MotoNews.pl
  

Nierówna praca na wolnych obrotach 1,8cd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ponoć tak ma mój esperak od narodzin ('99), żyję z tym już 6 lat, ale może czas już z tym skończyć, może żle dla silnika? bo w komforcie jazdy nie przeszkadza (tzn przed światłami, w korku itp). a drgania pochodzą na bank od samego silnika, bo widać je też po skaczących nieznacznie obrotach.

[ wiadomość edytowana przez: de1800 dnia 2007-10-29 10:20:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: de1800 dnia 2007-10-29 10:26:51 ]
  
 
mam ten sam silnik... i powiem ci że nieznacznie drgania czasami sie pojawiają i to normalne... zależy czy są to duże wachania czy nie? czy silnik się przez to dusi lub gaśnie? czy wachania obrotów pojawiają się czasami czy non-stop? u mnie z reguły na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku stoi idealnie na 900... czasami jednak (zależy od gazu na jakim aktualnie jeżdżę) zdarzają się nieznaczne wachnięcia ale w niczym nie przeszkadzające, sporadyczne nie powodujące gaśnięcia silnika, czy duszenia się.... ...podstawowe pytanie: czy jeździsz na gazie? bo wszystkie silniki bez względu na konstrukcję na gazie mają problem z falowaniem obrotów...
  
 
ja nie mam na gazie żadnego falowania
  
 
dzięki za informacje.
ale drgania u mnie to nie to co u Ciebie Łukasz. 1,8 +LPG z pełną elektroniką.
drgania są cały czas, czy zimny, czy ciepły, czy na gazie czy na benzynie (jak zimny to trochę mniej zauważalne bo obroty ma większe przez ssanie). ale nie gaśnie, nie. tylko tyle że sobie drga, obroty skaczą , ja wiem, o jakieś w przedziale od 50 - 100, bynajmniej nie fiksuje z obrotami typu 900 - 2000 - 1500)) nie.
aha przebieg 96000km, gaz wstawiony po 18000km. i już przed wstawieniem miał.
a co na to fachowcy, każdy co innego, (poduszki, silnik krokowy, gaz, i najlepsze - TEN TYP TAK MA) ale nikt NIC NIE ZROBIł ALBO NIE CHCIAł.
pozdrawiam Krzysiek
  
 
1. Gaz
2. Krokowy
3. Swiece/kable --> w moim przerabialem
4. Kopulka/palec/caly aparat zaplonowy
5. Nie domknieta obudowa filtra powietrza
6. Espero minimalne skoki rzedu 50-100 obrotow miewa czesto/czesto bez konkretnej przyczyny
  
 
Ja bym stawiał na reduktor.
  
 
witam i dzieki za informacje.
1. gaz nie bo drgał przed wstawieniem
2. silnik krokowy - możliwe
3. świece kable itd - wymienione, drgał przed i po
4. kopulka itd - sprawdzone przeczyszczone,
5. niedomknięta obudowa filtra? - tego chyba nie sprawdzę bo wygląda na "szczelnie domkniętą"
akurat w międzyczasie przypadkiem okazało się że moj dobry znajomy jest elektrykiem, wpadne do niego z esperakiem i poinformuję was czy coś się poprawiło (po wizycie)
ale i tak głowa do góry, bo mimo wszystko espero cd (w swojej klasie rzecz jasna) najlepszym wozem jest.
K.
  
 
Mam problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach.
Zaczęło się to po wymianie poduszek silnika - możliwe że wcześniej silnik też drgał, ale przez naderwane poduszki nie przenosiło się to na auto.
Drga na wolnych obrotach tak, jakby czasem wypadła mu iskra, albo coś.
Wymieniłem:
kable, świece (już 2 razy), cewke WN, palec, kopułkę, cewkę w aparacie zapłonowym.
Przeczyściłem oba silniki krokowe.
Aparat zapłonowy miałem jakieś 1,5 roku temu ustawiany, niedawno wymieniony rozrząd.

Dzieje się to i na benzynie i na LPG.
W górnym zakresie obrotów wszystko działa ładnie

Nie mam pomysłu co jeszcze mogłoby to być. Czasem jakby lepiej, a czasem mam masaż pleców przez te drgania.

Pozdr.
  
 
Może silnik powoli się z Tobą żegna. Sprawdził bym jeszcze masę silnika.
  
 
Silnik ma 250kkm z czego ok 80kkm na gazie. Mam nadzieję, że jeszcze trochę pojezdzi

A gdzie szukać tej masy?

Pozdr.
  
 
Ja miałem ponad 280 tys. z czego pewnie większość na taryfie od nowości na gazie, więc Twój powinien jeszcze pohulać. Nie wiem dokładnie gdzie jest podpięta masa silnika, ale podobno jest wzięta z nadwozia. Warto sprawdzić połączenie aku-buda.


