MotoNews.pl
  

Ciśnienie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i pytam
Sprawa wygląda tak. Wskazówka ciśnienia oleju zachowuje się jak obrotomierz. Jak zwiększają się obroty, tak powyżej 1800-2000 obr/min to pokazuje ciśnienie prawidłowe ( ok 0,4 ). Jak tylko obroty spadają to wskazówka opada nawet nie na zero, ale jeszcze niżej, tak jakbym miał wyłączony silnik. Podpowiem że remoncik silnika był robiony ok 8 tyś km temu/ 4 miesiące. Po remońcie był regulowany, głowica dociągna, zaworki, itp.
Silnik pracuje równiótko, bez żadnych dziwnych objawów, nie dymi, przyspiesza jak zawsze, olej jest.
Czym to moze być spowodowane? Czy to jest duuuuuży problem, czy tylko drobiazg, co od tego może się stać i co z tym zrobić. Zasadniczo mam wrażenie że to elekrtyczne sprawy, ale się boję że jednak coś z ciśnieniem silnika
  
 
A jak się zachowuje lampka?
  
 
Lampka cisnienia się nie zapala. Tylko ta wskazówka coś wariuje
  
 
To może być po prostu awaria czujnika od wskaźnika (to taka mała puszka). Obawiam się, ze można to sprawdzić jedynie kupując nowy i wymieniając.
  
 
MAJCHAL niczym sie nie przejmuj, jeżeli olej się rozgrzewa tym samym staje się bardziej płynny stąd ciśnienie ma prawo spaść, ale z kolei piszesz ze spada poniżej 0 - to juz jest dziwne, i czy jest możliwe jest jakiś dystans na wskaźniku poniżej 0 ?

w kazdym bądź razie dopóki nie zapali się "lampka oleju" to chyba nie ma czym się przejmować - albo ja też sie za bardzo nieorientuje
  
 
Naj ważniejsza jest kontrolka ciśnienia oleju
Co do czujnika to jest różnie i jest to kontrolka prowiziryczna i mam za zadanie pokazywać przybliżone wartości w moim modelu poniżej 1500 prawie sie nie podnosi przy 2000 wskazuje ok 2.0 przy 3500 4.0 i jest to zgodne z danymi w książce serwisowej.
Dopuki więc niew świeci się kontrolka niema zmartwienia
  
 
Spróbuj poruszać wtyczkami które wpina się z tyłu zegarów. Czasami któryś kabel nie kontaktuje i różne kruczki się dzieją.
  
 
Chyba się nie rozumiemy. Wiem że jak spadają obroty to i ciśnienie maleje. Zawsze tak miałem że na wolnych obrotach miałem +- 0,2. Teraz jednak mam ponizej 0, po prostu idzie do takiej pozycji jak jest silnik wyłączony. Jak dodam gazu to wchodzi na 0,4.
Teraz mam pytanko. A jeśli się rozpierdzielił czujnik ciśnienia i kontrolka się nie pali? Jak można sprawdzić kontrolkę poza tym że jak na postoju przełączę kluczyk to się zapalają na "dzień dobry". Boję się po prostu że może coś się dziać z silnikiem a własciwie jego ciśnieniem a nie mam czasu podjechać do mechaniola na pomiar
  
 
Kontrolke można sprawdzić w prosty sposób.
Gasisz silnik ,nie używając stacyjki np. przez puszczanie sprzęgłą na wysokim biegu i trzymając hamulec, silnik zgaśnie i po ok 1 sekundzie powina zapalic sie kontrolka ciśnienia oleju. Jeśłi się zapali to jest ok.
  
 
No tak można sprawdzić kontrolkę. Ale co to może być powodem i jak to usunąć?
  
 
Jak już będziesz wiedział, że kontrolka OK to Ci się krąg podejrzeń zawęzi. Będziesz się mógł zabrać za sprawdzanie wskaźnika i jego czujnika.
  
 
Najprostrzy i niezawodny sposób na sprawdzenie ciśnienia oleju w silniku nie wymagający żadnych przyrządów jest następujący:

Po nocnym postoju auta odpalamy silnik na kilkanaście sekund aż wejdzie na obroty (na ssaniu ) , gasimy go kluczykiem i w momencie gdy silnik się zatrzyma przekręcamy kluczyk do pozycji włączenia się kontrolek i LICZYMY ILE SEKUND MINIE DO ZAŚWIECENIA SIĘ KONTROLKI CIŚNIENIA OLEJU.
Im więcej tych sekund tym większe ciśnienie oleju w układzie .

