MotoNews.pl
5 O robieniu liczników (indiglo np) - jakieś rady? (27103/18) - NT
  

O robieniu liczników (indiglo np) - jakieś rady?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zamiar zmienić kolor podświetlenia liczników w mojej corolli (orginalny jest strasznie smutny i nijaki).
Jest kilka możliwości:
-Kolorowe lampeczki- najprostszy
-Oklejenie tarcz od spodu - ciut trudniejszy - i nie wiem jak z rozbieralnościa licznika
-Zaistalowanie kupy diód pod tarczą - teoretycznie wiem jak i możliwość otrzymania najlepszego efektu

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tego typu sprawach - albo w rozkładaniu licznika w korolli 93. Może jakieś schemaciki gdzie jaka śróbka albo czego nie dotykać bo nierozbieralne?

Z góry dzieki za rady.
TMX
  
 
Witam
Jeśli myślisz o czym takim jak moje na zdjęciu to wiem jak to zrobić.


  
 
a jak zmienic kolorystyke w moim?
  
 
a jak zmienic kolorystyke w moim?
  
 
Yaryś a co chcesz zmieniać ? liczniki czy radio ?
  
 
No Crit ma czerwone podświetlenie deski, całkiem ładne. Crit jeszcze zegary na czerwono i będzie gitara
  
 
z zegarami to będzie problem, żeby nie powiedzieć niemożliwe, ale prawie wszyscy mówili że tego indiglo od radia się nie da, a ja miałem czerwony he he, tylko spaprałem robotę i działało kilka miesięcy, a same zegary to może od TS'a plus czerwone podświetlenie.
  
 
Moze ktos wie jak zrobione jest podswietlenie na niebiesko w golfach lub passatach?
  
 
Rogacek, świetnie to wygląda, az się rozmarzyłem Ile to u Ciebie kosztuje ? I kiedy można się zgłosić?
  
 
No ja mam golfa IV i prawde mowiąc to samemu nie da sie tego zrobic, bo:

- wskazowki są z jakiegoś przewodnika który jest przezroczysty, ale gdy przeplywa przezeń prąd - zaczyna świecić na czerwono

- cyferblaty są podświetlane niezaleznie, przez diody umieszczonr za nimi

Wygląda super, ale wątpie czy da sie to zrobic samemu (materialy i technika)
  
 
hmmm ja widzizialem w jakiejs dwojeczce w gaetce i mousze przyznac ze respekcik(pelen kozak!! ) ale czort wie jak to sie robi,
Cytat:
No ja mam golfa IV i prawde mowiąc to samemu nie da sie tego zrobic, bo:

- wskazowki są z jakiegoś przewodnika który jest przezroczysty, ale gdy przeplywa przezeń prąd - zaczyna świecić na czerwono

- cyferblaty są podświetlane niezaleznie, przez diody umieszczonr za nimi

Wygląda super, ale wątpie czy da sie to zrobic samemu (materialy i technika)



ale jak jednemu sie udalo to widac ze sie da =ale i tak nic nie wnosioslem bo andakl nie wiem eheh
  
 
widziałem takie folie wielowarstwowe świecące po podłączeniu napięcia, nie wiem gdzie to kupić u nas, ale na ebay coś takiego było, praktycznie do każdego japończyka.
  
 
Widziałem coś takiego na forum canadyjskim toyoty i wyglądało to bardzo ładnie. Ja mam zrobione na czerwono podświetlenie i jest OK.
  
 
więc opiszę jak były robione moje zegary.
potrzebne narzędzia : penseta, śrubokręt, ostry nóż, superglue, drukarka laserowa kolor, folia do drukowania w laserze, scaner, komputer.
materiały: żarówki w kolorze podświetlenia, folia w kolorze podświetlenia ( moja pochodzi ze sklepu papierniczego, okładka do bindownicy)

Najpierw trzeba wymontować stare tarcze. Srubokrętem odkręcamy 2 śrubki ktore trzymają obudowę zegarów. Lekko podważamy i pociągając wyjmujemy całą osłonę. Potem odkręcamy 4 śruby którymi zegary są przykręcone to kokpitu. Po odkręceniu wyciągamy całe zegary i odłączmy wtyczki w tylnej części. Następnie podważając lekko zatrzaski zdejmujemy pleksiglasową szybę która osłania zegary z przodu. Tarcze zegarowe są lekko przynitowane plastikowymi nitami których łby odcinamy nożykiem. Teraz można zdjąć wzkazówki ciągnąć z wyczuciem.
Tarcze po zdjęciu skanujemy i bawimy się w corelu lub photoshopie w grafikę.
U mnie jest to zrobione w ten sposób że tarcza składa się z 3 warstw. Pierwsza to gruba folia z okładki (do bindowania) następna warstwa to wydrukowany na foli wzór zegarów. Ostatnia warstwa to ten sam wzór lekko przesunięty w stosunku do poporzedniej warstwy by stworzyć efekt trójwymiarowy.
Po wydrukowniu wszystkich tarcz składamy je razem i punktowo sklejamy kropelką superglu.Teraz wycinamy otwory na licznik kilometrów, wskazówki i co tam jeszce macie.
Gotowe tarcze wkładamy na miejsce wyjętych i punktowo w miejscu nitowania kleimy superglue. teraz zakładamy tarcze i wkładamy zegry do środka bez zakładania pleksi. Obrotomierz się skaluje sam. wystarczy założyć wskazówki dokładnie na zero. Ale lepiej zawsze się przejechać by zobaczyć czy wskazówki nie ocierają o tarcze. Jeśli jest Ok to jeszce wymieniamy żarówki na podświetlenie w odpowiedniej tonacji i składamy całość
  
 
I skoro już tak daleko ingerujemy to można sie pobawić i wymienić oświetlenie żarówkowe na diodowe. Światło ładniejsze, jaśniejsze a do tego długo wieczne.
  
 
No rogacek niezly bajer.
Moze da sie zrobic troche lepsze zdjecie ? Moze pod katem i z lampa ?
  
 
postaram się jeszcze kilka fot zrobić
  
 
mam jedną fotę
  
 
Jeśli ktos zmienia kolor podświetlenia stosując gumki polecam gumki kupowane w sklepach z elektroniką a nie te z akcesoriów samochodowych mimo ze tańsze.
Malowanie żarówek specjalna farbą... da sie zrobić ale trudno nanieść równa ilosc farby.....
Zastosowanie nawet 2-3 gumek na zarówkę nie da takiego efektu jak w golfach!!
  
 
a ja zamiast gumek kupiłem koszulkę termokurczliwą czerwoną i mam spokój. koszulka w odróżnieniu od kondoników jest odporna na wys. temp. żarówek i nie zmienia koloru. Moje niebieskie kondoniki na żarówkach pozycyjnych zmieniły kolor na bladoszary