Akumulator wyssany do cna w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Trochę mnie nie było na forum i jak zawsze piszę z jakimś problemem. Tym razem jest nim akumulator. Zacznę od początku. Obluzowała mi się stacyjka, w sensie, że stykała tylko pod jakimś kątem ustawienia kierownicy. Zanim się skapnąłem co się stało, to próbując odpalić silnik rozładowałem akumulator. Nic to, klemy i naładowany od nowa. Wszystko wydawało się iść dobrze. Po jakimś czasie na miejsce starego radia wsadziłem nowe i też niby wszystko ok. Ale jaj się zaczęły jak zostawiłem Lucy na 4 dni pod dworcem w Rzeszowie.

Nie było mrozu, tylko zimny deszcz. Wróciłem na pewniaka i próbuję odpalić samochód, a tu nic. Proszę taksówkarza o pomoc. Klemy i jadę do domu. Gość, od którego kupiłem samochód mówi mi, że akumulator siada, bo pasek nie jest naciągnięty. Naciągam pasek i auto świetnie chodzi przez dwa dni. Robię nim trasę Rzeszów-Łańcut-Rzeszów, żeby akumulator trochę podładować. To było mniej więcej wczoraj. Dzisiaj wsiadam do samochodu i... niespodzianka. Akumulator znowu jest pusty. Pomimo naciągnięcia paska. Ja rozumiem, że mróz i te sprawy, ale akumulator jest stosunkowo nowy.

Jedyna modyfikacja to radio, ale w żadnym samochodzie mi nie wysysało ostatnich soków życiowych. Zawsze wszystko wyłączam i sprawdzam dwa razy, zanim wysiądę z samochodu. Jedyne, co jest włączone (z tego co widzę) to diodka na radiu i zegarek samochodowy.

Co się może dziać?
  
 

amperomierz w szeregi z jedną z klem i sprawdź ile prądu pobiera po wyłączeniu wszystkiego (zostawisz auto na parkingu)

w ogóle to sprawdź jakie napięcie jest na klemach po tym jak zapalisz auto (czy jest ładowanie i czy reg. napięcia dobrze działa)

cudów nie ma, albo regulator napięcia albo alternator, albo akumulator do dupy.
chyba, że masz jakieś upływu prądu rzędu 0,5A i więcej to tez za dobę zje akumulator.
  
 
Wszystko ładnie i pięknie, tylko teraz pytanie gdzie mi ewentualnie to 0,5A może uciekać i z jakiego powodu? Z tych trzech opcji wolałbym jednak, żeby to regulator napięcia był. Najtaniej wychodzi na allegro
  
 
Cytat:
Jedyna modyfikacja to radio, ale w żadnym samochodzie mi nie wysysało ostatnich soków życiowych.
(...)
Jedyne, co jest włączone (z tego co widzę) to diodka na radiu i zegarek samochodowy



Do radia dochodzą zwykle dwa przewody zasilające: stałe +12V i drugie +12V załączane dopiero po przekręceniu kluczyka. Nie masz ich spiętych razem pod stałe +12V ?
  
 
Z tego co widziałem jak mi gość instalował to nic tam nie wpychał 2 kabli w jedno miejsce. Przerobił instalację ładowską na kotkę euro iso. Takiego zgrabnego narzędzia jak amperomierz nie mam.
  
 
A możesz słuchać radia przy wyłączonym silnik i wyciągniętym kluczyku ?
Bez amperomierza radio łatwo wyeliminujesz, wypnij je z kostki, naładuj aku i zobacz czy problem ustąpi.
  
 
Mogę. W każdym wozie tak miałem. Tylko nie trzyma stacji w pamięci.
  
 
Możesz słuchać radia bez zapłonu, ale nie zapamiętuje stacji?
Wygląda jakbyś miał zamienione napięcie "po zapłonie" z napięciem podtrzymującym pamięć radia. Sprawdż w kostce, powinno wystarczyć zamienić czerwony z żółtym

-----------------
www.pawellyszczarz.republika.pl
  
 
To tutaj jeszcze pytanie. Bo umówiłem się ze znajomym, że mam do niego podjechać, żeby mi to dokładnie posprawdzał tj. napięcie itd. ale muszę jakoś odpalić. Nie wiem czy znajdzie się jakaś dobra dusza na klemy. Jedynym wyjściem w tej sytuacji chyba będzie dotaskanie się do górki jakiejś i próba odpalenia na dwójce i ze ssaniem.
  
