Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2011-05-17 07:22:44 W moim 125p pojawił się problem. Siakaś wigloć wlazła w okolice zewnątrznych śrub mocujących głowicę i narobiła spustoszenia w gwintach w bloku. Czyli:
Gwint nr 4 (przy rurce DO nagrzewnicy) znikł całkowicie. Na srubie tylko rudy nalot. Gwint nr 3 jest nawet ładny. Śruba czysta Gwinty nr 1 i 2 Niby są, ale obawiam się że mogą puścić po dokręceniu. Na śrubach - na gwincie pełno rdzy. Wrecz zalepione nitki na gładko. Gwinty w bloku nie wygladały najlepiej. I co teraz robić? 3 gwinty są do zrobienia. Opcje: Heli każdy mi odradza. Tam sie dokręca 100Nm - obawiam sie Wkładka TIME SERT Wurth-a http://www.wurth.pl/katalog2/katalog/thumbs/time_sert4.jpg zalety: - po naprawie gwint jest seryjny, co za tym... - ... śruby są seryjne, nie trzeba kombinować z doborem innych. Wymiary, długość, wytrzymałosć, nagniatany gwint wady: 100zł / otwór w warsztacie. Wole nie znać ceny za komplet naprawczy. Rozwiert na M14x1.5 zalety: - zrobie sam = free. - mam wiertła, gwintowniki, - śruby da sie dokupić (M14x1,5 10,9) za nieduże pieniądze. wady: - koniecznosć rozwiertu otworów w głowicy na 14mm - kombinacja ze śrubami. Jedyne jakie mi sie udało znaleźć są dłuższe (140mm potrzebuję 115). Czyli skrócenie i wydłużenie czesic gwintowanej narzynką. Nawet jeśli gwint będzie słabszy niż nagniatany to powinien nadrobić większą średnicą. - większy łeb (klucz 22), ale sie zmieści. Sam silnik to 1.3, progów na cylindrach nie ma, chodził żwawo. Warto go uruchomić bo zdrowych 1.3 nie jest dużo, a jak pokazują fakty warto mieć cos zakonserwowanego co sie wkłada, odpala i jeździ. Z drugiej strony chciałem uruchomić silnik z Oliwki (czy jakikolwiek inny 1500), więc obecny nie jest silnikiem docelowym. Nie wiem czy jest sens pakować 300. Co sądzicie o sprawie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-05-17 07:36:48 OLO ja uważam, że bezsensowne jest dokonywanie rozwiertów w bloku pod tęższe szpilki z uwagi na to, że trzeba będzie kręcić większe otwory w głowicy. Jak Ci tak strasznie zależy na tym 1300 to napraw blok.
Jak nie to za 300 PLN pewnie kupisz cały motor 1300. Nie jest to przecież aż tak nieosiągalny lalytaś. |
4xtrim SEICENTO rybnik | 2011-05-17 07:56:33 Helikol dziala bardzo dobrze.Używa sie go tez do wzmacniania gwintu w aluminium.
100Nm przy srubie 12mm powinno dac rade. |
![]() 5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2011-05-17 08:19:45 Ja bym zrobił na Helicoil ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: 5Turbo dnia 2011-05-17 08:20:12 ] |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2011-05-17 09:57:33 heli coil wyrtzyma. Time sert tym bardziej - taki gwint jest mocniejszy niz seria w alu blokach, w stalowych nie wiem, na pewno nie slabszy. Niby czemu nie wsadzisz timeserta na taki rozmiar jak masz teraz srube ![]() |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2011-05-17 15:49:24 pytanie tylko ile tam jest miejsca w bloku na roziwrt, zeby sie do jakiegos kanału nie wywalił... |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-05-17 19:34:00 jak jest szpilka to można robić z większym gwintem a resztę przetoczyć by nie ruszać głowicy, tam mam zrobione w maluchu. Wiem że to troszkę inna historia ale puki co działa jak należy. jak jest śruba to pytanie czy można by dać szpilkę |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2011-05-19 23:48:10 Wszystkie rozwiązania poza rozwiertem są dobre. Heli daje radę, ja osobiście przetestowałem nie raz. Świece lepiej niż fabryczne siedzą;] |
Piotrek42gv 125p/126p Nałęczów k/Lublina | 2011-05-20 00:09:44
ja oddam 1300 za 300 razem ze skrzynią biegów;p |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2011-05-20 02:01:26
Tak, bo heli coil jest mocniejsze w aluminium niz zwykly gwint. |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2011-05-20 09:08:25 skoro piszesz ze jednostka nie jest docelowa to ja bym sie nie pakował w koszty tylko nawintował na m14 |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-05-20 10:39:41 tak tylko przy takiej redukcji musisz iść już o 2 rozmiary większy rozwiert gwintu bo nikt nie jest wstanie zrobić zewnętrznie M14 i wewnętrznie M12 tylko musi być to min M16 |