| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2012-03-05 00:14:15 Czesc
Jako sie planuje jeszcze w tym roku pomalowac cale nadwozie w moim 126p to chcialem sie zapytac ktore newralgiczne miejsca w nadwoziu 126p wypada wzmocnic ? Chce sobie po prostu za wczasu wyciac potrzebne blachy na plazmie .
Wiem ze niektorzy obspawuja blachami tylne i przednie mocowania gorne amorkow - ale czy to ma sens i jest potrzebne ? Kolejna kwestia - jak najlepiej wzmocnic szpilki mocujace przednie wahacze ? grubsza blacha z otworami o rozstawie szpilek od srodka w kabinie przyspawana do szpilek i do nadkola ? Kolejna sprawa - mocowania tylnych wahaczy - robic czy nie, a jesli tak to jak zeby to mialo sens ? No i co jeszcze ? Fotki ukazujace co i jak mile widziane, a w zasadzie konieczne .
z gory dzieki
pozdr. |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2012-03-05 06:42:36 a użyłeś wyszukiwarki bo temat poruszany pewnie z ...x razy.
Ogólnie po za dodatniem blachy pod resor całą resztą trzeba poprostu obspawać by zgrzewy sie nie rozłaziły i tyle nie trzeba nigdzie dodawać dodatkowych blach, jak jest zdrowe to wytrzymie nie katorgę, jak zgnitę to wymienic na nowy element i tyle |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2012-03-05 20:29:05 Ciezko znalezc cos konkretnego ...
Pod resor wokoł szpilek mam juz obspawane blaszki .
A tył ? |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2012-03-05 21:10:33 To ze sie obspawuje laczenia blach ktore org. sa zgrzewane to wiem... tylko nie spawem ciaglym jak Ty to zrobiłes.
Ale ja pytam tylko i wylacznie o wzmocnienia poprzez "dodanie materiału" ze tak to okresle (pogrubienia blach itp itd). |
mateuszc F&F MEMBER 126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2012-03-05 21:16:29 ale po co chcesz dodawać jakiekolwiek blachy?? |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2012-03-05 21:55:45
Zeby zwiekszyc wytrzymałość tych elementów które fabrycznie sa za cienkie/za slabe i z czasem poddaja sie - o ile takie istnieja - i wlasnie o to pytam ! |
Pieki7 Fiat 126p Nowy Sacz | 2012-03-05 22:04:27 mateuszc
ja mam tak samo i jest gitarka |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-03-05 22:25:47 nie dodawaj blach obstawaj jak mają czopki
|
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2012-03-05 22:45:43 Mi w 128 pekl minimalnie kielich McPhersona z przodu mimo ze byl obspawany i skrecony z talerzem rozporki. Wiec pytanie jest na miejscu ale tak jak piszecie w przypadku 126 pewnie nie ma miejsc gdzie trzeba blachy dodawac jak w niektorych FWD... |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2012-03-05 23:12:12 Tyl mam juz obspawany caly, chyba nawet ladniej niz na zalaczonych zdjeciach . [ wiadomość edytowana przez: piotres87 dnia 2012-03-05 23:12:59 ] |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2012-03-05 23:18:29 Takie zdjecia znalazlem na dysku (nie moj maluch, nie wazne czyj i jaki ):
Nie maja wiec zupelnie sensu tego typu rzezby, tak ?
|
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-03-05 23:57:00 najmniejszego przecież po dakarze tym jeździć nie będziesz a raz wygląda to chujowo 2 primo wątpię czy jest przez to naspawanie pancernej blachy mocniejsze.
Gra nie warta świeczki... |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2012-03-06 02:54:14 Ludzie jak nie umiecie korzystać z migomatu to się nie bierzcie za obspawywanie budy bo tylko będzie rdzewieć. Poza Czopkowozem to wszystkie fotki w tym temacie to jakiś mega dramat. Już nie mówiąc o tych ciągłych spawach, co za idiotyzm.
piotres - obspawaj łączenia blach przerywanym spawem i tyle, nic nie dodawaj bo nie ma po co. Maluch nie pęka. |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2012-03-06 03:09:22 Yapko, a ile razy byłeś w plenerze na pełnej bombie? |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2012-03-06 05:56:24 OK, temat do zamkniecia . |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2012-03-06 13:15:53 U nas jest tak samo buda wzmocniona jak na foto które wrzucił Mateusz. Żadnych ciągłych spawów! To nie jest konstrukcja na ramie, nadwozie samonośne musi pracować. Jakby było lepiej z punktu widzenia wytrzymałości i zmęczenia to zgrzewy punktowe już dawno zamieniono by na zgrzewy ciągłe.
Z własnego doświadczenia wiem, że miejsca słabe w budzie 126p to mocowania amortyzatorów (przód a zwłaszcza tył), w środku nic więcej nie pęka- można spawać ale nie trzeba. Natomiast głównymi newralgicznymi punktami przy twardym zawiasie są oddzielające się nadkola wewnętrzne od reszty budy w komorze silnika. Temu bym poświęcił najwięcej uwagi. Montujesz mocniejsze hamulce więc zadbaj i o to by przednie wahacze miały solidne mocowanie do budy (u nas tam siedzi 3mm blacha). Kolejna sprawa przy swapie to zdemontuj tylne wahacze, wyczyść dobrze i je wyspawaj- to jest podstawa wg mnie. Wahacze zwyczajnie skręca ten moment który generuje 1.2, zwłaszcza że tył podczas ruszania jest maksymalnie dociążany a w połączeniu z dobrą gumą centralnie widać jak farba pęka. Tyle tak ode mnie. |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2012-03-08 00:54:10
DAWCY- jak zwykle rzeczowo i na temat i na dodatek bez obsmarowywania innych !
Wlasnie miałem sie pytac tez o tylne wahacze jako ze podczas odswiezania samochodu mam w planach ich srutowanie i malowanie proszkowe - czyli po prostu obspawac je punktowo na zgrzewach i tyle ? co do tej blachy za mocowaniami wahaczy przod - jak masz ja dana - podspawana od strony kabiny na standartowa blache nadwozia ? Własnie te szpileczki M10 mocujace przednie wahacze wzbudzaja we mnie najwieksze obawy chyba jesli chodzi o rozwiazania konstrukcyjne nadwozia 126p. |