 
Najprościej odłącz klemy z aku na parkingu. Jeżeli nadal masz problem z odpalaniem, czyli do dupy twój aku. Jeżeli po tym jednak bez problemu odpalisz auto, oznacza to ze akumulator jest dobry. Co może pobierać prąd? Najczęściej rozrusznik, tak tak, rozrusznik. Jeżeli masz duży luz na tulejkach w rozruszniku, to wtedy rozrusznik pobiera prąd.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Szoko, przyjacielu!

Cena, cena i jeszcze raz cena.
  
 
A o co chodzi z tą ceną?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
A ten samochód to nie ma tego wskaźnika napięcia AK ?
Robiąc rundę do Rzeszowa, to skąd pewność , że AK się naładował a nie rozładował bardziej ?
Akumulator jest stosunkowo nowy - co to oznacza ?
Jaki to konkretnie typ akumulatora, czy ma korki ?
Gdzie może uciekać to ewentualne 0,5 A ? - nie koniecznie do samochodu.
Radio ma działać po włączeniu stacyjki ?- ma to dobre i złe strony.
Dobre- można zapomnieć wyłączyć radio, złe- słuchając radia na postoju trzeba włączyć stacyjkę i bardziej rozładowywać AK.
Zamiast pchać go z górki to nie lepiej kupić jakiś , prostownik albo pożyczyć od kogoś i podładować go jeśli jest taka możliwość w samochodzie lub w mieszkaniu ?
Zrobić tą próbę z odłączeniem klemy na noc , jak pisał poprzednik, nawet po godzinie postoju spróbować go ponownie uruchomić .
  
 
Cytat:
2013-03-26 18:17:42, SzokoLada pisze:
A o co chodzi z tą ceną?



Zastanawiałem się ile kosztuje rozrusznik.

Milko, pewność jest taka, że po takiej rundzie nie mam problemów z odpalaniem. Wskaźnik napięcia jest na zielonym.

Pojeździłem trochę, dzięki miłosierdziu mojego sąsiada, który poświęcił mi 10 minut na podładowanie przez kabelki. Odpiąłem jedną klemę a potem przyłożyłem do bieguna. Prąd mi gdzieś ewidentnie wsiąka. Teraz tylko muszę znaleźć źródło. Obstawiam to zakichane radio. Póki co będę używał patentu, który mi zamontował znajomy. Zawleczka na minusie. Na kablu jest zawleczka z miedzianym bolcem, którą się wyjmuje po wyłączeniu silnika. Odcina prąd z całego auta.
  
 
A po co kupować rozrusznik? Wystarczy wymienić tulejkę za 3zl/szt. Teraz nie pamiętam, jest ich 2 albo 3 szt.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Starego typu rozruszniki potrzbuja duzy prad.
Te nowsze odpala z bateri 9v.
Nawet jak redio pobiera mały prad to po jednym dniu powienien wóz zapalić.
Jak dla mnie akuma jest do dupy.
  
 
Jeszcze moja rada odnośnie akumulatora: to, że kupujemy akumulator w sklepie nie oznacza, że jest on nowy w pełnym tego słowa znaczeniu. W niektórych sklepach motoryzacyjnych lub hurtowniach akumulatory stoją po kilkanaście miesięcy i więcej...
  
 
pioban, pragnę nadmienić, że nie miałem okazji go naładować ponownie do końca. Może teraz jak obróciłem 160 kilometrów to się naładował.

Ze starymi motocyklami jest jednak łatwiej.

Wyjąłem zawleczkę z odcięcia prądu. Zobaczymy czy to coś zdziała. Zegarka mi nie szkoda w sumie, bo i tak nie mogę go przestawić.
  
 
Cytat:
Może teraz jak obróciłem 160 kilometrów to się naładował.


nie naładował się..
akumulator rozładowany może ładowac się nawet i kilkanascie godzin.
ale , czy ukąłd ładowania jest sprawny.

Wróżymy z fusów i dalej nic nie wiadomo.
ani napięcie bez obciążenia ani przy uruchomionym aucie...
Jaki jest prąd pobierany przed auto przy wyłączonych wszystkich urządzeniach.
będzie cos więcej wiadomo to skomentuje.
  
 
Proponuje odpalić samochód i przyłożyć miernik do Akumulatora jeżeli napięcie bd ok 10V lub niższe lub lekko wyższe znaczy że samochód niema ładowania i alternator do roboty,ew pasek do naciegniecia

Ps: Radia bardzo ale to bardzo często kradną prąd,jeżeli niema kodu proponuje zrobić odcięcie prądu na przycisk do radia



[ wiadomość edytowana przez: Astro2107 dnia 2013-03-28 20:30:39 ]