[ wiadomość edytowana przez: robert_or3 dnia 2012-03-25 15:01:54 ]
  
 
ja wymieniałem bardzo dużo częsci z nadzieją, że w końcu ustąpi falowanie. Jedyne co mnie kusi to jak to mechanik powiedział uszczelniacze na wtryskach czy jakoś tak.

Podobno przez to może falować, a niby częsta przypadłość w DU.
Słowa mechanika.

Czy u was przy stałej prędkości słychać jakieś dziwne dzwięki ?

U mnie słuchać coś jakby falowanie, tzn. idzie równo, ale czasem słychać jakby takie coś jakby własnie z silnikiem sie działo.

Ten dzwięk nie jest mocno słyszalny, ale jest on w równych odstępach czasowych. Może panewki,wtryskiwacze, tłoki ? Nie zdziwiłbym sie jakby okazało się np. wałki rozrządu... Gdyż poprzedni właściciel, nie okazywał zainteresowania dużego autem, więc nic mnie nie ździwi.


Nie pamiętam dokładnie o czym on mówił.

  
 
Cytat:
2012-03-25 20:42:39, VEndriuV pisze:
ja wymieniałem bardzo dużo częsci z nadzieją, że w końcu ustąpi falowanie. Jedyne co mnie kusi to jak to mechanik powiedział uszczelniacze na wtryskach czy jakoś tak. Podobno przez to może falować, a niby częsta przypadłość w DU. Słowa mechanika.



U mnie nie jest to falowanie. Obroty stoją w miarę w miejscu, tylko drgania są. Z wtryskami to nie będzie miało związku, bo dzieje się i na gazie i na benzynie. Sprawdzałem, czy może któryś cały czas przepuszcza i przy pracy na lpg wyjąłem bezpiecznik pompy, zeby odciąć ewentualną benzynę, ale się nic nie zmieniło w pracy silnika.

Pozdr.
  
 
Pomierzyłem, i faktycznie masa nie była rewelacyjna. Przeczyściłem styki przy karoserii i założyłem nową klemę.
Teraz te drgania występują o wiele rzadziej. Więc możliwe, że jest to faktycznie problem z masą. Gdzie przychodzą kable masowe na silniku?

Pozdr
  
 
Nie pomogę z z tą masą silnika, ale pozwolę sobie zacytować kolegę Nawigatora. Może na coś się przyda:
Cytat:
2010-11-18 22:21:30, nawigator5 pisze:
Istotny dla Twojego problemu może być kabel masowy ...ten przy cewce WN na błotniku (przynajmniej u mnie jakieś dwa się tam schodzą). Inny masowy mam "na nosku" w okolicach lewego reflektora. Pod fotelem kierowcy też jakiś jest ale trzeba zdejmować dywanik, żeby tam się dostać.

  
 
Cytat:
2012-03-28 12:39:52, robert_or3 pisze:
Nie pomogę z z tą masą silnika, ale pozwolę sobie zacytować kolegę Nawigatora. Może na coś się przyda:



Nie widziałem tego kabla przy cewce WN, ale podejrzewałem, że może tam być problem, więc bezpośrednio od klemy pociągnąłem nowy kabel który zamontowałem między cewkę WN a nadwozie.

Pozdr.
  
 
tą mase nad reflektorem widąc bardzo dobrze. Jak staniesz przodem do auta o po prawej stronie masz. Oczywiście pod machą, okolice reflektora prawego.
  
 
Cytat:
2012-03-29 19:56:45, VEndriuV pisze:
tą mase nad reflektorem widąc bardzo dobrze. Jak staniesz przodem do auta o po prawej stronie masz. Oczywiście pod machą, okolice reflektora prawego.



Nad reflektorem wiem gdzie jest. nie znalazłem tej przy cewce WN (ale nie szukałem też dokładnie, bo tam plątanina kabli jest).

Pozdr.
  
 
Przytaczam mój post z innego wątku, gdzie zmagałem się z innym problemem i usunąłem przy okazji drgania

"Wczoraj przeczyściłem krokowca. szmatka na śrubokręt i okazało się, że jego gniazdo było tak zawalone czarną mazią, że masakra.
Jak narazie objawy ustały.
Przy okazji opóźniłem trochę zapłon, bo miałem od jakiegoś czasu problemy z nierówną pracą silnika.
Teraz chodzi miodzio "


Pozdr.
  
 
No i problem powrócił.
Dzieje się to tylko czasami (1 na 10 odpaleń). Obroty zaczynają falować od 800 - 1500 obr/min, po takich kilku pofalowaniach gaśnie. Jeżeli widzę że się to dzieje i od razu przełączę na gaz, to chodzi równo.
Tak myślę, że jeżeli byłaby to wina wtrysków lub słabej pompy paliwa, to miałbym też problemy na wyższych obrotach, a chodzi bardzo ładnie.

I jak jest już ciepły i jade na benzynie to już nie ma tych objawów- tylko na zimnym i średnio ciepłym silniku.

Pozdrawiam