Leganza - dziwne zachowanie wspomagania kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Objaw: zanikające wspomaganie. Kierownica robi się twarda po kilkuminutowej lub dłuższej jeździe z dużą prędkościa obrotową silnika jak zjadę np z autostrady. Po chwili wraca i jest dobrze. Dziś usunąłem ze zbiorniczka nadmiar płynu do kreski max i wspomaganie zanikalo na biegu jałowym a po wzroście obrotów wracało.
Pompa się kończy?
ATF do wymiany?
  
 
jakiego koloru jest płyn wspomagania? I czy pompa wydaje jakieś dziwne dźwięki?
  
 
pompa się wyrobiła i tyle
  
 
Cytat:
2011-06-15 22:28:28, sta3x63 pisze:
jakiego koloru jest płyn wspomagania? I czy pompa wydaje jakieś dziwne dźwięki?



Kolor czerwony ale mętny.
Pompa nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków.
Może tylko płyn wymienić? Wygląda na to jakby przy dużej prędkości obrotowej pompy robił się rzadki jak woda pod wpływem temp.
dołałem znów płynu pod korek i wspomaganie jest na jałowym

[ wiadomość edytowana przez: archive15 dnia 2011-06-15 23:30:13 ]
  
 
a poziomu płynu nie sprawdza się czasem przy pracującym silniku?
  
 
Sprawdzałem i tak i tak. Poziom był ten sam.
  
 
czyli jednak ..ciąg przyczynowo-skutkowych zdarzeń w tym samym kierunku ?

Jakby to powiązać ..stawiałbym na pompę (np. i w pierwszy kolejności) ale nie roztrząsaj , bo szkoda czasu !
- zacznij od wymiany płynu , bo to przecie najprostsza , najtańsza i najszybciejsza do realizacji opcja
  
 
Jest jakiś hm korek spustowy na przekładni?
  
 
Cytat:
2011-06-16 17:32:42, archive15 pisze:
Jest jakiś hm korek spustowy na przekładni?


korka brak (raczej)

...wymieniali mi na serwisie w ub. roku (bez przyczyny- tak dla zasady) i chyba coś "rozpinali" - jakieś węże czy inksze złączki sie mi wydawa
/w wyrocznię się jednak bawił nie będę i na 100% nie powiem co i jak to się odbyło - trwało krótko..tyle wiem na pewno /
  
 
a nie masz czasem w tej leganzie servotronic, czyli wspomaganie zależne od prędkości? może jakaś wtyczka się wysunęła, może abs szwankuje?
  
 
Cytat:
2011-06-16 23:16:30, Robert_S pisze:
a nie masz czasem w tej leganzie servotronic, czyli wspomaganie zależne od prędkości? może jakaś wtyczka się wysunęła, może abs szwankuje?


To je dobra myśl ..pewnie warto sprawdzić , tym bardziej że cosik za dużo ostatnio się tam (u archive) dzieje dziwnych rzeczy
  
 
Cytat:
2011-06-16 23:16:30, Robert_S pisze:
a nie masz czasem w tej leganzie servotronic, czyli wspomaganie zależne od prędkości? może jakaś wtyczka się wysunęła, może abs szwankuje?



Wtyczka siedzi na swoim miejscu. ABS w porządku. Podejrzewam nawet że ów servotronic niśt funkcjoniren. Wczoraj wymieniłem płyn ale tylko w zbiorniczku i jakby trochę lepiej ale to pewnie auto....sugestia
  
 
ja swoj zagotowalem rok temu i pompa prawie calkowicie przestala chodzic. w omegach przy kreceniu baczkow to dosc czeste. wymienilem 3 razy w 3 dni i do dzis wszstko ok. nie ma u mnie korka. odviagalem stary plyn na cieplym silniku i wlewalem nowy. tak 3 razy aby jak najwiecej wymienic. pojemnosc u mnie to 0,8l. kupilem tylko dwie butelki - wsumie niecale 40 zl.
  
 
Cytat:
2011-06-19 12:16:54, adamesce pisze:
ja swoj zagotowalem rok temu i pompa prawie calkowicie przestala chodzic. w omegach przy kreceniu baczkow to dosc czeste. wymienilem 3 razy w 3 dni i do dzis wszstko ok. nie ma u mnie korka. odviagalem stary plyn na cieplym silniku i wlewalem nowy. tak 3 razy aby jak najwiecej wymienic. pojemnosc u mnie to 0,8l. kupilem tylko dwie butelki - wsumie niecale 40 zl.



Powiem ci coś w tym jest. Wymieniłem płyn ze zbiorniczka i jest chyba lepiej. Może faktycznie płyn był tak stary że zatracił swoje własciwości