcze chyba (?) pare kabli poprzekladac w kostkach, i oczywiscie obrotek. robilem takie cus w lutym u siebie i dziala jak trzeba.
  
 
Cytat:
No to będzie prawdziwa tragedia-tylko się powiesić


Kaovietz dzięki za wsparcie tyle chciałem wiedzieć czyli jeśli trafi się fajna sztuka to ja bez zastanowienia kupuję , a z czasem będzie to najpiękniejszy Fiacik w Bełchatowie
  
 
Trzymam cie za słowo Dioda
  
 
kurde, żaden inny temat mi nie pasował więc odgrzewam tego kotleta.
Zna ktoś skalę wskaźnika temperatury w dużym fiacie, to znaczy np. jak jest w połowie to odpowiada to 70C
Wkurzają mnie już te liczniki
Chyba zrobię adaptację liczników z łady do fiata, mimo że sama kreska śmierci ma urok to wszystko inne maniana straszna...
  
 
Trochę niewyraźne zdjęcie (poprawiłem skalę) ale wiadomo co i jak (z książki Jeżdżę FSO... )




  
 
i ja się podepnę na temat wskaźników, otóż czy pod czujnik ciśnienia oleju z dohc można podpiąć wskaźnik ze skalą czy wymaga to zmiany owego czujnika ?

http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-oleju-komplet-nowy-i1468591239.html - taki zestaw będzie pasował ?
  
 
Przedmiotem aukcji jest kompletny, fabrycznie nowy elektryczny wskaźnik temperatury oleju widoczny na zdjęciu poniżej, w skład którego wchodzą:

Wskaźnik w obudowie,
Metalowy wspornik,
Komplet przewodów elektrycznych,
Czujnik ciśnienia,

Szczegółowa instrukcja obsługi
Gwarancja

No ja nie wiem, jakby kolumb odkrywał siedemnaście razy amerykę, to gdzie by teraz górale jeździli na saksy?
  
 
Cytat:
2011-03-01 23:13:01, CEHU pisze:
Zna ktoś skalę wskaźnika temperatury w dużym fiacie, to znaczy np. jak jest w połowie to odpowiada to 70C



jak jest w połowie i jeseś w mieście to włączasz pstrykiem wentylator, bo potem to już sprawy postępują dość szybko

nie wiem jak to w roverkach ale mnie się żadko zdarza dociągnąc wskaźnik do takiej pozycji... ogólnie jak się zbliża to pstryk... Podczas jazdy raczej nie powinien podskoczyć poza poczatek skali co nie oznacza, że silnik jest niedogrzany
  
 
Cytat:
2011-03-02 08:23:55, Furiosus pisze: Podczas jazdy raczej nie powinien podskoczyć poza poczatek skali co nie oznacza, że silnik jest niedogrzany



Chyba jednak masz niedogrzany motor, miałem 3 fiaty i zawsze wskazówka stała mi na połowie skali, a o ile dobrze pamiętam, lekko powyżej połowy załączał się wentylator
  
 
No dokładnie. Normalnie powinien być mniej więcej w połowie skali (ja tak mam nawet jak jest -15 na dworze), mi się załącza wentylator gdy wskazówka dojdzie do 3/4 skali.


[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-03-02 10:56:43 ]
  
 
rover nagrzewa sie mega szybko. Sprawny powinien trzymac temp minimalnie (niecala grubosc wskazowki) na prawo od srodka. Przy czystym ukladzie na chlodnicy fiatopoldowej wentylator wlacza sie po staniu 15 minutt w miejscu. W upaly w korkach na parwde dlugo trzeba stac zeby sie wlaczyl. Generalnie niezaleznie od warunkow temp stoi w miejscu zazwyczaj.
  
 

Nie zgodze się Piotrek z Tobą i wydaje mi się, że to sptawa indywidualna. Ja nawet w lecie mam na ostatniej kresce dolnej skali a w połowie to mi się wichura sama załącza co więcej mierzyłem to dodatkowym wskażnikiem z podziałką temperaturową i w okolicach między ostatnią a przedostatnią kreską w dole skali na wskaźniku było 80-90 st.C. Ogólnie nie wierzę za specjalnie w te wskaźniki na desce fiata i najlepiej samemu sprawdzić gdzie się wichura włacza i według tego ocenić sytuację



[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2011-03-02 11:32:16 ]
  
 
wymien wskaznik albo czujnik
  
 
czujnik - tylko po co??? ja wiem jaką temperaturę mam trzymać a poza mną nikt moim fiatem nie jeździ...

EDIT: Ale jak pamiętam moje doświadczenia z FIATAMI to od środka skali do samodzielnego włączenia wentylatora w miescie to był już moment...



[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2011-03-02 13:46:58 ]
  
 
ale o czym wy k**wa deliberujecie? mierzycie w milimetrach dokładnośc wskaźnika w kancie? Przeciez to kutas starego dziadka zwawiej reaguje na cycki babci niz ten wskaźnik...No tak naprawdę to pokazuje +-15 stopni...a porównywanie w kilkudziesiecioletnich autach ze mnie sie wychyla tyle a mnie dwa mm tyle a mnie w prawo a mnie w lewo...toz ze starości opornośc czujnika sie moze zmienic o wieksze wartości, o przewodach juz nie mówię...


[ wiadomość edytowana przez: Poochaty dnia 2011-03-02 14:01:35 ]
  
 
Trve, trve.
  
 
poochaty a ty znowu. Jak sie psuje to sie naprawia. Stare auta tez. I patrz, mi w paru zegarach wskazywal zawsze dokladnie tak samo. Nie wiem tez o co Ci chodzi z tempem reakcji, co niby w konstrukcji tego wskaznika ma powodowac jego wolna reakcje? Jak jest sprawny to dziala i tyle.