[MKV] - tajemnice klimy, czyli seria pytań do znawców tematu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
SŁOWEM WSTĘPU

Jakiś czas temu podjąłem się cięzkiego tematu klimy w mk5. Jak przeglądałem forum to jest pare osób, które mają choć częściową wiedzę w tym temacie, jednak niema zebranej wiedzy w jednym miejscu, oraz nikt się nie chwalił, że przegryzł się przez ten temat.

W tym wątku z waszą pomocą chciałbym rozgryźć ten temat, może wtedy pojawią się na naszych drogach mk5 z klimą



1) SKĄD WZIĄĆ ORGANY DO PRZESZCZEPU?

Już na początku zaczynają się wieeeeelkieee schody. Bo czy ktoś w polsce widział mk5 (pomijam rs'y) z klimą fabrycznie założoną? Ja nie, i przypuszczam, że małe szanse są żeby ktoś widział. Choć w essach po 90 roku większość części od klimy jest identyczna bądź bardzo podobna to jednak "bardzo podobna" to trochę może być za mało. Ponieważ orginalna klima od mk5 raczej jest nie do zdobycia, pozostaje od mk6 lub mk7, w obu przypadkach nie będzie prostego PnP więc ja wybrałem klimę od mk7 jako łatwiejszą do zdobycia, a dodatkowo w mk7 były wersje silnikowe 1,4 CVH co powoduje że klima z tej wersji będzie najlepszym wyborem. Niestety widziałem tylko jedną klimę z mk7 1,4 i w cenach horendalnych tak więc wyposażyłem się wklimę z mk7 1,6. Graty jakie będą potrzebne możemy znaleźć w poradniku Rocky'ego o montażu klimy w mk6.
Trzeba przy tym pamiętać że klima w mk7 miała conajmniej 4 rodzaje węży aluminiowo gumowych idących od zaworu rozprężnego:
1 - w 1,4 CVH
2 - w 1,6 i 1,8 z plastikowym kolektorem
3 - w 1,6 i 1,8 z aluminiowym kolektorem (takie same węże jak w mk6)
4 - diesel

Najlepszym wyborem było by jak wspomniałem od 1,4 CVH ale to jest jednak dość trudny temat do znalezienia. Od diesla nie podłączałem przewodów ale po zdjeciach tychże przewodów widać że do benzyny mk5 niepodejdą. Wersja z aluminowym kolektorem powinna pasować, jednakże może nieco kolidować z przewodem od wspomagania kierownicy. Ja wszedłem w posiadanie węży z wersji 1,6 z plastikowym kolektorem. Na pierwszy rzut oka może wyglądać że niebędą pasować, ponieważ będą kolidować z plastikowym dolotem powietrza do kolektora. I tak też jest, jednak ta kolizja jest minimalna. Po przymierzeniu sprężarki i przewodów okazało się że wystarczy aluminiową część przewodu podłączaną do sprężarki nieco wygiąć i po problemie.

Z części które pasują PnP bez problemowo to:
Z WNĘTRZA:
1 - panel klimy od mk6 wraz z pokrętłami
2 - przełącznik klimy (ten środkowy), w mk6 i 7 był identyczny
3 - przekaźniki do skrzynki, są identyczne jak w mk6 i mk7, i potrzeba dokładnie takiego samego zestawu jak w mk6
4 - przewody od przełącznika klimy do skrzynki, wersje ghia i inne z wysokim wyposażeniem już mają taką wiązkę więc zdobycie jej nie jest problemem
5 - skrzynka bezpieczników, musi być to poprostu pełna wersja skrzynki
Z PRZEDZIAŁU SILNIKA
1 - zespół parownika z wentylatorem
2 - plastikowy fartuch grodzi komory silnika wraz z metalową obejmą przepustu przewodów od zaworu rozprężnego
3 - reszty jeszcze nierozgryzłem więc ewentualnie coś tutaj dojdzie



