Czujnik położenia wału korbowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W związku z powyższym....
Coś ostatnio zaczął mi silnik gasnąć na wolnych i czasami nie chciał odpalić. Okazało sie, że tenże wziął sie i "popsował"
Diagnoza krótka - wymiana. I został wymieniony. I tutaj rodzi się pytanie:
- czy w w/w wpływ na prawidłową pracę ma stan zabrudzenia tegoż ( był lekko zachlapany olejem)?
  
 
a powiedz mi kolego gdzie ten czujnik się znajduje? Bo i ja mam czasami takie objawy i pod spodem widziałem wtyczkę jakowąś, zachlapana trochę olejem to może to ? tylko opisz jak możesz gdzie to jest?
  
 
Cytat:
2006-04-21 22:11:51, kuba pisze:
W związku z powyższym.... Coś ostatnio zaczął mi silnik gasnąć na wolnych i czasami nie chciał odpalić. Okazało sie, że tenże wziął sie i "popsował" Diagnoza krótka - wymiana. I został wymieniony. I tutaj rodzi się pytanie: - czy w w/w wpływ na prawidłową pracę ma stan zabrudzenia tegoż ( był lekko zachlapany olejem)?



W V6 on 'pracuje' wewnatrz bloku, wiec zewnetrzne zabrudenia nie maja wplywu na prace silnika
  
 
w 2.0 16V też jest zachlapany olejem, wkońcu jest on wkręcony w otwór w bloku silnika, a jak wiadomo w silniku jest olej...
Jego zewnętrzna część wystaje z bloku, i w przypadku słabego dokręcenia śruby mocującej ten czujnik, olej lekko zatłuszcza w/w okolice
Dodam tylko, że te czujniki są trwałe, za to często pada przewód łączący ten czujnik z czymś tam. Kabel można samemu naprawić, jest to możliwe-proponuje przeszukać archiwum było o tym sporo
  
 
witam
Czujnik obrotów wału korbowego w kazdym silniku pracuje wewnątrz bloku silnika. Jest to czunik dzialający na zasadzie zjawiska halla (magnetycznie), współpracując z ząbkami na kole zamachowym, niema więc większego znaczenia zabrudzenie olejem czy innymi substancjami niemetalicznymi (co innego jeżeli w oleju są opiłki metalu czy coś takiego).
pozdrawiam
ILKU
  
 
Cytat:
2006-04-22 23:20:24, ilku pisze:
w kazdym silniku pracuje wewnątrz bloku silnika. Jest to czunik dzialający na zasadzie zjawiska halla (magnetycznie), współpracując z ząbkami na kole zamachowym,



No nie w każdym.

  
 
Piotrze chyba pomyliły Ci sie zdjęcia. To nie silnik, to jakaś maszyna rolnicza. Takie łańcuchy widziałem w Agromie
  
 
OK
No to w 90% silników
  
 
Kartos dobre... silnik kupiłem za 1600 i 1600 zapłaciłem za komplet rozrządu,(3 koła, 2 łańcuchy, 2 slizgi, jeden napinacz) plus jeszcze robota, może faktycznie się przesiąśc do maszyny rolniczej .

  
 
Cytat:
witam
Czujnik obrotów wału korbowego w kazdym silniku pracuje wewnątrz bloku silnika. Jest to czunik dzialający na zasadzie zjawiska halla (magnetycznie), współpracując z ząbkami na kole zamachowym, niema więc większego znaczenia zabrudzenie olejem czy innymi substancjami niemetalicznymi (co innego jeżeli w oleju są opiłki metalu czy coś takiego).
pozdrawiam
ILKU



Drogi ILKU, coby nie mieszać w głowie niewtajemniczonym.
Zjawisko HALLa mówi o WPŁYWIE POLA MAGNETYCZNEGO NA PÓŁPRZEWODNIK i niema ono związku z zadnym czujnikiem w silniku Omegi

Jeśli bardzo będziesz szukał takiego czujnika w omesi to znajdziesz go ( dwie szt.) w każdym silniczku( mechaniźmie) do podnoszenia
szybek i w uchylnym szyberdachu

  
 
Cytat:
2006-04-24 09:46:13, Arthuros pisze:
Jeśli bardzo będziesz szukał takiego czujnika w omesi to znajdziesz go.........



093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
094 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie

...w aparacie zapłonowym jesłi chodzi o serię C30...
  
 
Jeden tylko drobiazg, faktycznie jest tak napisane, ale to nie jest czujnik Halla
  
 
Dobre .
  
 
Cytat:
2006-04-22 23:20:24, ilku pisze:
witam Czujnik obrotów wału korbowego w kazdym silniku pracuje wewnątrz bloku silnika. pozdrawiam ILKU



I tu się kolego mylisz.
  
 
Witam,

dla nauki:

przykład czujnika obrotów wału


pozdr, Tomek

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-04-24 23:23:49 ]
  
 
Bardzo dobry przykład.
Tak samo wygląda:
-czujnik ABS
-wałka rozrządu

Konstrukcja najprostrza, bardzo trwała i odporna na temperaturę w odróznieniu od czujnika HALLa
  
 
Jak się dobrać do wymiany tego ustrojstwa w X20XEV bo u mnie też zaczął świrować w/w czujnik.
Jakieś porady, sugestie?
Dzięki za odp.
  
 
Cytat:
2006-04-28 07:49:42, arklin pisze:
Jak się dobrać do wymiany tego ustrojstwa w X20XEV bo u mnie też zaczął świrować w/w czujnik. Jakieś porady, sugestie? Dzięki za odp.



w x20xev jest bardzo prosto go wymienic, zajmuje to max 10min (bynajmniej u mnie tak bylo) znajduje sie on z przodu silnika po stronie prawej (jak patrzysz na silnik od przodu)
  
 
Pytanie za 100 pkt. jak wymienić to ustrojstwo w X20XEV w wersji z klimą?
  
 
w 2.0 16V nie jest łatwo. Minium to 1h roboty. Można poradzić sobie samemu, bez kanału, ale trzeba mieć dostęp do silnika od spodu. Ja wjechałem na dwie duże betonowe cegły. Musisz zdemontować/odkręcić sprężarkę od klimy oraz pompę od wspomagania. Inaczej tego nie zrobisz. Jak będziesz składał, zwróć uwagę na ułożenie kabla, co by się gdzieś nie zmiażdzył lub nie przypalił o blok