Eksploatacja Samary.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak się zastanawiam ile średnio wytrzymują poszczególne elementy.

Moja ma na liczniku niespełna 30 000 km i już pojawia się pocenie w okolicach uszczelki pod głowicą...
Ile powinien wytrzymać silnik na LPG bez remontu?
Co ile trzeba wymieniać rozrząd?
Jak z regulacją zaworów?
Troche się nazbierało tych pytań.

Ogólnie Samarka to trwały samochód czy nie? Bo spotkałem się z bardzo rozbierznymi opiniami.
  
 
Taaa, 19 lat i 30 tys przebiegu- kolego zejdz na ziemie. Auto ma co najmniej 130 tys to raz. Ale to nie problem. Mechanika jest nad wyraz trwala. Buda natomibst sie sypie. Ja swoja Samarke kupilem jak na oko miala z 200 tys, na start wymienilem sprzeglo, jeden zacisk hamulca, olej, swiece, regulacje itp i jazda. Potem wsadzilem lpg i w ciagu 2 lat machnalem ponad 100 tys km. Rozrzadu nie wymienialem, jedynie sam pasek. Awarie jakie mialem to alternator i rozrusznik ( nawet nie naprawialem tylko kupilem uzywki na zlomie). Jedyne co to sypaly sie czujniki halla w aparacie zaplonowym - koszt ok 30 zl , wymiana w nocy na trasie 10 minut. I poza tym nic. Potem auto poszlo sprawne mechanicznie na zlom bo bylo niepotrzebne a nikt go nie chcial kupic z uwagi na podgnila bude.
  
 
jak kolega pisze 300 tysi to dla samary zaden problem, drobne poprawki w miedzyczasie i sie smiga
  
 
Oj kolego andrzeju przebieg jest pewny w 100%,ponieważ autko kupiłem od starszego pana który mieszkanie daleko i jeździł nim tylko na działke, później ze względu na stan zdrowia sprzedał. Wiem że trudno w to uwierzyć, ale takie auta jednak się zdarzają.Świadczy o tym jej stan zresztą
  
 
Cytat:
2011-12-10 11:10:32, krzysiek88 pisze:
Oj kolego andrzeju przebieg jest pewny w 100%,ponieważ autko kupiłem od starszego pana który mieszkanie daleko i jeździł nim tylko na działke, później ze względu na stan zdrowia sprzedał. Wiem że trudno w to uwierzyć, ale takie auta jednak się zdarzają.Świadczy o tym jej stan zresztą



Mi jakoś nie jest trudno w to uwierzyć...
  
 
Właśnie wyczytałem że zawory powinno regulować się co 30 tys km. Nie wiem natomiast nadal jak z tym rozrządem.
  
 
ja rozrzad zmienialem co 50 tys,

pierwszym razem nie wiedzialem kiedy poprzedni wlasciciel zmienial, i nim sie go dopytalem autko zgaslo w czasie jazdy - wyrwalo kilka zabkow na pasku ale to byla 1,5 i po zalozeniu nowego paska smigala potem jeszcze ok 100 tys nim sprzedalem.