| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-07-16 15:23:40 Miły na stronie u węgrów była cała homologacja na VFTS. |
schwepes zezłomowałem Kraków | 2004-07-16 17:36:27
pewnie po angielsku i francusku.. tak jak każda homologacja FIA |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2004-07-16 18:26:39 Ok dzięki. Bo mówię, jakby po węgiersku było, to by był problem. A dokładny link tej strony macie? |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-07-16 18:38:27 HOMOLOGACJA FISA DLA LADA-VFTS Z 01.10.1982 DLA GRUPY B
Nadwozie - stalowe Długość - 4090 Szerokść - 1725 Położenie silnika wzdłużnie Liczba cylindrów - 4 System chłodzenia - płynem Dopuszczalna całkowita pojemność silnika - 1596cm3 Dopuszczalna minimalna waga koła zamachowego - 4200g Liczba głowic - 1 Materiał głowicy - aluminium Reszta silnika - stal Liczka gaźników - 2 Typ gaźników - horyzontalne, WEBER 45 CDOE Wałek rozrządu - 1 (połżony u góry) Napęd silnika - łańcuch System zapłonu - z akumulatora Liczba świec na cylinder - 1 Liczba zbiorników paliwa - 1 Mateiał zbiornika paliwa - stal Położenie zbiornika - w bagażniku Pojemność zbiornika - 39 L Liczba akumulatorów - 1 Napędzane koła - tylne Sprzęgło - napędzane hydraulicznie Ilość tarcz sprzęgła - 1 Skrzynia biegów - przymocowana do silnika Rodzaj skrzyni manualnej - VAZ-2105, VAZ - R3 Przełożenia: I - 3,67 (2,46) II - 2,10 (1,67) III - 1,36 (1,19) IV - 1,00 (1,00) R - 3,53 (3,06) Przełożenie mostu - 4,4 Przkazywanie napędu - wał kardana.... (nie kumam dalej po francusku, ani po rusku) Rodzaj zawieszenia: przód - niezależne coil wishbone (wie ktoś co to jest) tył - zależne, axle with coil springs and radius rods (nie chce mi sie szukać w słowniku) Amortyzatory: po jedym na każde koło, teleskopowe, hydropneumatyczne Rozmiar kół - 13 cali Hamulce przód - hydrauliczne, po 2 cylinderki na koło Hamulce tył - bębny Hamulec ręczny - w kabinie, napędzany linką, blokujący tylne koła Wnętrze: - wentylacja - TAK, - ogrzewanie - TAK, - szyberdach w opcji - NIE, - system otwierania szyb z przodu - mechaniczny, - liczna drzwi - 4, - drzwi wykonane z metalu, Materiały: -maska - metal; -klapa - metal; -pozostałe elementy - metal; -przedni i tylny zderzak - BRAK; Klatka - wykonana przez VFTS w Wilnie, wykonana z metalu o wadze 40,5 kg. Dodatki: !Skrzynia kłowa! Przełożenia: I - 2,89 (2,37) II - 1,89 (1,72) III - 1,51 (1,43) IV - 1,19 (1,19) V - 1,00 (1,00) R - 2,37 (2,37) 2 4 1 | | | --------- | | | 3 5 R Ps. Paru rzeczy nie przetłumaczyłem, bo nie rozumiałem. Nie tłumaczyłem też wielkości cylindrów i np. wielkości tarcz hamulcowych. [ wiadomość edytowana przez: Leszek_Gdynia dnia 2004-07-16 18:43:37 ] |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-07-16 19:15:19 Czyli praktycznie nic z konkretów wyróżniających VFTS od zwykłej 2105 - bo poza brakiem zderzaków, ew. skrzynią kłową, dopuszczalnym odchudzeniem koła zamachowego i klatką ten opis dokładnie pasuje do każdej 2105 z silnikiem 1,6.
Natomiast nie ma nic konkretnego o zaawansowanych przeróbkach , poza dwoma poziomymi gażnikami Webera. No i most który nie występował w sedanach tylko w kombiakach o przełożeniu 4,4 [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-07-16 19:17:01 ] |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-07-16 19:42:09 Widziałem tam też na zdjeciach kolektory do tych gaznkow razem z wymiarami i wydech bodajże przelotowy. |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-07-16 22:02:39 Vilniuskaja Fabrika Transportnych Sriedztw - eto prawilnyj VFTS!
