[OGÓLNE] Złącze nastawne korektora liczby oktanowej paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Fordowiczów,
Zastanawiam się czy ww złącze w jednych escortach występuje a w innych nie.
Wg instrukcji powinno się ono znajdować obok lewego przedniego nadkola. Ale ja nie mogę znaleźć tego złącza.

Po co mi to potrzebne?
Otóż podobno uzyskuje się lepsze osiągi a zarazem mniejsze spalanie jeśli przestawi się liczę oktanową z 95 na 98 przy jeździe na LPG. Chcę to sprawdzić ale najpierw muszę znaleźć gdzie
Proszę o info gdzie to złącze jest (a może w moim go nie ma)
oraz opinie na temat słuszności takiej operacji co do jazdy na LPG>

Z góry dzięki.
Pozdr

______________________
Ford Escort 1,6 16V - LPG


[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2010-05-15 15:40:39 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
a to ciekawa teoria
  
 
Cytat:
2005-07-30 16:59:47, kainek pisze:
a to ciekawa teoria



Niektóre mają takie złącze ze zworką.Wiem gdzie sie ono znajduje w moim aucie natomiast u Ciebie ....niestety nie wiem.Masz na ten temat wzmianke w książce WKŁ.Poszukaj dobrze...napewno widziałem.Wg mnie zmieniając ustawienia na benzynę o wyższej liczbie oktanowej wymuszasz poprostu zmianę wyprzedzenie kąta zapłonu...co w przypadku LPG może faktycznie lekko zmienić parametry silnika.
  
 
teoria sie zgadza
LPG= 100 oktanów wiec napewno lepiej bedzie na wyprzedzeniu zapłonu jak na 98 niż 95
(mysle że tylko to sie zmienia tym złączem)
  
 
Starsze modele 125p posiadały korektor liczby oktanowej mechaniczny sprzęgnięty z aparatem zapłonowym.Mozna było wbrew pozorom dość precyzyjnie i błyskawicznie dopasować sobie kąt wyprzedzenia zapłonu do zatankowanego akurat paliwa.
Przy paliwie o wyższej liczbie oktanowej zapłon leciutko moznabyło przyspieszyć a przy niższej delikatnie opóźnić.Właściwy kąt diagnozowało się na słuch (charakterystyczny dźwięk spalania stukowego nazywany potocznie przygrywaniem zaworów przy gwałtownym przyspieszaniu...... takie to były autka i czasy kiedy szczytem techniki było posiadanie lampy stroposkopowej)..która nawiasem mówiąć ze względu na spore rozrzuty w parametrach wałków rozrządu nie zawsze się sprawdzała.
  
 
Cytat:
2005-07-30 22:20:02, Henryk pisze:
Starsze modele 125p posiadały korektor liczby oktanowej mechaniczny sprzęgnięty z aparatem zapłonowym.Mozna było wbrew pozorom dość precyzyjnie i błyskawicznie dopasować sobie kąt wyprzedzenia zapłonu do zatankowanego akurat paliwa. Przy paliwie o wyższej liczbie oktanowej zapłon leciutko moznabyło przyspieszyć a przy niższej delikatnie opóźnić.Właściwy kąt diagnozowało się na słuch (charakterystyczny dźwięk spalania stukowego nazywany potocznie przygrywaniem zaworów przy gwałtownym przyspieszaniu...... takie to były autka i czasy kiedy szczytem techniki było posiadanie lampy stroposkopowej)..która nawiasem mówiąć ze względu na spore rozrzuty w parametrach wałków rozrządu nie zawsze się sprawdzała.



I ten fakt tłumaczy polepszanie sie osiągów poczciwego kanta na jugosłowiańskiej benzynie (lata 70-te ofkors)
  
 
Cytat:
2005-07-30 23:04:54, WilK pisze:
I ten fakt tłumaczy polepszanie sie osiągów poczciwego kanta na jugosłowiańskiej benzynie (lata 70-te ofkors)



W rzeczy samej
Wystarczyło mieć 17tkę płaską ...śrubokręt i wiertło 8mm( wiadomo do czego) i juz moznabyło pełny serwis gaźnikowo zapłonowy uskuteczniać.Słynna "dziura w gaźniku...rurki emulsyjne F30 i F35.....to były czasy.Ale się rozmarzyłem.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-07-30 23:49:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-07-30 23:52:37 ]
  
 
Oj... ja tesh, ja tesh...
  
