[Wał napędowy] - Wyważanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy po wymianie krzyżaków i podpory wału napędowego zawsze trzeba go wyważać ?.Może ktoś wie ile to kosztuje (wyważanie).
I jeszcze jedno:czy rozmontowanie przegubu elastycznego bez ściśnięcia go opaską i potem zmontowanie go może powodować później drgania wału ?

Pozdrowienia.

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-09-11 17:14:00 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
Witam,
Jeśli wał został rozłączony i nie oznaczyłeś go.
Po złożeniu może bić powinieneś go wyważyć.
Co do przegubu elastycznego rozumiem że to ten przy skrzyni?
On nie powinien mieć jakichś nieporządanych efektów.
Wał na 100% powinieneś wyważyć i wtedy powinno ustąpić, gdzie w Wawie to zrobić nie wiem.
Pozdrwiam
Gucio
  
 
Po wymianie w/w elementow nie trzeba wywazac pod warunkiem wlasnie ze wal zostal zmontowany tak jak byl wczesniej, a przegub elastyczny tu nie rzutuje. Warto natomiast sprawdzic czy wogole masz jeszcze jakies blaszki wyrownowazajace bo te czasem potrafia sie "ewakuowac"
  
 
Dzięki za odpowiedź.Wał był oznaczony przed rozłożeniem i tak samo złożony.Ale chyba macie rację z tymi blaszkami.
Co do wyważania w Warszawie:Firma Mechanix ul.Łodygowa 44
tel.679-71-60,678-89-09. www.mechanix.com.pl
wyważanie przywiezionego wału trwa 1-2 godz. i kosztuje 70-80 zł.
  
 
No troszke kosztuje, ale alternatywa jest wysiekanie wszystkich okolicznych lozysk co wychodzi drozej.
  
 
Wymieniłem w wale łożysko podporowe i kardan i od tej pory mam bicia wału , dodam że przed rozebraniem zrobiłem znaki punktakiem w celu oryginalnego złożenia
  
 
Gdzie mogę wyważyć wał napędowy w okolicy Sosnowca
  
 
Są dwie możliwości, Albo łożysko jest krzywo nabite, albo źle złożyłeś połówki wału na pierwszym krzyżaku
  
 
Sorry za cizki dowcip ale wal to wogule sie wywaza
  
 
Arkady , jestem z Sosnowca i możliwe że będę musiał swój wywarzać , więc jak już będziesz wiedział gdzie co jak i za ile to prosze o info najlepiej tutaj , sam też popytam .Z góry dzienki
  
 
Cytat:
2003-04-16 23:13:03, Maciej_Wisniewski pisze:
Sorry za cizki dowcip ale wal to wogule sie wywaza



Wywaza sie, dospawuje sie w odpowiednich miejscach blaszki do niego. Wywaza sie go zas w calosci, dlatego rozbierajac wal nalezy zaznaczyc ulozenie wzgledem siebie jego polowek by zmontowac potem tak samo.
  
 
A wogule czy wyważanie wału jest opłacalne, nie taniej wyjdze kupić nowy już wyważony??
  
 
zadaj sobie 3 pytania
1. Ile kosztuje nowy wal
2. ile kosztuje wal uzywany
3. ile kosztuje wywazenie walu

1-(2+3)= oplacalnosc [zl]

  
 
Nie dospawujac lecz ZGRZEWAJAC ciezawki !
Dospawanie polega na dodaniu materialu a co za tym idzie zmiane wywazenia.
  
 
Wiem ze sa one zgrzewane punktowo, ale akurat nie to bylo najwazniejsze jak to sie robi tylko to ze mocuje sie jakos na wale kawalki blach o odpowiedniej masie.
  
 
Ale co nowe to nowe nawet po wyważeniu wał może wpadać w wibracjie przy wyższych prędkosciach u mojego brata tak się działo w fordzie scorpio
  
 
ale co nowe to drogie, a dobrze wywazony wal nie powinien wpadac w wibracje.
  
 
Zasady gwarancji i rękojmii za usługę reguluja odpowiednie przepisy... Jeżeli wyważenie wykona poważna firma(a małe,nieznane zakłady nie posiadaja odpowiedniego oprzyrządowania)to przecież wydaje mi się,że jakąś tam gwarancją jednak dysponujemy i nie musimy obawiać się,że sp....sprawę.Zawsze można szukać wału używanego,ale to przecież dopiero jest loteria.Także jedynym rozsądnym wyjściem jest wyważenie rzeczonego elementu.
  
 
Cytat:
2003-04-17 14:34:05, Maciej_Wisniewski pisze:
Ale co nowe to nowe nawet po wyważeniu wał może wpadać w wibracjie przy wyższych prędkosciach u mojego brata tak się działo w fordzie scorpio



Nie ma takiej możliwości żeby po wyważeniu wału wpadał w wibracje.
Chyba że fachowcowi trzęsą się ręce
  
 
Jak łożysko może być krzywo nabite przecież wał wchodzi w łożysko jak ch... do c..y