MotoNews.pl
  

A może Lexus ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wyjaśniliśmy już sprawę dotyczącą silnika w Camry, ale mam jeszcze jeden dylemat.
Co sądzicie:

Camry 3,0 V6 rocznik '97-'98, czy Lexus GS300 3,0 V6 rocznik '95?
Podobno akurat ten Lexus ma dużo wspólnego z tym właśnie modelem Camry..., ale to jednak Lexus. Różnica 3 latek może być jednak znacząca.
Zaznaczam, że obracamy się w granicach 45 tys PLN.
  
 
Obawiam się, że mimo wszystko będzie Ci łatwiej znaleźć Camry niż Lexusa. Trochę firm miało Camry jako auta służbowe dla kadry zarządzającej, a Lexusy sprzedawano bardzo rzadko.

Popytaj w ASO czy nie mają klientów Lexusów, chętnych do sprzedania, ale firmy zmieniająwózki co 3-5 lat, czyli auta nie będą już z pierwszej ręki. Sprowadzane z USA też Cię interesują?
  
 
No w porzypadku GS300 to chyba byłbym skazany na takiego z ŁYSA... MAło ich w ofercie rzeczywiście, ale są.
Chodzi mi tutaj raczej, czy komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy, czy raczej porównywalny, bo jeżeli porównywalny, to wolę mieć 3 lata młodszą Camry, której nikt nie kradnie, od Lexusa, który chyba cieszy się sporawą popularnością zlodziei.
  
 
Nigdy nie jechałem tym Lexusem ani Camry, ale na logikę - jeśli oba modele oferowane są na tym samym rynku (USA, Europa) i wszyscy wiedzą, że Lexus to Toyka, logicznym jest że Lexus będzie miał wyższy komfort niż Camry (fabrycznie nowe).

Wybierz Camry, bo oba powody jakie podałeś predystynujągo do roli zwyciężcy Twoich poszukiwań.

Z drugiej strony, jeśli tak bardzo zależy Ci na komforcie to po co kupujesz używany model, kup nowszy i lepszy
  
 
Miałem okazję jeżdzić i jednym i drugim. Dwa całkiem różne auta. Na korzyść Lexusa. Inne silniki V6Camry I6Lexus, zawieszenie (podwójne wachacze poprzeczne)wnętrze. Kultura pracy silnika dużo lepsza w Lexusie.Wątpię abyś w cenie Camry kupił 2 lata starszego Lexusa. Te auta nie różnią się tylko znaczkiem
  
 
Jackal
JAkby mnie było stać na nowy, to...



... i tak bym kupił używany Po co mi nowy wóz, który po 2 latach będzie warty 40% mniej ? Chyba nie dla tego złudnego bezpieczeństwa 3-letniej gwarancji )
Toyota i tak się nie psuje
Chociaż nowa Ave ma problemy z kolumną kierownicy i trzeszczącymi plastikami... To jest raczej nie do wyobrażenia. Auto za 100 kPLN.

Obecnie mam Fiata UNO, który ma 12 lat i wystarczająco często odwiedzam mechaników... Muszę mieć coś niepsującego się. Toyka pasuje, Lexus pewnie też, ale czy warto tego "Luksusa" starszego brać, skoro po wyjściu z Uno do większości samochodów z wyższej klasy będę czuł znaczną różnicę komfortu ?
Tego nie wiem, i dlatego się właśnie pytam.

Jest tutaj przynajmniej jeden kierowca bombowca w postaci LS400 Może jeździł Camry i się wypowie. Niestety LS400 nie wchodzi w grę, bo żonie się niepodoba i już. Dla mnie extra bryka. Z pozostałych, to cenowo łapiemy się tylko w GS300 z 94-95 roku.
  
 
Borman - dokłądnie 3 do 4 lat starszego Lexusa GS300 kupisz w tej samej cenie, co Camry z 1997, 98 roku (bardzo dobrze zadbaną). Czyli Camry 97, a Lexus GS300 z 94. Znalazłem nawet jednego w tej samej cenie i nie bardzo zjechanego z 1995 roku. Te auta mają szybki spadek % wartości.

Nie napisałeś jaką Camry jeździłeś i którym modelem Lexusa.
Tak jak pisałem LS400 też jest w okolicach 40paru kPLN, czy li nawet 2 Lexusy 3-4 lata starsze się łapią do moich wyliczeń...
  
 
To wszystko zależy od stanu technicznego i ceny danego konkretnego egzemplaża. Starszy Lexus może być w duzo lepszym stanie od Camry i na odwrót
  
 
Cytat:
2004-01-13 15:26:33, Lwiecz01 pisze:

Obecnie mam Fiata UNO, który ma 12 lat



Gratulacje! Z Uno do Lexusa, no no. Za trzy latka pojawisz się pewnie na forum użytkowników Maybacha - czego także sobie i wszystkim życzę.
  
