Moje nowe zabaweczki...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...

jesli ktos chce conieco poczytac o moich planach odnosnie silnika 1500 ohv oto link kliknij !
załozyłem rowniez kolektor wydechowy ( rurowy z poloneza GSi ). Jest bardzo odczuwalna roznica.
"moze opisze po krótce spostrzezenie co do kolektora wydechowego z poloneza GSi. Pierwsze co oczywiscie uslyszałem po założeniu kolektora rurowego to inny dzwiek z koncowego tlumika. Chodzi bardzo fajnie, cicho..ale zmienił sie dzwięk na taki bardziej rasowy. Moze po wycieciu srodkowego tlumika byłby bardziej slyszalny . Po załozeniu kolektora rurowego strasznie strzelało marchewkami z wydechu kazda redukcja to kilka malych wystrzałow niektore nawet do 30cm były, ale pozniej okazało sie ze zaplon byl wyprzedzony i teraz wszystko wrocilo do normy. Przejechalem na tym kolektorze ok 200km i jestem zaszokowany ile sam kolektor moze dac. Samochod stal sie strasznie elastyczny, po lekkim musnieciu gazu, czuć ze ma ochote do przyspieszeń. Ogolnie jezdze w tym momencie na gazie i nie szaleje zbytnio, ale roznice czuc. Rowniez zniknął objaw kangurków przy niskich predkosciach obrotowych. Do silnika polonezowskiego pasuje idealnie, trzeba tylko dorobic kryze na laczeniu i pociagnac odpowiednio rure. Mnie kosztowało to 40zł"
pozdro
Koniu
  
 
no to już mam motywację, żeby swój przerobić i do dwójki zapakować
  
 
Olo tez mowil ze kolektor GSI daje niezle efekty... W niedziele lece na gielde i załoze, ciekawe jak bedzie dzialac?
  
 
Ciekawy jestem czy ci się te gaźniki zmieszczą pod machę, i nie będą zawadzać o serwo albo fartuch podłużnicy, bo z tego co wiem to poziome gaźniki się nie mieszczą.
Pzdr

[ wiadomość edytowana przez: arturw dnia 2003-09-12 11:19:34 ]
  
 
to są oryginalne kolektory ssace z Fiata 125p ( gazniki z Alfy, ale byly takie montowane w fiatach ). Wiec zmiescic napewno sie zmieszczą...o to sie nie martwie. Gorzej bedzie z wykombinowaniem jakiegoś filtra.
pozdro


[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2003-09-12 11:24:17 ]
  
 
Cytat:
2003-09-12 11:18:24, arturw pisze:
Ciekawy jestem czy ci się te gaźniki zmieszczą pod machę, i nie będą zawadzać o serwo albo fartuch podłużnicy, bo z tego co wiem to poziome gaźniki się nie mieszczą.
Pzdr

[ wiadomość edytowana przez: arturw dnia 2003-09-12 11:19:34 ]



pozatym czy nie sa one zalozone z nie odpowiedniej strony silnika bo jak pamietam powiinny być one z prawej strony silnika aby w przypadku wjazdu pod góre mieszanka była wzbogacana poprzez ustawienie pływaka
z tego powodu przymierzam sie do załozenia do swojej besti Weberów 40 IDF wraz z odpowiednimi wałkami oraz poszukaniem odpowiedniego wyścigowego sprzegła bo orginalne z 2.0 przy szybszej jeździe ma tendecje do nadmiernrgo slizgania
niestety projekt został odłozony na wiosne z powodu pilnej potrzeny wykonania remotu silnika
  
 
tez mialem zakladac IDFy...a dokladnie dellorto 40 typu IDF nie pamietam nazwy oznaczenia. Tylko ze byl problem z dorobieniem kolektorów, i dodatkowo trzeba by było dlubac maske zeby filtr powietrza na to jakis założyć.
A trafila sie okazja zeby kupic kolektorki do dcoe...to kupiłem, i sprawdzimy jak to bedzie chodziło
pozdro
  
 
Cytat:
2003-09-12 13:07:02, Koniu pisze:

...... i sprawdzimy jak to bedzie chodziło




napewno bosko
  
 
Cytat:
2003-09-12 00:21:32, SPAjK pisze:
Olo tez mowil ze kolektor GSI daje niezle efekty... W niedziele lece na gielde i załoze, ciekawe jak bedzie dzialac?