2) ELEKTRYKA.
O ile z wnętrza wiązki wystarczy wziąć z mk5 ghia i podłaczyć, o tyle pod maską będzie wymagało to nieco naszej ingerencji.
W mk6 i mk7 wiązki idąca od skrzynki łączyła się z wiązką z pod maski za pomocą 8 lub 12 pinowego wtyku umiejscowionego przy komputerze absu (w podszybiu z lewej strony - przed kierowcą). W mk5 wiązka ta wychodzi ze skrzynki i stanowi całość z wiązką z pod maski. Ten fakt niema większego znaczenia więc wiązki te poprostu połaczymy w tym miejscu i gitara.
O ile wiązka z pod maski (na tyle na ile ją rozgryzłem) pasuje bez przeróbek o tyle ta krótka idąca do skrzynki juz nie dokońca. Wtyczka wpinana do skrzynki ma ten sam kształt jednak rozmieszczenie pinów jest inne. W tej sytuacji musimy rozebrać wtyczkę i zamienić piny miejscami. Jak robiłem tą zamianę nie miałem przy sobie aparatu żeby zrobić zdjęcia, ale postaram się z czasem zrobić zdjęcia i dokładnie opisać który pin z którym zamienić. Dla niecierpliwych można to rozgryźć w ciągu godziny przy użyciu miernika i schematów elektrycznych z niebieskiej książki
Z drugiej strony tej wiązki idącej od skrzynki zostają nam dwa przewody oznaczone w schematach elektrycznych, że idą "do wiązki głównej (zapłon)".
......Czy ktoś wie gdzie do wiązki głównej należy je podpiąć?......
Z tego co zrozumiałem są to przewody, które odpowiadają za możliwość włączenia klimy dopiero po właczeniu silnika. Tak więc w mk6 i 7 powinny być podobnie jeśli nie tak samo podpięte.
Dodatkowo Rocky'ego bym poprosił o wyjaśnienie kwesti co po podpięciu wiązki. Czy wtyczki od np. włącznika wentylatora i wentylatora wystarczy odpiąć i podpiąć nowe, czy trzeba coś przerobić?
Tak przygotowaną wiązkę podpinamy układając ją na swoje miejsce (wg. opisu Rocky'ego o montażu klimy w mk6).



3) ZESPÓŁ PAROWNIKA
Sam zespół pasuje bez przeróbek. Wystarczy w grodzi miedzy komorą silnika a przedziałem pasażerskim wyciąć otwory pod obieg zamknięty.
Po zamontowaniu podpinamy elektrykę, można posłużyć się opisem Rocky'ego gdyż we wszystkich wersjach mk5,6,7 jest tak samo.
Zostają jeszcze do podpięcia gumowe wężyki podciśnienia, o ile do zespołu jak podpiąć jest rzeczą jasną (jeden do zaworu ciśnieniowego zamontowanego na boku zespołu parownika od strony akumulatora, drugi po przeciwniej stronie zespołu),
o tyle co zrobić z wężykiem który przez przepust w grodzi idzie do przedziału silnika?
......Czy ktoś wie gdzie powinien być podłączony ten wężyk w mk5? Lub w ogóle w CVH?......
Czy mógłby ktoś opisać i jeszcze lepiej dodać foto jak i gdzie to jest podłączone w mk6 i mk7?



4) SPRĘŻARKA I JEJ MOCOWANIE
Niestety mimo że sama sprężarka w mk5,6,7 jest taka sama to w mk5 ma inny rozstaw śrub w zdłuż sprężarki (w mk5 jest szerszy o około 1,5cm). Ma ktoś sprężarkę do mk5? Chętnie przygarnę
Posiadam orginalną łapę mk5 pod sprężarkę tak więc mam pewien konflikt, narazie widzę że da radę wywiercić i nagwintować 2 nowe otwory w łapie pod sprężarkę.
......Jednakże może ktoś z was wie czy łapa od mk6 lub mk7 będzie pasować do mk5 1,6 CVH?......
Przy wyborze sprężarki pamiętajmy też że w zależności od tego które przewody od zaworu rozprężnego mamy różne będzie wyjście podłączeń ze sprężarki. Zazwyczaj to podłączenie jest sprzedawane wraz ze sprężarką a samo w zasadzie jest nie do kupienia więc warto zwrócić uwagę czy pasuje do naszych przewodów.



