Problem z polonezem 1,6 GLI 94r LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
od pół roku posiadam poloneza GLI 94r (110 tyś km przejechane ale śilnik w dość dobrej formie , po 12 kompresja na każdym cylindrze , nie bierze oleju i nie ma nagaru nad klapą klawiatury)
wtrysk jedno punktowy , bez katalizatora (model silnika 1,6 CF)
zasilany LPG
Wcześniej posiadałem poloneza z 88 roku też z silnikiem 1.6 (tylko model CB)
Więc mam jakąś orjentacje i wiem jak sprawny poldek powinien chodzić

Oto moje problemy z moim dotychczasowym polonezem :

- po pierwsze , bardzo wolno wchodzi on na obroty w starym poldku jak nacisnołem na pedał to wskazuwka momentalnie leciała na czerwone , a ten strasznie powoli się rozpędza (na gazie i na benzynie)

- często zdarza mu się zgasnąć jak się go wyrzuci na luz (męczace jest to na skrzyżowaniach) obojętnie na czym jest , na beznzynie czy na gazie

- na gazie auto chodzi nawet w pożądku , da się jeździć , pomijając fakt że czasem gaśnie to jazda nim jest całkiem przyjemna ,
ale na benzynie jak się rozgrzeje , to na wyższych obrotach (3 - 6 tyś) autko się ładnie zbiera i jakoś chodzi ale do tych 3 tysięcy słabo a nawet wogóle nie reaguje na pedał głazu , dusi go coś , szapie nim ... masakra ....

- Dużo pali .... dużo czyli od 14-18 litów gazu zależy jak się jeździ (instalacja regulowana w grudniu , regeneracja parownika itp.)

- auto , nie ma takiej mocy jak mój wcześniejszy model to napewo spowodowane jest momentem obrotowym , jak pisałem tamten momentalnie uzyskiwał czerwoną kreske na obrotościomierzu

chciałem nadmienić , że gdy go kupiłem , wymieniłem świece na 3 elektrodowe , wymieniłem przewody , filtr powietrz , wywaliłem termostat w filtrze powietrza (w końcu jest instalacja gazowa) pociągnołem rure z z powietrzem koło chłodnicy (orginalne miejsce) , wymieniłem olej , wyregulowałem zawory oraz wymieniłem serwo (dryfowały obroty)

próbowałem wszystkiego i nic na niego niedziała ....

nie mam zielonego pojęcia co moge jeszcze z nim zrobić

jeśli ktoś wie co może mu pomóc to bardzo bym prosił o pomoc

z góry dziękuje

pozdrawiam
  
 
Kiedy regulowałeś zawory na gazie powinno co 5 tyś km. Jak mi mówił mój gazownik nie skazane są świece 3 elektrodowe do aut zasilanych gazem. Poza tym ja zacząłbym od regulacji silnika. Mój też coś zaczął łykać więcej gazu ale może to wina zimy
  
 
Cytat:
2004-02-15 21:59:07, trombocyt pisze:
Kiedy regulowałeś zawory na gazie powinno co 5 tyś km. Jak mi mówił mój gazownik nie skazane są świece 3 elektrodowe do aut zasilanych gazem. Poza tym ja zacząłbym od regulacji silnika. Mój też coś zaczął łykać więcej gazu ale może to wina zimy




zawory są dobrze wyregulowane , nie dzwonią ...
świece 3 elektrodowe są bdb do gazu , autko odrazu pali i chodzi nawet na bardzo niskich obrotach
mój poldek , lato czy zima pali tyle samo , to mnie właśnie dziwi
  
 
Co do gazu to sie nie wypowiadam gdyz nie mam go, ale slyszalem ze jezeli ma sie gaz to wlasnie chwyt powietrza nie powinien byc z przodu (ale moge sie mylic) i dlatego gasnie na luzie. A jezeli krecisz go do 6000 to nie dziwne ze tyle pali Moj tez ciezko sie wkreca na obroty a mam taki model jak ty. Trzeba zaczac od wysokich obrotow to sie rzyma ich ale jak raz zamulisz to juz tak zostaje. Troche sie poprawilo jak zmienilem kolektor na ten z modelu GSi i od dolu juz milej kreci.
  