Tez zalozyłem kolektor od GSi - koszt 30 zl z sondą. Czy auto "idzie" lepiej to nie wiem bo silnik mam na dotarciu i nie forsuje go ale jest napewno głosniej.
  
 
Ja jeżdżę na kolektorach od GSI od 1999 roku w jednym poldku(tuning) oraz od 2001 w Caro+. W obu przypadkach sprawują sie znakomicie. Szczególnie plus zareagował wzrostem elastyczności na samą wymianę tego elementu. Był to pierwszy etap przeróbek w tym aucie. Zresztą Bodziot może potwierdzić bo miał okazję być wożony obydwoma autami.

[ wiadomość edytowana przez: ppredki dnia 2003-09-12 16:11:29 ]
  
 
No to widzę, że moje prace przy silniku będę musiał zacząć od tego właśnie elementu. Niestety przez najbliższy rok nie będzie mnie stać na 2.0 DOHC, więc będę musiał lekko przerobić obecny 1.5 AB. Planuję założyć kolektor od GSI, lekko splanować głowicę (nie wiem jeszcze dokładnie o ile), jak się uda to wyważyć koło zamachowe. Nie wiem jaki jest koszt i opłacalność powiększenia zaworów na te od 1.6. Chodzi mi po głowie lekkie powiększenie gardzieli w gaźniku. Przy okazji tych zmian wymienię uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze zaworowe oraz ewentualnie to co wyniknie w praniu (przypuszczam, że będę musiał wymienić miskę olejową). Co o tym sądzicie? Acha nie zależy mi na jakimś ogromnym przebiegu po tych zmianach. 50kkm wpełni mnie satysfakcjonuje, gdyż tyle to ja robię przez około 3 lata
  
 
Zaworki w obu ohv są takie same.. do gaźnika zapakuj oba przeloty 26mm, planowanie... 0.5mm powinno na początek styknąć. Zawsze można dać 1mm, 1.5mm... Kolektor OK, uszczelniacze jak najbardziej, chociaż fabryczne już po pół roku jazdy potrafią zmienić się w plastik.. ponoć kiedyś taryfiarze pakowali uszczelniacze od VW kosztowały 2-3 razy tyle (ok 1-2zł/ szt), ale były niezniszczalne. Koło lepiej odchudź i dopiero wyważ

Zastanawia mnie jedna rzecz: w jakim celu chcesz wymienić miskę olejową? jest pęknięta? walnąłeś nią w jakiś kamień?
  
 
Cytat:
2003-09-12 16:10:06, ppredki pisze:
Zresztą Bodziot może potwierdzić bo miał okazję być wożony obydwoma autami.

[ wiadomość edytowana przez: ppredki dnia 2003-09-12 16:11:29 ]



Potwierdzam ze miałem wielki zaszczyt przejechać sie Tuningiem i Standartem niestety jako pasazer

i powiem tak
Tuning charakteryzował sie potwornym ciagiem powyżej 4000 porównywalnym z moim odprerzonym 1.8
natomiast
Standart posiadał niezwykła dzielnosc na niskich obrotach duzo przewyszającą standartowe 1.6

obydwa samochody są swoimi przeciwnościami
tuning szybki i to bardzo jak na 1.6 natomiast Standart spokojny dystyngowany idealny do jazdy po mieście i na długich dystansach bo nie zmusza do czestego siegania po lewarek zmiany biegów
powiem tak połaczenie mocy Tuninga z mometem standarta to jest moje odprezone 1.8 czyli z gaźnikiem 34DCMP1
  
 
Jak chcesz większe zawory to trzeba dorabiać np u Paradowskich. Planowanie do jazdy na codzień co najwyżej 0,5mm, inaczej czeka Cię tankowanie benz98 , chyba że masz gaz. LPG ma 102 oktan ale też nie ma co przesadzać z obniżaniem bo silnik sie grzeje mocniej. Kolektor Wydech GSI popieram. Koło można, sam mam lżejsze o 600 gram ale nie polecam aż tyle na miasto bo są kłopoty z równomiernością biegu jałowego i z ruszaniem w korkach-ciągłe gazowanie, wystarczy jakieś 400gram lżejsze. Z gardzielami po 26 bym uważał może być spora dziura w obrotach, lepiej 24,5 oraz 27 jak w Szczecinskim i polerować całe przeloty.
  