5) CHŁODNICA KLIMATYZACJI
Tu się zaczyna robić dziwnie i tajemniczo. Otóż według katalogów po 90 roku jest jedna chłodnica, przynajmniej do wszystkich wersji benzynowych. Tym czasem za grzyba niemogę dojść jak powinna być zamontowana. Z jednej strony niemogę dopasować przewodu aluminiowo gumowego od chłodnicy do sprężarki (niewiem jak go przepuścić obok chłodnicy wody). Z drugiej strony niemogę dojść jak powinna być zamontowana na wsporniku chłodnicy.
......Czy ktoś może dokładnie opisać, a najlepiej podać zdjęcia, jak powinna być zamontowana ta chłodnica? Gdzie są punkty montażowe? Czy Belka pod chlodnicę w przypadku klimy jest inna?......



6) WENTYLATOR CHŁODNICY
Wentylator w wersji z klimą od mk7 ma te same wymiary co wentylator w mk5, z tą różnicą że rozstaw punktów montażowych jest około 2cm większy w mk7. Jednak miejsca na plastikowej obudowie wentylatora jest na tyle dużo, że można łatwo wywiercić dwa nowe otworki pod śruby montażowe.



7) ODWADNIACZ
Problem podobny jak z chłodnicą klimatyzacji. Teoretycznie po 90 roku jest taki sam do wszystkich wersji, jednakże jak ustawię go w pozycji w której powinien być widzę tylko jeden otwór montażowy a powinny być trzy ustawione w trójkąt.
......Czy ktoś wie czy w mk5 była jakaś różnica w montażu? Czy ktoś mógłby dokładnie opisać i podać zdjęcia jak to jest w mk6,7?......



8 ) WŁĄCZNIK CIEPLNY WENTYLATORA
Włącznik od mk6,7 16v niepodejdzie. O ile gwint pasuje o tyle ma inne temperatury pracy ze względu na inny punkt montażu. Jednak tutaj sprawa zdaje się nie jest beznadziejna. Otóż były klimy w mk7 1,4 ktory jest konstrukcją CVH wiec tak samo ma włącznik w obudowie termostatu i pracuje w tych samych zakresach temperatur więc jest szansa na zdobycie takowego. Być może w przyszłym tygodniu będę miał taki używany wtedy potestuję i zobaczymy czy wszystko się zgadza.



9) SŁOWO KOŃCOWE
Jak widać klima w mk5 to nie jest łatwy temat jednak mam nadzieję, że wspomożecie mnie swoją wiedzą i zrobimy ładną instrukcję jak wstawić klimę do benzynowego mk5
  
 
kable ze skrzynki do przelacznika juz sa. takze zakladasz panel przelacznik od wersji z klima i ma banglac. co do reszty nie jestem w stanie pomoc. ja zakladam klime do RS'a MKV, ale ty je pomijasz
  
 
Cytat:
2011-06-14 16:47:47, smallsize pisze:
kable ze skrzynki do przelacznika juz sa. takze zakladasz panel przelacznik od wersji z klima i ma banglac. co do reszty nie jestem w stanie pomoc. ja zakladam klime do RS'a MKV, ale ty je pomijasz



1) nie w każdej wersji jest pełne okablowanie, widziałem już wersję z mniejszą ilością kabli, więc trzeba uważać

2) rs'y pominąłem bo wiem że był wątek tylko o klimie w rs'ie
  
 
latwo sprawdzic. odkrecasz panel i wlacznik od nawiewu. jak masz wszystkie piny to wystarczy zalorzyc pokretlo od klimy i gitara. p.s. mam nadzieje, ze watek klimy w rsie nie zniknie bo sa tam cenne info.