Ja moggu skazat szto - adna komanda - - bulgarskaja(albo szto) pomienjala nowyj porsche 911(nine eliewen) na rajdowuju wiersjiu VFTS! z Brundzoj towariszcziem. Mozna skazat szto VFTS dolzen byt eszcio 200 (dwiesti) loszadnyj - no na TURBO wozduchu.(kogda homołogowanyj - byl tolko na 2 gorizontalych wiebierach 45') Wsje innyje informacji mozna najti w homołogacji FIA VFTS. Czieriez nieskolo mjesjachi, budjet polskij VFTS -rieplika - zdjelany w Fljesziera Garżje. Spasiba poka |
krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2004-07-16 22:09:41 Ja hatieł skazat, szto Ty oczień haraszo gawarisz pa ruski!!
My żdjom Twaju wersju polskowo VFTS-a |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2004-07-16 23:25:49 А я энаю толко букву |
krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2004-07-16 23:29:06 Ty oczien haraszo piszesz bukwom! |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2004-07-16 23:47:37 Крыхо, я переводию русскае тексты ко моего сайта.
Лэшэк, Флэшэр - спасибo [ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2004-07-16 23:49:04 ] |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2004-07-17 10:43:44 Dobra, więcej po rusku nie umię. Fleszer, Leszek, dzięki jeszcze raz za info, a Leszek - Tobie od razu za tłumaczenie. Wreszcie solidna firma Tylko teraz mam do wszystkich jeszcze jedną prośbę. Pomóżcie mi wyselekcjonować, które informacje spośród podanych są ważne i trzeba o nich napisać na stronce. Bo mówię, ja się nie znam i nie wiem co z tych informacji jest ważne, a co można pominąć. Aha - i czy VFTS odniosła kiedyś w ogóle jakieś znaczące sukcesy? |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-07-17 14:36:41 Miły nie ma sprawy. |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2004-07-17 22:47:22 Nikt nie pomoże? Ludzie słuchajcie, musimy ubrać to jakoś w zdania i stworzyć jakiś krótki opis. |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-07-17 23:08:49 Na pewno z informacji wypisanych w tym wątku wymienić:
- podwójne poziome gażniki Webera (i oczywiście kolektor ssący) - całkiem inny wydech - zmienione przełożenie mostu - występującą w części VFTS-ów kłową skrzynię biegów - odchudzone nadwozie - ospojlerowanie - klatkę bezpieczeństwa - na pewno były zmienione amortyzatory i pewnie sprężyny - w homologacji pisze o kołach 13- calowych ale nie wiem czy nie obiło mi się o uszy coś o kołach 15 calowych (tego nie jestem pewny) Tak jak napisałem to pozostałe informacje (nawiasem mówiąc bardzo ogólne) pasują do każdej 2105 z silnikiem 1600. Jak masz jakieś inne informacje o VFTS-ie to zamieść na forum i wówczas się posegreguje co jest ważne a co nie. Aha, jeszcze Fleszer napisał że były też VFTS-y wyposażone w turbosprężarki o mocy silnika dochodzących do 200 KM. [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-07-17 23:11:08 ] |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2004-07-17 23:30:49 Dzięki Andrzej.
A co do tej kłowej skrzyni biegów mam jeszcze pytanie, bo kompletnie jestem niezorientowany w temacie: czym ona się różni od standardowej skrzyni? A co do informacji takich jak amortyzatory, sprężyny, wydech czy chociażby ospoilerowanie - czy jest trochę więcej konkretów? Dokładniej jakich producentów, czym różniły się one od tych standardowych podzespołów. Bo wiecie informacje typu: zmienione amortyzatory i sprężyny czy całkowicie inny wydech - hmm... no trochę ogólnikowo. Przydałoby się trochę konkretów na czym polegały te zmiany w tych podzespołach w porównaniu z podzespołami standardowej "Piątki". Pozdrówka: Miły |