Przyszedł czas się powitać....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Jak to zwykle bywa w takich przypadkach stałem się posiadaczem Opla Omegi B. Nie jest to pierwsza Omega w moim życiu. Miałem już kiedyś (6 lat temu) Omegę A 2.6. Teraz wybór padł na MV6.

Poprzednia Omega była rewelacyjna pod względem awaryjności - nic się nie psuło. Natomiast wadą której nie mogłem przeżyć był hałas z przestrzeni bagażowej.

"Nowa" Omega jest zdecydowanie staranniej wyciszona, ale jak wieść niesie bardziej awaryjna. I pewnie tak jest....

Na początek mam 2 pytania:

1. Lekko świeci mi się kontrolka ładowania. IMO coś się dzieje z alternatorem, lub regulatorem napięcia. Czy to znana przypadłość?

2. Mam problem ze wspomaganiem. Słabo działa na wolnych obrotach. Wystarczy lekko dodać gazu (tak, żeby obroty wzrosły o 200) i już jest ok. Jest to denerwujące i uciążliwe przy parkowaniu, bo dodanie gazy przy automacie powoduje, że auto jedzie szybciej... Macie na to jakiś pomysł?

Z góry dzięlkuję i pozdrawiam.
  
 
Cze.

A jakie masz "wolne" obroty? Z klimą i bez? I przy jakich wspomaganie jest OK (czy tak samo jest z lampką ładowania tzn. gaśnie przy większych obrotach)?

Pzdr.

PS. Na zlot!

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Witam kolejną V6 i życzę samych mocnych wrażeń

co do Twoich przypadłości niech wypowiedzą się "technicy - praktycy"

Pozdrawiam

Robert

p.s. na ZLOT!!
  
 
Dziendobry

Cleber ostatnio walczyl ze wspomaganiem. Chyba na wymianie pompy sie skonczylo. Poszukaj na forum bo o tym pisal.

PS. Zdjecia do profilu i na zlot !!
  
 
Prowo był szybszy.
Ja jak zwykle szukam najprosciej, sprawdz naciag pasków napedzajacyh nizej wymienione urzadzenia.
  
 
Cytat:
Prowo był szybszy.



bo ma silnik, nie rozrusznik
  
 
Cytat:
2003-09-25 10:33:04, PiotrS pisze:
Prowo był szybszy.
...





Bo ja wogóle jakiś szybki jestem
Zwłaszcza jak przestałem się bać i wywaliłem spadochrony



Chociaż czuję czyjś oddech za plecami...


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2003-09-25 10:38:24 ]
  
 
Co do naciągu paska, to nie macałem go, ale optycznie wygląda na OK. Nie piszczy.

Lampka się leciutko pali cały czas, ale ma to jakiś związek z obrotami, szczególnie na zimnym motorze. Wolne obroty w/g obrotomierza mam na około 500. Na zimnym silniku są wyższe i wtedy serwo chodzi OK.

Osobiście wydaje mi się, że pada pompa od wspomagania i że nie działą jedna sekcja na alternatorze. Wiecie może jakie są kosta nowej pompy wspomagania?

PS. Jest gdzieś jakieś treściwe i rzeczowe info o zlocie? Próbowałem się przebić przez ten gąszcz ustaleń, ale nie dałem rady . Dacie mi jakiś URL, albo mail?
  
 
Dramar kurcze a ja walcze ze soba czy pozostac przy marce opel czy tez spojrzec troche wyzej. Teraz to juz wiem ide wyzej i wtedy to ja bede mówil o tym twoim v cos tam rozrusznik !
  
 
3-5 październik
słok k. Bełchatowa ( łódzkie)
  
 
Cytat:
ide wyzej i wtedy to ja bede mówil o tym twoim v cos tam rozrusznik !



trzymam kciuki za powodzenie
  
 
Tak z pamięci: U mnie wolne to ok. 600 - 650 (o ile można z taką dokł. odczytać ) Jak klima to jakieś 150 więcej.

Dwie jednocześnie dziejące się rzeczy o których wspominasz dla mnie wskazują na związek z niskimi obrotami.
Ale może to też być przypadek.


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2003-09-25 12:52:24 ]
  
 
Czesc czesc

Oto fotki ... (wszystkie 1600x1200)

1

2

3

4

5

6

7
  
 
Czy KeyJey to Maxit czy to dwie różne osoby (i obie z MV6?).
Pytamy o fotki od jednego, a dostajemy od drugiego

Większość dnia już przepracowałem i zaczynam się trochę gubić...

Oczywiście tak czy owak: Cześć.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2003-09-25 12:59:53 ]
  
 
Nie. Ja, to ja, On, to on. Wczoraj był u mnie i zrobił zdjęcia. Więc wystawił, żeby było szybciej
  
 
A u mnie jest "na oko" z obrotomierza 450 obrotów.

Czy to, że akumulator został (przed kupnem) zupełnie rozładowany może być przyczyną? Chyba muszę pojechać na jakąś diagnostykę OBD i ewentualnie podnieść obroty... Może będzie lepiej
  
 
Obroty to masz moim zdaniem za niskie - pozostałe MV6: dać głos proszę.

Skoro był rozładowany akumulator, to spróbuj z resetem komputera. Oczywiście na sprawnym akumulatorze.




-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2003-09-25 13:51:16 ]
  
 
Za niskie... mam na oko 650-700 i przy klimie 800-850.
  
 
Prowo jak sie podnosi obroty w samochodzie z wtryskiem??
Kto wie jak to sie robi ????
No kto?
Panowie paski?
  
 
Lewarkiem?

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec