Bardzo głośne piszczenie gaźnika - Samara 1300

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W celu obniżenia spalania gazu w Samarze 1300 wymieniłem gaźnik na inny (tego samego typu), lecz spalanie wzrosło, mimo że silnik pracował bardzo ładnie i równo. Tak więc z powrotem wróciłem do poprzedniego gaźnika..po odpaleniu auta było wszystko w porządku... jak wyjechałem na drogę po chwili zaczęło coś piszczeć na wolnych obrotach oraz podczas postoju. W momencie zwiększania obrotów silnika pisk ustawał całkowicie. Myślałem że może pasek rozrządu obciera o plastikową obudowę, lub nawaliło łożysko alternatora, pompy wody, napinacza paska rozrządu. Ale wyraźnie pisk wydobywa się z gaźnika i jest strasznie głośny ... Czy Ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem ? Co może być przyczyną ? Wydaje mi się, że wszystko jest dobrze skręcone i podłączone...
  
 
Tak jakby ciągnął lewe powietrze pod podstawą gaźnika.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
gaźnik jest dobrze dokręcony do ebonitowej podstawy, uszczelka również jest założona.. jest prawdopodobne, że jest jakaś nieszczelność między ebonitową podstawą a kolektorem dolotowym.. jutro z rana to sprawdzę.
  
 
Widziałem w życiu nie jedną podstawę wygięta w banan. Właśnie od takiego porządnego przykręcenia.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Przypuszczam, że któraś z uszczelek pod gaźnikiem musi nietrzymać, mimo że wizualnie jest wszystko w porządku... jutro zamontuję nowe uszczelki i zobaczę efekt... a co do spalania gazu, to w jakim stopniu gaźnik nie był by wyregulowany, nie ma to znaczenia... za ilość spalanego gazu odpowiedzialny jest reduktor i stan membran... szkoda, że za późno o tym pomyślałem i niepotrzebnie przekładałem gaźniki.
  
 
I?
  
 
Przyczyną pisku była uszczelka pod gaźnikiem... gdzieś powstała nieszczelność