 
Camry V6 automat 99r ta w kanciatej budzie i Lexus GS300 98 auto. Lexus byl firmowy tak, ze dobrze go sprawdzilem. Szczegolnie polecam GS400 (tylko sie przewiozlem ale czuc te roznice 1000ccm.
  
 
No nieee. 4 litry, to już nawet na gazie może po kieszeni udeżyć znacznie. I ubezpieczenie duuużo większe

Dziękuję za gratulacje te 40parę tys to przecież nie tak dużo za samochód chyba, prawda ?
A Uno dostałęm od teścia, a darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy. Co prawda naprawy i modyfikacje już chyba wartość doganbiają, ale jeździ
  
 
Lwiecz01
Jeśli znajdziesz konkretnego Lexusa i Camry, to porównaj je wnikliwie, przejedź się i wtedy popytaj nas o konkrety. Teraz to czyste teoretyzowanie. Przy okazji popytaj w serwisach Toyoty (firmowych i nie) o koszty części. IMO Camry może być później tańsza w utrzymaniu.

Aleks
Maybach???? Za kierownicą każdy wygląda jak szofer Ja wolę coś iinego i założę się, że nie tylko ja, ale o tym było w innym wątku o marzeniasz
  
 
Prawdę gadasz
Przejadę się, zobaczę. Z tych 2 Lexusuów które znalazłem żaden może nie być już do użytku
  
 
Cytat:
2004-01-13 16:19:01, jackal pisze:
Aleks
Maybach???? Za kierownicą każdy wygląda jak szofer



A kto mówi że za kierownicą?
  
 
Cytat:
2004-01-13 17:17:45, Aleks pisze:
Cytat:
2004-01-13 16:19:01, jackal pisze:
Aleks
Maybach???? Za kierownicą każdy wygląda jak szofer



A kto mówi że za kierownicą?




To po co mi ten samochód? Mnie rajcuje siedzieć za kółkiem i prowadzić. Jak będę miał 30 lat więcej, 2 zawały za sobą i będę miał kasę, wtedy będę chciał być wożony na tylnym siedzeniu
  
 
No i właśnie po to Maybach, choć na mój gust to autko nieco za bardzo na pokaz. Ale taki stonowany Silver Cloud albo Phantom - czemu nie. A do własnego jeżdżenia? Do Rollsa świetnie pasuje Bentley, ale mi bardziej widzi się Jaguar Mk 2.

Strasznie OT, ale jak juz zeszło na Lexusy...
  
 
A propos leprzego zawieszenia Lexusa w stosunku do Camry - opis Lexusa ES300:

"Od 1991 roku ( jako I generacja ) produkowany jest model ES 300. Kontrukcja pojazdu oparta jest na modelu Toyota Camry II. generacji , produkowanej od 1996 roku . ES 300 jest czterodrzwiową limuzyną typu hardtop , pozbawioną środkowego słupka.Róznice w stosunku do modelu Camry polegają na innym wystroju wnętrza i luksusowym wyposażeniu. Mechanizmy podwozia oraz zespól napędowy przejęty został z modelu Camry bez zmian, dlatego pojazd dostępny jest wyłącznie z silnikiem V6-3.0 o mocy 223KM, który napędza koła przednie."

GS300:

"Lexusem jeździ się luksusowo, 212-konny silnik GS 300 dziecinnie łatwo osiąga prędkości powyżej 200 km/h, automatyczna przekładnia miękko przełącza biegi, a szumy spowodowane wiatrem są minimalne. Jedynie opony powinny ciszej się toczyć, a sprężyste dostrojenie zawieszenia znajdzie uznanie raczej u kierowców ze sportowymi ambicjami."

To takie skrótowe opisy.
Nie udało mi się jednak znaleźć danych technicznych ES300. Teoretycznie powinien mieć lepsze osiągi od GS'a ze względu na mocniejszy silnik. Może ktoś potrafi wskazać różnice pomiędzy tymi dwoma modelami ?
  
 
Cytat:
2004-01-14 12:32:23, Lwiecz01 pisze:
Może ktoś potrafi wskazać różnice pomiędzy tymi dwoma modelami ?



Trzeba będzie poszukać. O jakich rochnikach mówisz?
  
 
No raczej nie nowsze niż 95-96 rok...
  
 
Pierwsze różnice z grupy pl.misc.samochdy są następujące:

- GS300 - lepszy silnik. Nie jest to V6 jak w ES300, ale L6 - prosto z Supry
- GS300 - ma napęd RWD, a ES300 - FWD
- ES300 - podobno odpowiednik Camry, tylko ze znaczkiem Lexusa i z delikatnie lepszym wyposażeniem
- GS300 - wypasione auto, stereo Bose + 6 głośników , 4-6 poduszek powietrznych, 4-strefowa klima i inne bajery

Tylko teraz co się wiąż z silnikiem L6. Czy to można zagazować za rozsądne pieniądze (4-generacja)? Ile toto pali - straty energii na wale + mocniejszy silnik ? Jak z kosztami serwisu - jeżeli to RWD, to może być droższy. Internet tym razem zawodzi i nie podaje tych informacji.

Help...