MotoNews.pl
  

Wymiana łopatek...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Moze juz to ktos robil. A mianowicie chodzi mi o to jak wymienic te lopatki co są od kierunkowskazow i swiatel drogowych przy kierownicy bo cos mi tam strzela jak by sie jakis plastik pokruszyl i jak sie do tego mozna dostac ? Jak zdjac kierownice jaki tam idzie klucz i czy niema zadnych problemow a i mam jakies zwarcie bo jak skrecam w lewo albo w prawo to nieraz trabi mi klakson przy skrecaniu. Co tam sie moglo stac ? co bedzie tam do naprawy ? Z gory dzieki
  
 
Łopatki = przełącznik zespolony

Kierownice sciagasz w prosty sposob - wyjmujesz znaczek, odkrecasz srube (nie pamietam rozmiaru klicza, ale najlepsza by byla nasadka), ciagniesz kieronice do siebie (uwazaj na zęby, zeby ich sobie nie wybic), sciagasz obudowe kolumny kierownicy i mozesz juz wymieniac przelacznik zespolony.

Pozatym polecam uzyc funkcji szukaj na forum, bylo o tym z 10 razy.
  
 
klucz nasadowy 19 albo 22 nie pamietam dokładnie ale raczej 19 ( napewno któryś z tych dwoch - przerabialem to juz z 10 razy ) , odkręcasz obudowe kolumny , sciagasz kierownice , odkręcasz jedną śrubkę z przełączników , odpinasz 2 kostki pod kierownicą ( trzeba mieć drobne rączki bo kostki znajdują sie w wnęce) i skręcasz analogicznie . Troszkę bawienia się jest z założeniem gumki która jest wokół stacyjki . Sprawdz czy łopatki nie zachaczają o obudowe kolumny ( moze przełączniki sie lekko zsuneły w dół i wtedy zachacza , może też wyskoczył ten bolec który służy do wyłączania kierunków jak wraca kierownica i wtedy przeskakuje i też strzela ) . Pracy jest na około 30 minutek
  
 
Aa 2 typy przelacznikow zespolonych wiec nalezy na to rowniez zwrocic uwage. Chodzi o łopatke, ktora przełącza światła z pozycji na drogowe.
  
 
Tak ale w moim przypadku krotkie mozna wlaczyc przyciskiem przy biegach wiec nie mialo to znaczenia czy 3 punktowe ( mijania krotkie dlugie ) czy 2 punktowe ( dlugie , mijania)
  
 
Tak, to sie tyczy 2107 produkowanych przed 1988.