[ wiadomość edytowana przez: smallsize dnia 2011-06-14 20:32:15 ]
  
 
Też jestem na etaie montażu klimy z tym że z RSa MKVII do RSa MKV.

Odpowiedzi :
1. Ja kupiłem RSa MK7 z kompletną klimą.

5. Chłodnicę wieszasz na hakach chłodnicy wodnej. A od dołu do belki podtrzymującą chłodnicę wodną, powinna być przykręcona w dwóch miejscach.
Przewody puszczasz pod chłodnicą (powinny być w dwóch miejscach dokręcone do belki za pomocą dwóch łapek. Oba z prawej strony , jeden między belką a chłodnicą wody a drugi za belką, bliżej Prawego koła. Wtedy beda pasować do spreżarki.

6. Ja nic nie przerabiałem jeżeli chodziło o mocowania kompletnego wentyalatora z MKVII do MKV. Wszystko P&P.

7. Odwadniacz zamontoany jest na belce która podtrzymuje chłodnicę wodną. ja w swoim MKV miałem te 3 otwory na boku tej belki niedaleko mocowania jej do podłużnicy po lewej stronie. Przykreca się go od wewnętrznej srony. Pasowalo P&P.

Interesuje mnie w tej chwili tylko jak mam podłączyć wiązkę od klimy. Nie mam żadnej kostki pod klimę przy komputerze ABSu w swoim MKV. Wyizolowałem sobie kostkę wraz z kablami które idą do puszki z bezpiecznikami. Ale jak pisałeś jest inne rozmieszczenie kabli.

Będę wdzieczny za podpowiedź jak je pozmieniać żeby to działało.



[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2011-06-14 22:20:05 ]
  
 
Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
Też jestem na etaie montażu klimy z tym że z RSa MKVII do RSa MKV. Odpowiedzi : 1. Ja kupiłem RSa MK7 z kompletną klimą. 5. Chłodnicę wieszasz na hakach chłodnicy wodnej. A od dołu do belki podtrzymującą chłodnicę wodną, powinna być przykręcona w dwóch miejscach. Przewody puszczasz pod chłodnicą (powinny być w dwóch miejscach dokręcone do belki za pomocą dwóch łapek. Oba z prawej strony , jeden między belką a chłodnicą wody a drugi za belką, bliżej Prawego koła. Wtedy beda pasować do spreżarki. 6. Ja nic nie przerabiałem jeżeli chodziło o mocowania kompletnego wentyalatora z MKVII do MKV. Wszystko P&P. 7. Odwadniacz zamontoany jest na belce która podtrzymuje chłodnicę wodną. ja w swoim MKV miałem te 3 otwory na boku tej belki niedaleko mocowania jej do podłużnicy po lewej stronie. Przykreca się go od wewnętrznej srony. Pasowalo P&P. Interesuje mnie w tej chwili tylko jak mam podłączyć wiązkę od klimy. Nie mam żadnej kostki pod klimę przy komputerze ABSu w swoim MKV. Wyizolowałem sobie kostkę wraz z kablami które idą do puszki z bezpiecznikami. Ale jak pisałeś jest inne rozmieszczenie kabli. Będę wdzieczny za podpowiedź jak je pozmieniać żeby to działało. [ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2011-06-14 22:20:05 ]



ja tez bede wdzieczny, bo tez mnie to bedzie czekac wiazka to niby najmniejy, a najwiekszy problem.
  
 
Kostka do klimy wychodzi ze skrzynki bezp od dołu obok wtyczki ABS
Pózniej jest kolejna wtyczka owalna przy kompie ABS.
Mam taką owalna wtyczke z pinami do klimy z mk7
  
 
Cytat:
2011-06-14 22:29:42, zeberko pisze:
Kostka do klimy wychodzi ze skrzynki bezp od dołu obok wtyczki ABS Pózniej jest kolejna wtyczka owalna przy kompie ABS. Mam taką owalna wtyczke z pinami do klimy z mk7



taka kostka jest w MKVI i VII, ale nie ma jej w MKV. Dzikus juz pisal, ze instalka klimy w MKV jest razem z instalka silnika.
  
