Vfts - info

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słuchajcie, potrzebuję jakiegoś opisu o VFTS. Dwukrotnie pisałem priva w tej sprawie do Konrada, ale nie odpowiedział. A chodzi(ło) mi o jakieś skrótowe informacje typu:
- w jakim kraju robią vfts i jaka firma ją przygotowuje
- w jakich rajdach bierze udział (nie znam się na tym jakie są rajdy), szczególne osiągnięcia
- krótkie dane techniczne
Albo jak nikt z głowy nie walnie to może podajcie mi jakieś źródła z tymi informacjami. Interesują mnie jednak tylko źródła, które od razu mogę obejrzeć w przeglądarce, bez konieczności ściągania ich. Ludzie niech ktoś pomoże, oczywiście najbardziej by pomógł Konri, ale pisałem do niego i nie odpowiada. A przecież to nie stanowi chyba dużego problemu a jest to na potrzeby klubu. Bo nie mam na swoją stronkę nic o vfts, więc jakieś info bym potrzebował. Z góry dzięki za zrozumienie. Miły
  
 
Witam,
Z tego co wiem to obecnie VFTS-y juz nie są robione. Natomiast ponoć skrót VFTS pochodzi od Vilnius Fabrik Tuning Sport czy coś takiego (tak przynajmniej gdzieś wyczytałem). W każdym razie 2105 na VFTS-y przerabiał jakiś zakład w Wilnie, na Litwie. I jak juz napisałem wyżej to zakład ten juz nie istnieje.
  
 
No a więc jest już coś na początek - dzięki.

A co do danych technicznych o których mówiłem, to jeżeli ktoś wie, dobrze by też było oprócz osiągów itp. podać jakieś specyfikacje konstrukcyjne - czym pod względem mechanicznym różni się od zwykłej 2105 i na czym dokładnie polegały przeróbki 2105 n VFTS-kę właśnie.
  
 
Miły na stronie u węgrów była cała homologacja na VFTS.
  
 
Cytat:
2004-07-16 15:23:40, Leszek_Gdynia pisze:
Miły na stronie u węgrów była cała homologacja na VFTS.


To wiem, bo Konri mi mówił o tym przy okazji jakiegoś innego wątku, ale to właśnie trzeba ściągnąć i ściąganie by trwało z kilka godzin, nie?? A poza tym po jakiemu to jest? