Hamulce Fiat 124 jak dokonać poprawy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadając taki wóz który zbudowany jest na systemie 125p ( tłoczki ciut mniejsze tył zastąpiłem większymi ze 125 , przód oparty na tarczach 240 Uno Turbo +zaciski Uno Turbo - serwo Seria niestety nie mieści się większe + pompa Fiat Argenta 22.05 mm. Zostawiony nowy korektor siły hamowania. Hamulce określając w/g własnych odczuć tak samo skuteczne jak seria. Gdzie tkwi błąd ? w zmianach. Jakieś lepsze rozwiązanie ? Nie chciałbym przechodzić na większe koła niż 13" Dziękuję za pomoc
  
 
Mógłbyś założyć na przód tarcze wentylowane 257 mm (z Fiata Cromy) i zaciski od Fiata Bravo/Brava. Przy takim rozwiązaniu można używać felg aluminiowych ATS i sądzę, że pewnie znalazłyby się jeszcze jakieś, które dałoby się założyć. Natomiast seryjne, stalowe w tym wypadku odpadają.
  
 
Nie mieszczą się felgi 13" alu czy magnez z epoki , sprawdzałem na 257 wentylowanych. Myślalem o zmianie pompy na wydajniejszą ale nie mam pomysłu jaką zastosować
  
 
Cytat:
2011-12-30 15:16:29, jackal1705 pisze:
pompa Fiat Argenta 22.05 mm.


Tu tkwi problem, załóż seryjną pompę.
  
 
Cytat:
Nie mieszczą się felgi 13" alu czy magnez z epoki , sprawdzałem na 257 wentylowanych.


Mieszczą się felgi ATS 13", bo takie mam zamontowane w Polonezie Tarcze hamulcowe muszą jednak pochodzić z Fiata Cromy, nie Bravy ponieważ mają większe odsadzenie i zacisk wchodzi niejako głębiej.

Cytat:
Myślalem o zmianie pompy na wydajniejszą ale nie mam pomysłu jaką zastosować


Ale zmiana pompy nie poprawi wydajności układu. Jeżeli zastosujesz seryjną pompę o mniejszej średnicy tłoczka to faktycznie uzyskasz mniejszą siłę potrzebną do uruchomienia układu, ale kosztem zwiększonego skoku pedału hamulca.
  
 
seria to 126p i FSO bendzie mocniejsza? ponoć w argencie sa odwrotnie sekcje to prawda? to może być tez bład? felgi to cd30 , mille miglia, i bwa , z ktorych niechce rezygnowac ;(


[ wiadomość edytowana przez: jackal1705 dnia 2011-12-31 19:38:28 ]
  
 
Zamiana sekcji nie ma nic do rzeczy.
Zakładając pompę od agrenty zwiększyłeś powierzchnię tłoczka o 36% czyli do wytworzenia tego samego ciśnienia musisz o 1/3 mocniej nacisnąć pedał.
Tłoczek z uno ma ta samą średnice co seryjny z kanta więc seryjna pompa wyda spokojnie.
  
 
zmiana na serię to nie problem , czy zmiana przewodów na stalówki może coś wnieść? w motocyklu to niebo a ziemia różnica a w aucie?
  
 
Przewody w oplocie stalowym "czuć" pod noga, ale nie nastawiaj się na jakieś mega różnice miedzy serią a UT w opóźnieniach Spidera .

p.s.
Nie spodziewaj się efektu kotwicy ,lecz stałości w parametrach.
Modyfikacja hamulców w UT w stosunku do serii Uno to niewielka zmiana skuteczności lecz wielka zmiana pojemności cieplnej.
Co daje większą odporność na przegrzanie.

Wszystkiego dobrego w nowym roku i 2012 z pełną mocą.
  
 
czekam czekam , na zmiany i na tą moc
  
 
Może głupie pytanie ale jakie masz klocki/tarcze?
Pompa tak jak pisali mała jest lepsza,różnicy w skoku nie zauwazysz.
  
 
Tarcze mikoda , klocki z tego co pamiętam Textar .