| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2011-08-16 21:09:26 Kurdę a nam nie pozwolił robić zdjęć jak tam byliśmy na praktykach kto Was oprowadzał? |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2011-08-16 22:13:58 Nam też nie pozwalali a pstrykał każdy ![]() |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2011-08-17 18:01:02 Mnie się najbardziej podobała konstrukcja 126 NP i CC 4x4 z punktu widzenia zawieszenia i tego że praktycznie od nowa wszystko robili pod te podzespoły. Silnik w NP to to samo 650 co w zwykłym malcu ale z tego co pamiętam kręcił się w lewo bo o 180st był odwrócony napęd. Przeguby na homokinetyku, zawias na kolumnie prowadzącej, podłużnice aż pod pas przedni- fajna wydumka. Myślę że mogło to przejść.
W CC 4x4 podobało mi się że cały napęd był praktycznie od nowa przemyślany. Tylny zawias niezależny, dyfer a nie most jak w pandzie, dodatkowo tył był spięty tylko do chyba 60km/h potem się odłączał. Wałek atakujący do napędu tyłu był bodajże podobnie jak we współczesnych rozwiązaniach- do kosza mech. różnicowego. Właściwościami terenowymi biło wszystkie podobne konstrukcje z tego okresu. Wszystko pięknie ładnie ale Włosi powiedzieli "nie" i auto zatrzymało się na etapie prototypu. Szkoda... Masz może zdjęcia spod maski jakiegoś auta? |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2011-08-17 21:40:41
Silnik dzialal normalnie w prawa strone, skrzynia rowniez byla maluchowska tyle, ze miala odwrocony dyfer na druga strone. W 5 prototyach, bo chyba tyle ich powstalo, byly rozne przelozenia glowne. |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2011-08-17 23:56:13
Możliwe, chociaż gość który nas oprowadzał, a był on jednym z konstruktorów, mówił, że objeżdżali auto po Przegibku z silnikiem który kręcił się w lewo. Sprzeczne dane, ale jakby nie patrzeć z pierwszej ręki. |
JustRalf Warszawa | 2011-08-18 12:56:15
Tylko Beskida: ![]() |