 
Odnośnie zworki w fordzie tak też myślałem - przyspieszenie zapłonu do paliwa wyżej oktanowego jakim jest gaz.Cieszę się że potwierdzone to zostało przez Ekspretów jakich można na tej stronie zaleźć (nie mam zamiaru nikomu wazelinować - po prostu kolejny dowód na to, że warto takie fora mieć w Ulubionych)

Henryk - W istrukcji takowe złącze znalazłem - prolem e tym, że nie mogę go znaleźć w swoim escorciku . Myślałem, że może zaszły jakeś zmiany miejsca montowania tych złączy w natępnych rocznikach aut. Poszukam jednak dalej

Dzięki serdeczne za opinie
Do zobaczenia może na trasie...
  
 
to wszystko zalezy z którego roku masz essinke.(umiejscowienie tego korektora)
  
 
tj. z 97 autko
przed chwilą próbowałem coś znaleźć luźnego pod maską
i znalazłem niczym nie zaślepione złącze z dwoma kabelkami koloru brązowo-białego oraz biało-fioletowego. leci to we wiązce blisko wtryskiwaczy (a nie przy nadkolu jak podaje WKŁ). Ale czy to jest to to ni mam pewności. Przydałby się schemaci, najlepiej z jakiejś angielskojęzyzej instrukcji, o chyba w nich najczęściej można znaleźć schematy z opisem kolorów wszystjich kabelków w aucie.

Slawko - wiesz może w takim razie gdzie szukać w moim escorcie?
  
 
we wiazce koło zielonego przekaźnika od sondy na przegrodzie silnika. Takie złacze jednokabelkowe złaczone. Rozłaczenie przestawia na 98.
Jeden z kabelków jest biało-czerwony. Zresztą wszystko dokładnie opisałem na tym forum jakis czas temu(chyba na wiosne)
  
 
To trzeba przestawić i sprawdzić organoleptycznie. Jeszcze pytanie czy przy odpalaniu na PB95 jak przestawię w tym złączu na 98 będzie się coś działo czy np. jeśli się to sprawdzi (z tym lepszym działaniem na gazie) to lepiej benzynkę tankować już PB98?
  
 
Witam,
Szukałem i nie znalazłem.
Chyba gazownik mi to wyciął , bo już w kilka osób patrzyliśmy i albo każdy jest ślepy albo naprawdę zniknęło.

Na forum w historii ciężko jest cokolwiek znaleźć (setki wątków i cierpliwości brak).
Stąd ten post.
Dalej proszę o sugestie czego szukać pod maską (zdjęcie lub cuś). Proszę o pomoc jak Abel krowie
  
 
Cytat:
2005-08-02 16:34:50, janusz_tcz pisze:
Witam, Szukałem i nie znalazłem. Chyba gazownik mi to wyciął , bo już w kilka osób patrzyliśmy i albo każdy jest ślepy albo naprawdę zniknęło. Na forum w historii ciężko jest cokolwiek znaleźć (setki wątków i cierpliwości brak). Stąd ten post. Dalej proszę o sugestie czego szukać pod maską (zdjęcie lub cuś). Proszę o pomoc jak Abel krowie



Szesnastozaworowiec, to już wiem. Tylko jeszcze rocznik podaj...
  
 
tj. 97
pojemosc:1,6
  
 
Oki. Znajdziemy
  
 
Cytat:
2005-07-30 16:57:40, janusz_tcz pisze:
Witam Fordowiczów, Zastanawiam się czy ww złącze w jednych escortach występuje a w innych nie. Wg instrukcji powinno się ono znajdować obok lewego przedniego nadkola. Ale ja nie mogę znaleźć tego złącza. Po co mi to potrzebne? Otóż podobno uzyskuje się lepsze osiągi a zarazem mniejsze spalanie jeśli przestawi się liczę oktanową z 95 na 98 przy jeździe na LPG. Chcę to sprawdzić ale najpierw muszę znaleźć gdzie Proszę o info gdzie to złącze jest (a może w moim go nie ma) oraz opinie na temat słuszności takiej operacji co do jazdy na LPG> Z góry dzięki.



hmmm.. a czy tak przypadkiem, po tym malym zabiegu nie moze nastapic spalanie stukowe ?
  
 


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2005-08-02 21:27:35 ]
  
 
to złacze wyglada tak

w niektórych wersjach moze byc w okolicy filtra powietrza.