 
Cytat:
powiem tak połaczenie mocy Tuninga z mometem standarta to jest moje odprezone 1.8 czyli z gaźnikiem 34DCMP1


I dlatego teraz mam zamiar zając się silnikiem DOHC najpierw do Tuninga a potem do Standarta. I pewnie znowu będą to dwa nieco inne silniczki.
Dzięki za tak konkretne scharakteryzowanie obu aut, Bodziot. Sam miałbym chyba kłopoty, żeby to tak zręcznie ująć.
  
 
Cytat:
2003-09-12 19:53:42, ppredki pisze:

I dlatego teraz mam zamiar zając się silnikiem DOHC najpierw do Tuninga a potem do Standarta. I pewnie znowu będą to dwa nieco inne silniczki.
Dzięki za tak konkretne scharakteryzowanie obu aut, Bodziot. Sam miałbym chyba kłopoty, żeby to tak zręcznie ująć.



to już zaczynam sie bać jeżeli zrobisz z nich to co z polonezowskich to beda to prawdziwe potwory

a charakterystyka polonezów była przyjemnoscią
  
 
Dziękuję wszystkim za przydatne informacje Więc zrobię tak: planowanie głowice o 0.5mm (aczkolwiek mam LPG, więc w razie czego kwestia do ustalenia), kolektor wydechowy od GSI, koło zamachowe lżejsze 400g oraz oczywiście wyważone, gaźnik gardziele 25/27 (oczywiście + polerowanie), uszczelniacze zaworowe od VW (zapomniałem o tym napisać; Golf/Passat 1.6 8V); miskę muszę wymienić gdyż mam wyraźny wyciek (prawdopodobnie musiałem nią uderzyć o jakiś kamień, albo jeszcze w inne bliżej nieokreślone cholerstwo). W razie czego skontroluję jeszcze stan innych podzespołów takich jak panewki (chociaż ich nie słychać) oraz pierścienie... Jeszcze raz dziękuję za wszystkie informacje, które bardzo się przydadzą w dalszych pracach.

Pozdrawiam
  
 
dodatkowo - rozwiert kanałów w głowicy, pasowanie kolektów, polerka komory spalania i tłoków, polerka zaworów i dotarcie do gniazd... Wałek Swiątka, zwiększenie cisnienia oleju na wyzszych obrotach, potężna chłodnica i .... niom.. całkiem ładnie chodzi tylko pozera ogromne ilości LPG... Ale u mnie jest skopany reduktor - do wymiany membramy, wiec nie mozna ustawic - albo muł, strzela w gaznik i pali 13/ 100, albo palenie gum na 2 biegu i 17/100 na trasie tak czy inaczej - na razie mam wersje EconoMuł, ale jak potrzeba odkręcam śrubkę.... .
  
 
Cytat:
2003-09-12 21:26:41, Ramzes_II pisze:
dodatkowo - rozwiert kanałów w głowicy, pasowanie kolektów, polerka komory spalania i tłoków, polerka zaworów i dotarcie do gniazd... Wałek Swiątka, zwiększenie cisnienia oleju na wyzszych obrotach, potężna chłodnica i .... niom.. całkiem ładnie chodzi tylko pozera ogromne ilości LPG... Ale u mnie jest skopany reduktor - do wymiany membramy, wiec nie mozna ustawic - albo muł, strzela w gaznik i pali 13/ 100, albo palenie gum na 2 biegu i 17/100 na trasie tak czy inaczej - na razie mam wersje EconoMuł, ale jak potrzeba odkręcam śrubkę.... .


A jak spisuje Ci się wałek Świątka ? Tak się składa, że to akurat u mnie w Bydgoszczy Świątek ma swoją firmę. Jest jakaś zasadnicza różnica ? Teoretycznie koszt jest dość spory, więc warto wiedzieć czy warto się w to pakować. W razie czego napisz jaki masz model wałka.

Pozdrawiam

  
 
Cytat:
2003-09-12 21:19:04, Jeff_Colby pisze:
... gaźnik gardziele 25/27 (oczywiście + polerowanie)...



Polecam artykuł o modyfikacjach gaźnika w naszym WW.