[s] DOHC-iarnia 2.0 1.8 RWD SOLEXY komplet na SWAP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprzedam prawdziwą skarbnice DOHC :

Przede wszystkim kompletny układ napędowy sercem którego jest zdrowiutka dwulitrówka która siedzi teraz u mnie :

- dobra, równa kompresja w przedziale 11-12bar
- niedawno przeglądnięte panewki w super stanie, żadnych śladów zatarć
- pompa oleju na dużych kołach niedawno regenerowana (wymiana ośki, planowanie płytki oraz płaszczyzny styku obudowy z kadłubem silnika) , dorobiona tulejka osiująca pompę względem bloku, smok skracany pod miske od 1.8, nabiła ciśnienie oleju 3bary na zimnym przy kręceniu rozrusznikiem z wpiętym zewnętrznym czujnikiem
- pompa wody w bdb stanie od fwd, przerobiona pod rwd, z dużym wirnikiem
- termostat sprawny, równo trzyma temperature
- lżejszy zamach od 1.8, prawnie nowy docisk (słoneczko bez wyżłobień) oraz tarcza
- panewki wałka pośredniego, główna bolączka tych silników - stan bdb, sam wałek ma obciętą krzywkę od napędu pompy
- w lutym założony nowy pasek rozrządu oraz łożysko napinacza (najlepsze jakie było, za 150zł ), nowy olej (mineralny elf) + filtr, wymienione wszystkie uszczelniacze w silniku
- "mocniejsze" wałki rozrządu z argenty 1.8, wznios 9.6 (dwie krzywki robione w rewarze), wałek wydechowy z WYJŚCIEM NA APARAT, luzy zaworowe starannie ustawione 0.30/0.45 ( przy okazji powiem że przy regulacji użyłem płytek ok. 4.8mm co świadczy o super stanie gniazd zaworowych)
- wspomaganie : koło pasowe wielobieżniowe, wspornik filtra oleju z mocowaniem pod pompe oraz pompa w b.dobrym stanie
- zrobione mocowanie pod alternator polonezowski ale jego raczej nie sprzedam
- kolektor wydechowy RUROWY, przeróbka FWD + wydech z 1 przelotowym tłumikiem
- kolektor ssący pod standardowy gaźnik, w tej chwili jest polonezowski ale jego nie sprzedaje
- aparat zapłonowy teraz jest w bloku, dorobione jest mocowanie i napęd pod aparat polonezowski
- chłodniczka oleju
- skrzynia biegów oczywiście duża, fiatowska (niestety padnięte synchro 1 biegu, mało dokuczliwe, reszta działa), też dostała nowe uszczelniacze i olej
- wał spięty standardowo fiatowski przód+polonezowski tył, dostał nowe krzyżaki oraz łożysko podpory, nie był wyważany ale NIE BIJE
- rozrusznik jest, działa
- dorobione mocowanie pod czujnik digiplexa na kole zamachowym oraz przednia pokrywa wału też z mocowaniem pod czujnik

chyba wszystko opisałem, jest to silnik który wsadziłem na początku roku, używany nie na codzień lecz okazyjnie do sportu ale z szacunkiem, żadnego butowania na zimnym czy innych akcji, zanim go kupiłem też siedział w rajdówce, od lutego zrobiłem nim jakieś symboliczne 2tys km

nie jest to jakiś kot w worku tylko odpowiednio doinwestowany zdrowy silnik, oleju nie ubywa ani kropelki, nie kopci, nie dmucha z odmy, nie ma masła pod korkiem itp. wciska w fotel jak należy, jest na aucie, można się przejechać zobaczyć jak chodzi

był hamowany lecz to było na gównianym żeliwnym wydechu i polonezowskiej rurze, ze słabszymi wałkami i seryjnym polonezowskim gaźniku. Wypluł wtedy zdrowe 175nm i 107km. Teraz po zrobieniu wydechu, wymianie wałków oraz tuningu gaźnika widać wyraźną poprawę, a po założeniu solexów to już w ogóle byłby kosmos. Jest możliwość zrobienia pomiaru na prośbę zainteresowanego

Oprócz tego mam mnóstwo gratów dohc :