 
Cytat:
2011-06-14 22:29:42, zeberko pisze:
Kostka do klimy wychodzi ze skrzynki bezp od dołu obok wtyczki ABS Pózniej jest kolejna wtyczka owalna przy kompie ABS. Mam taką owalna wtyczke z pinami do klimy z mk7



Tą wiązke z mk7 to ja mam. chodzi mi tylko o jej przerobienie tak aby była kompatybilna ze skrzynką z mk5.
  
 
Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
5. Chłodnicę wieszasz na hakach chłodnicy wodnej. A od dołu do belki podtrzymującą chłodnicę wodną, powinna być przykręcona w dwóch miejscach.


zobaczę jak to jest z tymi hakami w chłodnicy wody, jednakże co do dolnego mocowania, w chłodnicy klimy a i owszem mam bolce gwintowane z gumową tuleją, i właśnie tak myślalem że nimi trzeba przykręcić do belki, jednak w belce pod chłodnice nie mam otworów, które by pasowały do tej chłodnicy klimy,
wg wszelkich danych jakie zebrałem nie było różnych belek pod chłodnicę ale może ktoś wie coś więcej w tym temacie?
może wezmę przełożę belkę od mk7? powinna pasować, czy ktoś już tak robił?


Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
Przewody puszczasz pod chłodnicą (powinny być w dwóch miejscach dokręcone do belki za pomocą dwóch łapek. Oba z prawej strony , jeden między belką a chłodnicą wody a drugi za belką, bliżej Prawego koła. Wtedy beda pasować do spreżarki.


mówisz o wersji rs, w której zapewne jest zupelnie inaczej, bo w mojej wersji jeden przewód idzie od chłodnicy klimy do sprężarki a drugi bardzo krótki łaczy chłodnicę klimy z odwadniaczem,
nie mam dwóch długich przewodów od chłodnicy do sprężarki


Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
6. Ja nic nie przerabiałem jeżeli chodziło o mocowania kompletnego wentyalatora z MKVII do MKV. Wszystko P&P.


ponownie, mówisz o wersji rs w której po 90 roku wszystkie wersje mają taką samą chłodnicę i wentylator,
natomiast w tym wątku chciałem poruszyć temat klimy w mk5 dla innych silników niż rs który już był omwiany w innym wątku


Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
7. Odwadniacz zamontoany jest na belce która podtrzymuje chłodnicę wodną. ja w swoim MKV miałem te 3 otwory na boku tej belki niedaleko mocowania jej do podłużnicy po lewej stronie. Przykreca się go od wewnętrznej srony. Pasowalo P&P.


no wlaśnie w tym miejscu mam ten jeden otwór, ale tylko jeden, brak pozostałych dwóch, czy te otwory to miałeś w rs'ie czy innym silniku?


Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
Interesuje mnie w tej chwili tylko jak mam podłączyć wiązkę od klimy. Nie mam żadnej kostki pod klimę przy komputerze ABSu w swoim MKV. Wyizolowałem sobie kostkę wraz z kablami które idą do puszki z bezpiecznikami. Ale jak pisałeś jest inne rozmieszczenie kabli. Będę wdzieczny za podpowiedź jak je pozmieniać żeby to działało.


w pracy zeskanuje schematy elektryczne klimy wraz ze szkicami wtyczek i wieczorem postaram się opisać co i jak pozmieniać,
jednakże przypominam że tyczy się to wersji benzynowych 1,4 1,6 i niemam pojecia czy w rs'ie będzie tak samo!
  
 
chromy rob foty jak wkladasz klime do MKV. beda mi potrzebne


Dzikus z tego co sie orientowalem to okablowanie jest takie samo we wszystkich wersjach silnikowych. takze schemacik jak najbardziej na miejscu
  
 
Cytat:
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
Interesuje mnie w tej chwili tylko jak mam podłączyć wiązkę od klimy. Nie mam żadnej kostki pod klimę przy komputerze ABSu w swoim MKV. Wyizolowałem sobie kostkę wraz z kablami które idą do puszki z bezpiecznikami. Ale jak pisałeś jest inne rozmieszczenie kabli. Będę wdzieczny za podpowiedź jak je pozmieniać żeby to działało.