Z moich wiadomości przyjąć należy granicę iż 4-5 sekund to wynik zadowalający. Spotkałem się z przypadkami 10-15 s.
  
 
Już wiem. Byłem dziś u mechaniola i wszystko wiem. To sprawa czujnika ciśnienia. Poldek ma dwa obwody do ciśnienia oleju. Jeden jest pod kolektorem ssącym i on jest odpowiedzialny jedynie za zaświecanie się kontrolki przy wskazówce na desce z ciśnieniem oleju. Drugi czujnik ciśnienia oleju jest tuż przy fitrze oleju. Kosztuje to dziadostwo 61 złotych i nic nowego do sprawy nie wnosci poza tym że odchyla wskazówkę na desce rozdzielczej. Jakby go nie było to żadna bieda. Mechanik założył i pokazuje teraz na wolnych 0,4 !!! A jak dam mu po garach to wchodzi na 0,6. Ciśnienie jak w samolocie. Dowiedziałem się że na 10 sztuk poprawnie pokazuje 1. Tak więc się nie martwię. Z silnikiem wszystko ok, i.... "spokojnie to tylko awaria"
  
 
Pytanko do znawcow temtu. Jakie prawidłowe ciśnienie powinien pokazywać wskaźnik ciśn.oleju na deske rozdzielczej w Poldku? A jakie jest już niepokojące i znaczy, że silnik nadaje się już tylko na złom??? Czy ten wskaźnik jest w miarę precyzyjny ???
  
 
Wskaźnik jak sama nazwa wskazuje jest tylko wskaźnikiem (a nie manometrem), więc jego wskazania są tylko przybliżone. Jedynym niepokojącym objawem, który może wskazywać na zbyt niskie ciśnienie, jest ciągłe świecenie się kontrolki ciśnienia. Wtedy wiadomo co robić. Chociaż są specjaliści, którzy przed sprzedażą takiego auta, mostkowali kontrolkę ciśnienia z kontrolką ładowania i oszukiwali nabywcę auta.
  
 
Nie dość, że ten wskaźnik jest niedokłdany to w dodatku często nie działa i wprowadza użytkowników w błąd. Nie sugerowałbym sie nim zbytnio. Praktycznie z tego najważniejsza jest kontrolka ciśnienia oleju (czerwona). A takich, którzy ją mostkowali z ładowaniem to tylko...
  
 
Cytat:
2003-07-26 09:32:13, Jeff_Colby pisze:
Nie dość, że ten wskaźnik jest niedokłdany to w dodatku często nie działa i wprowadza użytkowników w błąd. Nie sugerowałbym sie nim zbytnio. Praktycznie z tego najważniejsza jest kontrolka ciśnienia oleju (czerwona). A takich, którzy ją mostkowali z ładowaniem to tylko...

Nic ujac nic dodac przymknij oko na ten wskaznik i pilnuj kontrolki
  
 
zgadza sie

u mnie wskażnik pokazuje własciwe ciśnienie na zimnym silniku jak sie nagrzeje to juz jest klapa ale u mnei winw pewnie ponosi olej
  
 
Cytat:
2003-07-26 10:00:40, bodziot pisze:
zgadza sie

u mnie wskażnik pokazuje własciwe ciśnienie na zimnym silniku jak sie nagrzeje to juz jest klapa ale u mnei winw pewnie ponosi olej


Wiesz nie sugeruj się tym wskaźnikiem, nawet jeżeli wydaje się, że pokazuje prawdę, gdyż w Twoim przypadku odczyt może być niewłaściwy. Ten olej, który masz nie jest znowu aż taki zły, ale wiadomo, że w tym przypadku minerlany byłby optymalniejszym wyborem.

Pozdrawiam
  
 
Ten wskaźnik ma czujnik, który działa identycznie jak bocznikowy filtr oleju. Możesz go olać. Najważniejsza jest lampka kontrolna oleju i tylko na nią zwracaj uwagę.


[ wiadomość edytowana przez: wiciu dnia 2003-07-26 21:43:24 ]