- kompletny dół silnika 1.8, został rozebrany gdyż miał słabą kompresję (6-8 bar), za to panewki i wał wyglądają b.ładnie
- poziome gaźniki SOLEX 40 ADDHE wraz z KOLEKTOREM, kompletne, jeszcze kilka lat temu jeździły, jest też do nich puszka z wyjściem na filtr stożkowy
- glowiczki z wałkami od dwulitrówki na digiplexie, ssący z rozdzielaczem zapłonu, stan krzywek bdb
- głowica od 1.8, kompletna w dobrym stanie
- pompa wody RWD po wymianie łożyska oraz uszczelniacza na nowe
- druga pompa wody RWD używana ale w całkiem dobrym stanie
- dwie pompy oleju na małych zębach
- kompletna skrzynia biegów fiatowska w częściach, rozebrana gdyż ma padnięte łożyska oraz synchro 1 i 3 biegu
- koło pasowe jednobieżniowe z wypustkami pod czujnik digiplexa
- LEKKIE KOŁO ZAMACHOWE stoczone praktycznie na maxa, niestety nie wiem gdzie i czy było wyważane z dociskiem czy bez
- docisk sprzęgła używany, widoczne zużycie słoneczka
- rozrusznik
- termostat
- aparat zapłonowy polonezowski z dorobionym mocowaniem oraz zębatką do zamocowania w głowiczce
- aparat seryjny fiatowski też jest, bez tej zębatki ale można ją założyć z powrotem
- digiplex z czujnikami i wiązką, kilka lat temu działał
- 2x trybik napędu pompy oleju oraz aparatu
- niekompletny gaźnik od 1.8
- wspornik filtra oleju 'prosty'
- i inne duperele typu szklanki, stare płytki, koła rozrządu, jakieś rurki, śrubki itp.

Myślę że nie ma sensu zachwalać takiego zestawu, jest tutaj wszystko co potrzeba do konkretnej zabawy z DOHC, a nawet więcej

Interesuje mnie sprzedaż całości gratów za jednym zamachem

Cena całości : 6000zł

Możliwości negocjacji jakoś specjalnie nie widzę (choć nie wykluczam), cena wydaje mi się atrakcyjna ( zwłaszcza biorąc pod uwagę że goście na allegro za 2.0 po remoncie z takimi samymi gaźnikami krzyczą 12tys zł )

Zainteresowanych zapraszam do Tarnowa na oględziny
tel. 510091344


I jeszcze fotki :






świeże foto panewek robione przy okazji remontu pompy:







pompa została odpowiednio wyosiowana aby obracała się bez oporów :



numery bloku :



kolektor wydechowy jak się należy :









customowy napęd aparatu w bloku :





i aparaty w głowiczke wydechową :





lekki zamach :



skrzynka gratów :






digiplex z czujnikami :



skrzynia w częściach :





dół 1.8 :




  
 
Co rozumiesz przez "pompa na małych i dużych zębach"?
  
 
pewnie mowa o "wysokich" i "niskich"
  
 
Cytat:
2011-12-02 16:44:59, Tailgunner pisze:
(...) dobra, równa kompresja w przedziale 11-12bar (...)



Mierzona na ciepło czy na zimno?
  
 
Cytat:
2011-12-02 17:02:33, Bart128 pisze:
pewnie mowa o "wysokich" i "niskich"



małe - niskie - 1.6 i 1.8
duże - wysokie - 2.0
  
 
Cytat:
2011-12-02 17:12:20, Krzemowy pisze:
Mierzona na ciepło czy na zimno?



na ciepło rzecz jasna, chociaż silnik sie zagrzał tylko na wolnych.

Raz mierzyłem na dobrze zagrzanym po upalaniu i wybiło powyżej 12. pomiar pomiarowi nierówny
  
 
zapomniałem o jednym : jest jeszcze żeliwny wydech z portkami, oczywiście dorzucam w cenie



i foto gaźników :



  
 
Sam kolektor rurowy i zestaw chłodnicy oleju z podstawką bym wziął. Sprzedasz ?
  
 
wiem że niejeden sęp by sie rzucił na te graty i coś powybierał dla siebie ale póki co tylko sprzedaż całości mnie interesuje
  
 
Jakbyś się jednak zdecydował na sprzedanie poszczególnych części to jestem pierwszy w kolejce.
  
 
Cytat:
2011-12-02 20:54:05, bing17 pisze:
Jakbyś się jednak zdecydował na sprzedanie poszczególnych części to jestem pierwszy w kolejce.



chciałbyś;p już chętni na kolektor się zgłosili na PW
  
 
No to po prostu masz zwykłą pompę od 2.0, nie bardzo sobie wyobrazam niską pompę od 1.6 w 2.0.
Trochę tych gratów się uzbierało...
  
 
Cytat:
2011-12-02 21:28:39, Poochaty pisze:
nie bardzo sobie wyobrazam niską pompę od 1.6 w 2.0.



a co , nie da się ??
  
 
Pewnie że się da, pytanie jak długo
  
 
Czy z tego ritmo pochodzi silnik ?
p.s.
Dobrze mnie słuchy doszły?
  
 
Cytat:
Dobrze mnie słuchy doszły?



najpierw powiedz skąd te słuchy
  
 
Z plotek
p.s.
Teraz powiedz czy to ten czy nie
  
 
up, promocja świąteczna : 5000zł za wszystko bez chłodniczki oleju i dalszej części wydechu za kolektorem
  
 
Z tego ritmo to?
  
 
Brak odpowiedzi oznacza ze z tego