Sprzedam prawdziwą skarbnice DOHC :
Przede wszystkim kompletny układ napędowy sercem którego jest zdrowiutka dwulitrówka która siedzi teraz u mnie :
- dobra, równa kompresja w przedziale 11-12bar
- niedawno przeglądnięte panewki w super stanie, żadnych śladów zatarć
- pompa oleju na dużych kołach niedawno regenerowana (wymiana ośki, planowanie płytki oraz płaszczyzny styku obudowy z kadłubem silnika) , dorobiona tulejka osiująca pompę względem bloku, smok skracany pod miske od 1.8, nabiła ciśnienie oleju 3bary na zimnym przy kręceniu rozrusznikiem z wpiętym zewnętrznym czujnikiem
- pompa wody w bdb stanie od fwd, przerobiona pod rwd, z dużym wirnikiem
- termostat sprawny, równo trzyma temperature
- lżejszy zamach od 1.8, prawnie nowy docisk (słoneczko bez wyżłobień) oraz tarcza
- panewki wałka pośredniego, główna bolączka tych silników - stan bdb, sam wałek ma obciętą krzywkę od napędu pompy
- w lutym założony nowy pasek rozrządu oraz łożysko napinacza (najlepsze jakie było, za 150zł

), nowy olej (mineralny elf) + filtr, wymienione wszystkie uszczelniacze w silniku
- "mocniejsze" wałki rozrządu z argenty 1.8, wznios 9.6 (dwie krzywki robione w rewarze), wałek wydechowy z
WYJŚCIEM NA APARAT, luzy zaworowe starannie ustawione 0.30/0.45 ( przy okazji powiem że przy regulacji użyłem płytek ok. 4.8mm co świadczy o super stanie gniazd zaworowych)
- wspomaganie : koło pasowe wielobieżniowe, wspornik filtra oleju z mocowaniem pod pompe oraz pompa w b.dobrym stanie
- zrobione mocowanie pod alternator polonezowski ale jego raczej nie sprzedam
- kolektor wydechowy
RUROWY, przeróbka FWD + wydech z 1 przelotowym tłumikiem
- kolektor ssący pod standardowy gaźnik, w tej chwili jest polonezowski ale jego nie sprzedaje
- aparat zapłonowy teraz jest w bloku, dorobione jest mocowanie i napęd pod aparat polonezowski
- chłodniczka oleju
- skrzynia biegów oczywiście duża, fiatowska (niestety padnięte synchro 1 biegu, mało dokuczliwe, reszta działa), też dostała nowe uszczelniacze i olej
- wał spięty standardowo fiatowski przód+polonezowski tył, dostał nowe krzyżaki oraz łożysko podpory, nie był wyważany ale
NIE BIJE
- rozrusznik jest, działa
- dorobione mocowanie pod czujnik digiplexa na kole zamachowym oraz przednia pokrywa wału też z mocowaniem pod czujnik
chyba wszystko opisałem, jest to silnik który wsadziłem na początku roku, używany nie na codzień lecz okazyjnie do sportu ale z szacunkiem, żadnego butowania na zimnym czy innych akcji, zanim go kupiłem też siedział w rajdówce, od lutego zrobiłem nim jakieś symboliczne 2tys km
nie jest to jakiś kot w worku tylko odpowiednio doinwestowany zdrowy silnik, oleju nie ubywa ani kropelki, nie kopci, nie dmucha z odmy, nie ma masła pod korkiem itp. wciska w fotel jak należy, jest na aucie, można się przejechać zobaczyć jak chodzi
był hamowany lecz to było na gównianym żeliwnym wydechu i polonezowskiej rurze, ze słabszymi wałkami i seryjnym polonezowskim gaźniku. Wypluł wtedy zdrowe 175nm i 107km. Teraz po zrobieniu wydechu, wymianie wałków oraz tuningu gaźnika widać wyraźną poprawę, a po założeniu solexów to już w ogóle byłby kosmos. Jest możliwość zrobienia pomiaru na prośbę zainteresowanego
Oprócz tego mam mnóstwo gratów dohc :
- kompletny dół silnika 1.8, został rozebrany gdyż miał słabą kompresję (6-8 bar), za to panewki i wał wyglądają b.ładnie
- poziome gaźniki
SOLEX 40 ADDHE wraz z KOLEKTOREM, kompletne, jeszcze kilka lat temu jeździły, jest też do nich puszka z wyjściem na filtr stożkowy
- glowiczki z wałkami od dwulitrówki na digiplexie, ssący z rozdzielaczem zapłonu, stan krzywek bdb
- głowica od 1.8, kompletna w dobrym stanie
- pompa wody RWD po wymianie łożyska oraz uszczelniacza na nowe
- druga pompa wody RWD używana ale w całkiem dobrym stanie
- dwie pompy oleju na małych zębach
- kompletna skrzynia biegów fiatowska w częściach, rozebrana gdyż ma padnięte łożyska oraz synchro 1 i 3 biegu
- koło pasowe jednobieżniowe z wypustkami pod czujnik digiplexa
-
LEKKIE KOŁO ZAMACHOWE stoczone praktycznie na maxa, niestety nie wiem gdzie i czy było wyważane z dociskiem czy bez
- docisk sprzęgła używany, widoczne zużycie słoneczka
- rozrusznik
- termostat
- aparat zapłonowy polonezowski z dorobionym mocowaniem oraz zębatką do zamocowania w głowiczce
- aparat seryjny fiatowski też jest, bez tej zębatki ale można ją założyć z powrotem
- digiplex z czujnikami i wiązką, kilka lat temu działał
- 2x trybik napędu pompy oleju oraz aparatu
- niekompletny gaźnik od 1.8
- wspornik filtra oleju 'prosty'
- i inne duperele typu szklanki, stare płytki, koła rozrządu, jakieś rurki, śrubki itp.
Myślę że nie ma sensu zachwalać takiego zestawu, jest tutaj wszystko co potrzeba do konkretnej zabawy z DOHC, a nawet więcej
Interesuje mnie sprzedaż całości gratów za jednym zamachem
Cena całości : 6000zł
Możliwości negocjacji jakoś specjalnie nie widzę (choć nie wykluczam

), cena wydaje mi się atrakcyjna ( zwłaszcza biorąc pod uwagę że goście na allegro za 2.0 po remoncie z takimi samymi gaźnikami krzyczą 12tys zł )
Zainteresowanych zapraszam do Tarnowa na oględziny
tel. 510091344
I jeszcze fotki :
świeże foto panewek robione przy okazji remontu pompy:
pompa została odpowiednio wyosiowana aby obracała się bez oporów :
numery bloku :
kolektor wydechowy jak się należy :
customowy napęd aparatu w bloku :
i aparaty w głowiczke wydechową :
lekki zamach :
skrzynka gratów :
digiplex z czujnikami :
skrzynia w częściach :
dół 1.8 :