Kilka drobviazgów eksploatacyjnych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W trakcie eksploatacji, po 6 latach i 126kkm wychodzą u mnie różne drobviazgi:
1. Lewa wycieraczka zawadza o maskę podczas jej podnoszenia (rozwiązanie znalazłem na forum).
2. Antena nie wysuwa się do końca a przy zwijaniu pod konie wydaje bvrrrruuuummmm! (świetna instrukcja na forum).
3. Obluzowana kaseta klamki kierowcy. Czy to normalne?
4. Woda w bagażniku po ulewie i myjni. Pojawia sie przy bvurcie tylnej. Czy można to zlikwidowań poprzez kombinację z położeniem pałąka od zamka klapy?
5 Przy wymianie paska rozrządu (w ASO ale prywatnie) mechanik nie wymienił pompy wodnej. Stwierdził, że jest jeszcze dobvra, a jak bvędzie się "kończyć" to na pewno będę słyszał i wtedy się wymieni. Co o tym sądzicie?
6. Drzwi kierowcy często nie zatrzaskują się za pierwszym razem. Trzeba nieraz poprawić trzaśnięcie. Czy to można wyregulować?
Jaka jest możliwość ściągnięcia pliku z napisem klubowym na klape bagażnika? Pozdrowienia!

  
 
Cytat:
2003-09-22 18:46:09, RychuD pisze:
2. Antena nie wysuwa się do końca a przy zwijaniu pod konie wydaje bvrrrruuuummmm! (świetna instrukcja na forum).



Rozwiazanie jest na stronie klubowej, pod adresem
http://cwikus.cyberion.pl/e/porady.html - zgadnij, ktory obrazek prowadzi do artykulu .

Cytat:
3. Obluzowana kaseta klamki kierowcy. Czy to normalne?



Tez mam i nie ruszalem, ale mam plan wypelnic tam sylikonem... szczegoly w nastepnym punkcie.

Cytat:
4. Woda w bagażniku po ulewie i myjni. Pojawia sie przy bvurcie tylnej. Czy można to zlikwidowań poprzez kombinację z położeniem pałąka od zamka klapy?



.. sylikonem, ktory kupuje z okazji zalepienia pekniecia listwy nad blenda (czarna) przez ktora woda scieka mi do bagaznika... Sprawdz wszystkie uszczelki bagaznika, czy nie ma pekniec, czy dobrze trzymaja i tym podobnym... komus jeszcze lecialo bodajze przez uszczelke bocznej szyby do bagaznika (szczegoly na forum, nie pamietam bo czytalem "na chwile" juz dosc dawno temu).

Cytat:
5 Przy wymianie paska rozrządu (w ASO ale prywatnie) mechanik nie wymienił pompy wodnej. Stwierdził, że jest jeszcze dobvra, a jak bvędzie się "kończyć" to na pewno będę słyszał i wtedy się wymieni. Co o tym sądzicie?



Moim zdaniem jesli pompa nie byla wymieniana przez 126tys to nalezaloby ja wymienic... ale to tylko moje zdanie. Od czasu strzalu paska dmucham na zimne .

Cytat:
6. Drzwi kierowcy często nie zatrzaskują się za pierwszym razem. Trzeba nieraz poprawić trzaśnięcie. Czy to można wyregulować?
Jaka jest możliwość ściągnięcia pliku z napisem klubowym na klape bagażnika? Pozdrowienia!



Tylko i wylacznie... chyba ze masz niewypoziomowane czy jak to sie tam nazywa. Psiknij tez na zamek kultowym WD40... moze to cos da (przed interwencja w regulowanie).

  
 
Drzwi to normalka, szkoda tylko, że jakiś debil wymyślił, żeby drzwi były przyspawane do ramy... Pomaga regulacja na bolcach.

Tak klamka rusza się, powodując wytarcie lakieru i korozję.

Pompe należało wymienić. Teraz musisz się modlić, żeby nie pier...

Co do wody, to polecam sprawdzić tylne trójkąty

Wd-40 to syf na dłuższą metę. Dobry odrdzewiacz... I tylko tyle...



Pozdro.
  
 
Dzieki Cwikus za wyczerpujące komentarze. Czy pasek zerwał sie u Ciebie z powodu awarii pompy i przyblokowania mechanizmu? Bo juz mi ciarki przeszły Przezyłem kiedyś zerwanie paska w samarze.
Zoltar, o jakie trójkąty chodzi?
  
 
Cytat:
2003-09-22 20:13:14, Zoltar pisze:
Drzwi to normalka, szkoda tylko, że jakiś debil wymyślił, żeby drzwi były przyspawane do ramy... Pomaga regulacja na bolcach.


To fakt. Czasem te żółte, małe, zwinne łapki nie patrząc na białe, duże łapska europejczyków ućkną coś w takim miejscu, tak bezmyślnie, że aż strach pomyśleć.
GTakim bezmyślnym pomysłem są również wspawywane zawiasy.
Jedynym "problemem" mojego esperaczka są właśnie drzwi od strony kierowcy. Poza tym 100% sprawności
  
 
Ja tylko do klamki - rusza się, ale nie musi
"Wystarczy" ją wyciagnać i podkleić dwustronnie przylepną taśmą np. gumową o grubości 2-3 mm. W oryginale też "coś" tam mamy, ale z biegiem czasu to "coś" traci swoje własciwosci i pojawia się luz, a jego skutki opisał Zoltar.
  
 
Cytat:
2003-09-22 21:15:41, RychuD pisze:
Zoltar, o jakie trójkąty chodzi?


Trójkąty = tylne słupki (okienka). Często uszczelka między ww. a dachem puszcza...


Pozdro.
  
 
Cytat:
2003-09-22 21:15:41, RychuD pisze:
Dzieki Cwikus za wyczerpujące komentarze. Czy pasek zerwał sie u Ciebie z powodu awarii pompy i przyblokowania mechanizmu? Bo juz mi ciarki przeszły Przezyłem kiedyś zerwanie paska w samarze.



Nie... to na odwrot. Pasek przy 67kkm (co 60km wymiana a ja mialem wymieniac na dniach...) rozerwal doslownie obudowe pompy.