Napisz jakie kable tam idą, kolory. Wrzuciłeś panel od klimy i włożyłeś nowe sterowanie nawienem te od klimy? Powinna zapalić się lampka po naciśnięciu.

Jak wygląda skrzynka? Zlokalizowałes tą kostke od dołu białą od klimy? Zobacz czy kolory zgadzają się z tymi od strony komory silnika. Jeśli nie wiesz gdzie idą to zlokalizuj tą kostke od klimy i idz po kablach. Jeśli wejdą w jakąś większą kostkę to będziesz wiedział ile kabli wchodzi w tą kostkę i jakie kolory. Następnie porównaj kolory kabli z kolorami na tej instalacji którą ja wkładałem może się pokrywają. Schematy wtyczek mam gdzieś, wieczorem wrzucę


Dzikus, chłodnica od klimy jest zakładana z przodu przed tą wodną. W oryginalnej belce pod chłodnicą są otwory na nią, a oryginalna chłodnica ma jakby plasikowe wieszaki aby ją powiesić na niej.

Obowiązkowo zmieniasz wiatrak chłodnicy. Bez klimy jest metalowy, z klimą plastikowy i większy. Inna jest na nim wtyczka od wentylatora, 2 pinowa podłużna ( jest w instalacji klimy). Czujnik temperatury od wentylatora chłodnicy jest inny, bez klimy 2 piny, wtyczka niebieska , z klimą czujnik 4 piny, wtyczki nie pamietam, powinna być na foto w fotorelacji. W instalce jest też zaizolowana dioda, sprawdzie czy jest sprawna.
  
 
Cytat:
2011-06-15 06:49:53, smallsize pisze:
Dzikus z tego co sie orientowalem to okablowanie jest takie samo we wszystkich wersjach silnikowych. takze schemacik jak najbardziej na miejscu



troche inaczej jest, generalnie sama instalka jest taka sama, inaczej jest tylko rozwiazana kwestia podlaczenia tego do reszty instalacji auta. w mk7 jest zlacze przy podszybiu, razem z instalka grzanej szyby i spryskow. w mk5/6 wchodzi oddzielna wtyczka bezposrednio do skrzynki bezpiecznikow. przy chwili wolnego wam wszystko opisze, bo porobilem troche fotek dla potomnych

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
2011-06-18 21:24:34, zenq pisze:
troche inaczej jest, generalnie sama instalka jest taka sama, inaczej jest tylko rozwiazana kwestia podlaczenia tego do reszty instalacji auta. w mk7 jest zlacze przy podszybiu, razem z instalka grzanej szyby i spryskow. w mk5/6 wchodzi oddzielna wtyczka bezposrednio do skrzynki bezpiecznikow. przy chwili wolnego wam wszystko opisze, bo porobilem troche fotek dla potomnych



grzesiu te roznice znam
  
 
2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
5. Chłodnicę wieszasz na hakach chłodnicy wodnej. A od dołu do belki podtrzymującą chłodnicę wodną, powinna być przykręcona w dwóch miejscach.


zobaczę jak to jest z tymi hakami w chłodnicy wody, jednakże co do dolnego mocowania, w chłodnicy klimy a i owszem mam bolce gwintowane z gumową tuleją, i właśnie tak myślalem że nimi trzeba przykręcić do belki, jednak w belce pod chłodnice nie mam otworów, które by pasowały do tej chłodnicy klimy,
wg wszelkich danych jakie zebrałem nie było różnych belek pod chłodnicę ale może ktoś wie coś więcej w tym temacie?
może wezmę przełożę belkę od mk7? powinna pasować, czy ktoś już tak robił?

