Wymiana pierścieni Lada 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ! Mozecie mi podpowiedziec,czy aby wymienic pierscienie w Ladzie trzeba od dolu czyli odkrecac mise i wyjmowac z korbowodami,czy da sie od gory czyli po zdjeciu glowicy ? Z gory dzieki
  
 

no musisz wypchnąć tłoki, czyli rozpiąć zamki na korbowodzie.
  
 
Czyli musze odkrecac mise,tak ?
  
 
Musisz rozebrać cały silnik. Z tego co pamiętam, że nie da się wyciągnąć tlokow dołem. I lepiej sam bez doświadczenia nie zabierają się za wymianę.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
jak bierzesz sie za pierscienie o ubezpiecz sie w nowa uszczelke pod glowice, i miske olejowa, nie wspominajc juz o pokrywie zaworow. warto sprawdzic stan walu i panewek na korbach i ewentualnie na glownych jak juz bedziesz mial wszytko na wierzchu. moze okazac sie rowniez ze jak bedziesz mial progi na cylindrach dosc znaczne to pierscienie nowe nie wiele ci pomoga i bedziesz mial w sumie caly silnik do wywalenia . pozdrawiam i uzbrajam w cierpliwosc przy pracy i rozpraszam stan zalamania , bo przewaznie jak sie rozbiera silnik konstrukcji lat 50tych to mozna duzo przygod spotkac ;-|)
  
 
Cytat:
2012-10-14 17:54:41, andrys20 pisze:
jak sie rozbiera silnik konstrukcji lat 50tych to mozna duzo przygod spotkac ;-|)



Adam, to nie fiat 125p, łada miała nowoczesny motor z lad 70-tych.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cześć...tak odrobinę OT jak już zabierając się za remont, to co należałoby wymienić, jeśli moglibyście wymienić w pkt byłbym wdzięczny, bo ja właśnie jeden silnik rozebrałem i się zabieram się powoli za remont a nie chciałbym, żeby w połowie prac czegoś zabrakło

pzdr
  
 
Na pewno przy samej wymianie pierścieni:
1)kpl. uszczelek silnika z uszczelka pod głowicę, przyda sie silikon wysokotemp. do uszcelnień
2)oczywiście pierścienie tłokowe nominały lub 0.2 większe o ile wejdą po zeszlifowaniu zamków ale to już ryzykowne
3)filtr oleju, powietrza, nowy olej 4L, płyn chłodniczy 5-6L
4)dobrze wymienić jest rozrząd przy okazji oraz simmeringi wału
5)połpierścienie na wał o ile są luzy
Jak robisz szlif wału to oczywiście dodatkowo panewki na wymiar
Jeśli dochodzi szlif cylindrów to oczywiście sworznie (wbijane na gorąco) nowe tłoki i pierścienie na konkretny nadwymiar, można wymienić pompę olejową, robić głowicę tj. szlifować gniazda zaworowe, wstawić nowe prowadnice i uszczelniacze zaworowe itd.. To mi przychodzi d o głowy.
  
 
...a drążąc jeszcze temat, czy te wszystkie śruby które są na korbowodach itd ta są wielkorkrotnego użytku, czy jak już się coś porozkręca, żeby powymieniać panewki np to i śruby trzeba by zmieniać ? jakiś zestaw naprawczy a to wbijanie na gorąco to widze kolejny gwóźdz do mojej trumny remonotu silnika

pzdr
  
 
Ja zleciłem to do zakładu przy okazji szlifu i oddali mi nabite sworznie na gorąco.
  
 
Cytat:
Jeśli dochodzi szlif cylindrów to oczywiście sworznie (wbijane na gorąco)

chyba na zimno a korby na ciepło ? !

robisz silnik to daj komuś kto ma pojęcie głowicę do zrobienia, wał i tłoki z korbami do sprawdzenia w stosunku do cylindrów czy nie trzeba szlifu zrobić,
uszczelki, uszczelniacze i rozrząd to standard więc się nie rozpisuję, trzeba sprawdzić pompę oleju, wałek aparatu i pompy paliwa, ..... w hu.... drobiazgów a każdy ma znaczenie, coś przeoczysz i stracisz ciśnienie oleju, ..... itd
a śruby wymieniamy tylko te przeciągnięte