Wymiana silnika z 2.0 8V na 2.0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich posiadaczy Espero
Mam pytanko ponieważ zamierzam kupić Espero ale niestety wszystkie silniki oferowane przez fabrykę są dla mnie za słabe mam pytanko czy próbował ktoś kiedyś wkładać silnik 2.0 16V 150KM od Opla kedetta lub Vectry czy jest to wykonalne i czy trzeba dokonywać dużo przeróbek.Jakiesą koszty takiej przeróbki i czy macie jakiegoś mechanika który podjął by się czegoś takiego?
Pozdrawiam
Czekam na odpowiedzi lub jakiekolwiek sugestie porady itp.
  
 
Co Ty będziesz dziada z Korei kupował. Masz (lub lubisz - co wynika z Twojego nicka) full bayer dresfurę i chcesz Espero
  
 
Do Nexii wsadzali.

Nexia 2.0 Turbo.

Do Espero spokojnie wejdzie - więcej miejsca.

Ale koszty to nie sam silnik, ale też hamulce, zawieszenie, wzmocnienie nadwozia...



Pozdro.
  
 
Cytat:
2003-09-26 13:04:02, piotrek_nowakowski pisze:
Co Ty będziesz dziada z Korei kupował. Masz (lub lubisz - co wynika z Twojego nicka) full bayer dresfurę i chcesz Espero

Lubi ?

Bzykanie = killowanie...
  
 
W sumie pasuje bez wiekszych problemow... ale musisz kupic silnik razem ze skrzynia, komputerem, wiazka i polosiami

Potem zmienic tarcze i kolocki na lepsze... zalozyc inne zawieszenie...

Klocki + tarcze 500pln sie zmiescisz razem z robocizna...
Sprezyny + amorki - 1500pln + robocizna

Silnik (kupno) to w sumie ciezka sprawa bo taki silnik trudno dostac... ale licz sie z tym ze musisz odrazu zrobic remont takiego silnika...
Uszczelki + pierscienie to koszt 500pln + robocizna...

Samo przelozenie nie jest trudne... gorzej bo trzeba cala wiazke wypruc i wsadzic nowa... Nie znam nikogo kto by sie podjal tego...

W sumie duzych problemow technicznych nie ma ... jedynie trzeba miec kesz

Licz sie z tym ze w 5 tys sie napewno nie zmiescisz... chyba ze bedziesz w stanie sprzedac po dobrej cenie stary silnik...
  
 
W sumie pasuje bez wiekszych problemow... ale musisz kupic silnik razem ze skrzynia, komputerem, wiazka i polosiami

Potem zmienic tarcze i kolocki na lepsze... zalozyc inne zawieszenie...

Klocki + tarcze 500pln sie zmiescisz razem z robocizna...
Sprezyny + amorki - 1500pln + robocizna

Silnik (kupno) to w sumie ciezka sprawa bo taki silnik trudno dostac... ale licz sie z tym ze musisz odrazu zrobic remont takiego silnika...
Uszczelki + pierscienie to koszt 500pln + robocizna...

Samo przelozenie nie jest trudne... gorzej bo trzeba cala wiazke wypruc i wsadzic nowa... Nie znam nikogo kto by sie podjal tego...

W sumie duzych problemow technicznych nie ma ... jedynie trzeba miec kesz

Licz sie z tym ze w 5 tys sie napewno nie zmiescisz... chyba ze bedziesz w stanie sprzedac po dobrej cenie stary silnik...
  
 
Też interesowałem się tym tematem i tak jak mówi KeyJey sama przekładka jednostki to nie problem. Jednak największą trudność sprawi Ci dobranie kompletnej wiązki od tego silnika i następnie jej montaż zamiast seryjnej. Ciężka sprawa i długo by szukać kogoś, kto podją by się czegoś takiego i zrobił to solidnie.
  
 
Sprobuje sie wypowiedziec co do zamianay silnikow
no poczatek Irafal owszewm ma silnik 2.0 turbo Lecz jest to jednostka 2.0 8v z samodzielnie zalozona sprzezarka
Nie mozna go mylic z silnikiem 2.0 TURBO (calibra vectra)

Co do przerobienia 2,0 8v na 2,0 16v
w przypadku mechaniczne polaczenia skrzyni biegow i zamocowania wkomorze silnikowej nie bedzie najmiejszego problemu z raci TEGO samego bloku (mocowania i rozmieszczenie srub) Duzym ulatwieniem bedzie zamocowanie tego samego rozrusznika rozmieszczenia przewodow paliwowych hydraulicznych itp.
Duzy problemem moze okazac sie przelozenie zmiana osprzetu sterujacego w przypadku 2,0 16v (GM) konieczne bedzie wykorzystanie jednostki sterujace jak i wszytkich elemetow sterujacych jak i wykonawczych. Silnik GM wykorzystuje inna procedure sterowania niz silnik 2,0 Du
Samo przelozenie silnika to wydatek rzedu 500 pln w wawrszawie i okolicach. Jestem przekonany ze konieczna bedzie zmiana poczatku ukladu wydechowego co pociaga za soba kolejne wydatki

KOSZTY
- silnik to wydatek ok 300- 400 EURO za silnik 2,0 16 V
- silnik 2,0 16v TUROBO 0k 1300 EURO
plus VAT i akcyza
- elemety dopasowujace wszytko wychodzi w trakcjie czsami trzaba bedzie kombinowac jak polaczyc chlodnice czy podlaczyc wspomaganie )
- 49 pln za badanie tecniczne
- 5 x X za kazdy papierek przy rejestracji pus 25 pln za wpisanie nowego silnika
koszt samego wymiany silnika to koszt 2200 do 4000 pln z wymiana plynow itp

W przypadku mocniejszego silnika koniecznie bedzie rowniez dopadowanie podwozia przez wzmocnienie amoartyzarow, dskuteczniejszych hamolcow (koszty ponizej)

acha z tego co pamiatam to dla wersji GSI byly troche inaczej uksztaltowane kolumny McPersona a to kolejne wydatki
no najwazniejsze nalezy sie uzbroic w duzzzzzo cierpliwosci i opanowania by wykonac taka operacje
  
 
E tam... ja Was nie rozumiem

Skoro chcecie wsadzac do Daewoo silnik 2.0 16V to wymiencie poprostu GORE silnika wraz z osprzetem.

Poruszalem juz ten temat na forum Vectry i da sie to zrobic. Numery zostaja te same !! zadnych operacji w dowodzie !!

Bloki sa identyczne !!
Stopien sprezania w Oplach jest uzyskiwany poprzez ksztalt komory spalania w glowicy...

Sprawdzcie sobie dokladnie dane silnikow... wszedzie skok i srednica cylindrow jest 86x86 (w 2.0) i nie wazne czy to TURBO czy nie. Roznica tkwi w samych tlokach i korbowodach... blok ten sam.
Nawet jak kupowalem pierscienie to na pudelku byly wypisane wszystkie silniki 2.0 GM ... nawet najnowsze EcoTeci.

Pierscienie sa 1,5 / 1,5 / 3,0 dla wszystkich 2.0

Lepiej pojsc ta droga...

Poruszalem juz ten temat na forum Vectry i da sie to zrobic. Numery zostaja te same !! zadnych operacji w dowodzie !!

Proponuje scignac RAVa na forum Vectry Unlimited