2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
6. Ja nic nie przerabiałem jeżeli chodziło o mocowania kompletnego wentyalatora z MKVII do MKV. Wszystko P&P.


ponownie, mówisz o wersji rs w której po 90 roku wszystkie wersje mają taką samą chłodnicę i wentylator,
natomiast w tym wątku chciałem poruszyć temat klimy w mk5 dla innych silników niż rs który już był omwiany w innym wątku


2011-06-14 22:18:00, Chromy pisze:
7. Odwadniacz zamontoany jest na belce która podtrzymuje chłodnicę wodną. ja w swoim MKV miałem te 3 otwory na boku tej belki niedaleko mocowania jej do podłużnicy po lewej stronie. Przykreca się go od wewnętrznej srony. Pasowalo P&P.


no wlaśnie w tym miejscu mam ten jeden otwór, ale tylko jeden, brak pozostałych dwóch, czy te otwory to miałeś w rs'ie czy innym silniku?

w pracy zeskanuje schematy elektryczne klimy wraz ze szkicami wtyczek i wieczorem postaram się opisać co i jak pozmieniać, jednakże przypominam że tyczy się to wersji benzynowych 1,4 1,6 i niemam pojecia czy w rs'ie będzie tak samo!


odpowiedź 5 i 7 zmień belkę podtrzymującą chłodnicę wodną jak masz inną albo nawierć w tej co masz otwory. Ja nie zmieniałem u siebie a wszystko pasowało. odpowiedź 6 Ja poprzednio miałem silnik 1.8 16V i chłodnica jak i wentylator po SWAPie na silnik RS zostały od 1.8. A teraz mimo to na tą chłodnicę pasował wentylator z obudową z mk7 wersja z klimą

[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2011-06-21 10:24:55 ]
  
 
Cytat:
2011-06-15 07:36:25, -Rocky- pisze:
Napisz jakie kable tam idą, kolory. Wrzuciłeś panel od klimy i włożyłeś nowe sterowanie nawienem te od klimy? Powinna zapalić się lampka po naciśnięciu. Jak wygląda skrzynka? Zlokalizowałes tą kostke od dołu białą od klimy? Zobacz czy kolory zgadzają się z tymi od strony komory silnika. Jeśli nie wiesz gdzie idą to zlokalizuj tą kostke od klimy i idz po kablach. Jeśli wejdą w jakąś większą kostkę to będziesz wiedział ile kabli wchodzi w tą kostkę i jakie kolory. Następnie porównaj kolory kabli z kolorami na tej instalacji którą ja wkładałem może się pokrywają. Schematy wtyczek mam gdzieś, wieczorem wrzucę



Ja już rozbebeszyłem całą wiązke główną z mk7 i mam całkowicie odseparowane kabelki od klimy, które idą od kostki głównej z podszybia aż do tej białej przy puszce z bezpiecznikami.
Kwestia w tym że z tego co widzę w puszcze w moim MKV jest jeden pin mniej od klimy. A kolory wszystkich kabelków z wiązki MKVII, poza jednym są fioletowo żółte o ile pamiętam i niczym sie nie różnią.

Rocky , czekam na Twoje schematy wtyczek
  
 
Cytat:
2011-06-21 10:23:14, Chromy pisze:
Ja już rozbebeszyłem całą wiązke główną z mk7 i mam całkowicie odseparowane kabelki od klimy, które idą od kostki głównej z podszybia aż do tej białej przy puszce z bezpiecznikami. Kwestia w tym że z tego co widzę w puszcze w moim MKV jest jeden pin mniej od klimy. A kolory wszystkich kabelków z wiązki MKVII, poza jednym są fioletowo żółte o ile pamiętam i niczym sie nie różnią. Rocky , czekam na Twoje schematy wtyczek



Poleciało na maila, kto chce jeszcze to priv z adresem