 
ten poldek , to moje pierwsze auto na wtrysku , totalnie się na wtrysku nie znam , gdy chodzi o gaźnik to odrazu wiem co i jak

ustawia się gdzieś ten wtrysk ?? reguluje się go ?? jak tak to co ile km ?? przed chwilą przeczytałem na jakimś forum, że jest coś takiego jak kąt ustawienia wtryskiwaczy ... ??

może mi ktoś wytłumaczyć ile kosztuje regulcja tego , oraz co ile takie coś się reguluje i w jakich przypadkach się to rusza

z góry dzięki
  
 
No wtrysk jest po to zeby wlasnie nic nie ruszac przy aucie. Ja nic nie slyszalem o regulacji wtrysku. Mozesz zresetowac komputer sterujacy.
  
 
monowtrysku sie nie reguluje,sprawdz kontrolki bo moze byc tak ze masz przepalona zarowke a swieci ci check engine,wtedy bedzie palil wiecej,pozatym do poldka swiece 3elektrodowe sie nie nadaja
  
 
no ja mam podobne objawy..tyle że na gaźniku!! wczoraj wracając do domu podjąłem decyzje że pora oddać auto do warsztatu na regulacje zapłonu( bo jak mocniej depne pedał gazu to skacze jak żeba i strzela z tłumika jak trabant ) tak więc dziś bedzie dzień pamiętny....

co do spalania też mam takie bo ciągle trzymam go na obrotach żeby nie mulił wyreguluje go dziś w jakimś warsztacie i dam znać!!

ps. tankuje ktoś na shelu?? super95- odkąd zatankowałem to takie szopki mi sie robią jak nigdy!!
  
 
Mam taki sam silnik w Polonezie z '95 roku

Wkręca się na obroty sprawnie i ciągnie bardzo miło
Mam nadzieję, że po wczorajszym spocie w Bydgoszczy żaden fotoradar nie uwiecznił mojego powrotu

Nie powinieneś kręcić go na 6krpm - przy 5krpm jest uzyskiwana maksymalna moc - potem już tylko zarzynasz silnik... 4.5krpm to u nie optimum do zmiany biegu na wyższy - przy BARDZO szybkiej jeździe.

Po pierwsze zmień świece na 1 elektrodowe iskry (komplet to circa 24pln) - takie jakie są zalecane do tego silnika - słyszałem (opinie zarówno doświadczonych w Polonezach mechaników jak i sprzedawców w sklepie) że na innych a zwłaszcza wieloelektrodowych 1.6CF nie chodzi zbyt dobrze - z Iskier jestem zadowolony.



Co do paliwa Shell by SCooby:
V-power 95 świetnie nadaje się do odpalania auta - z kolei na PowerGas silnik chodzi ciszej iż na LPG z BP.
  
 
Cytat:
2004-02-16 06:42:14, sc00by pisze:


ps. tankuje ktoś na shelu?? super95- odkąd zatankowałem to takie szopki mi sie robią jak nigdy!!

zatankowalem na Schel'u Vpover 99 i...........przestala dzialac pompa paliwa musze dzis pokopac co sie stalo dobrze ze mam gassssss
  
 
a myslales ze bedziesz szybciej jezdzil
  
 
już raz zmieniłem świece , bo myślałem, że to może być przez te 3 elektrodowe , ale auto chodzi tak samo , a nawet gorzej pali

to napewno nie wina świec

za tydzień pojade do servisu .... zaś mnie oskubią ale przynajmniej będzie mi fura dobrze chodzić

sądze, że wszystkie problemy z autem mam przez wtrysk

przeczytałem w książce "naprawiam swój samochód POLONEZ" że takie objawy są spowodowane cytuje "złym kątem stożka strugi wtryskiwanego paliwa" pisze w książce, że kąt ten ma wynosić 52' (mono-wtrysk)

zobaczymy za jakiś czas , napisze wam relacje co mi powiedzieli w servisie
  
 
ja tankowałem raz Vpower u siebie jeszcze nie miałem gazu i potem regulacja zapłonu i wymian filtru paliwa
  
 
Cytat:
2004-02-16 13:06:32, szakal_xxx pisze:
już raz zmieniłem świece , bo myślałem, że to może być przez te 3 elektrodowe , ale auto chodzi tak samo , a nawet gorzej pali

to napewno nie wina świec

za tydzień pojade do servisu .... zaś mnie oskubią ale przynajmniej będzie mi fura dobrze chodzić

sądze, że wszystkie problemy z autem mam przez wtrysk

przeczytałem w książce "naprawiam swój samochód POLONEZ" że takie objawy są spowodowane cytuje "złym kątem stożka strugi wtryskiwanego paliwa" pisze w książce, że kąt ten ma wynosić 52' (mono-wtrysk)

zobaczymy za jakiś czas , napisze wam relacje co mi powiedzieli w servisie

Mozliwe ze masz zapchany filtr paliwa i przez to dostalo sie jakies swinstwo do wtryskiwacza i troche go przydkalo. Ale to wydedukowalem
  
 
Popronuję reset komputera - to złośliwe maszyny i lubią tak robić
  
 
chodzi ci o zdjęcie klemy z akumulatora ??

czy jest jakiś magiczny przycisk w komputerze ??

bo klemy w tą zime częst musiałem zdejmować (padał akumulator)

ps.
a tak przy okazji , w kazdym samochodzie z wtryskiem jest wstrząsówka

może mi ktoś powiedziec gdzie się ona znajduje w polonezie ??
  
 
Cytat:
2004-02-16 13:06:32, szakal_xxx pisze:
już raz zmieniłem świece , bo myślałem, że to może być przez te 3 elektrodowe , ale auto chodzi tak samo , a nawet gorzej pali

to napewno nie wina świec

za tydzień pojade do servisu .... zaś mnie oskubią ale przynajmniej będzie mi fura dobrze chodzić

sądze, że wszystkie problemy z autem mam przez wtrysk

przeczytałem w książce "naprawiam swój samochód POLONEZ" że takie objawy są spowodowane cytuje "złym kątem stożka strugi wtryskiwanego paliwa" pisze w książce, że kąt ten ma wynosić 52' (mono-wtrysk)

zobaczymy za jakiś czas , napisze wam relacje co mi powiedzieli w servisie



Jeśli po zmianie świec nadal masz takie same objawy to nie mam pojęcia co może być nie tak... Może spróbuj przepalić auto w trasie tak ze 30km na benzynie?

Chodzi mi po głowie jeszcze szwankujący moduł zapłonowy, ale to już droższa impreza.
  
 
no włąśnie nie tankowałem V-power tylko to co jest obok tego i kosztuje około 3.43- super cośtam... raczej już nie pojade tankować na shelu
  
 
Nowy modol cos kolo 250 zl w wersji sport.
  
 
Cytat:
2004-02-16 14:44:37, szakal_xxx pisze:
chodzi ci o zdjęcie klemy z akumulatora ??

czy jest jakiś magiczny przycisk w komputerze ??

bo klemy w tą zime częst musiałem zdejmować (padał akumulator)

ps.
a tak przy okazji , w kazdym samochodzie z wtryskiem jest wstrząsówka

może mi ktoś powiedziec gdzie się ona znajduje w polonezie ??




Odlanczasz aku na 10-15min...

Podpinasz, odpalasz auto na benie...czekasz az sie zagrzeje do 90'C (jak sie wlaczy wiatrak) to wylaczasz silnik... ot cala filozofia...i restart zrobiony...

Wstrzasowka...chodzi Ci o takie cos ze jak masz wypadek to odlacza Ci zaplon ?? A jak przycisniesz maly przelacznik to juz mozesz zapalac?? Jesli o to Ci chodzi to w GSI jest to po lewej stronie, umieszczone na nadkolu (czerwony przelacznik)...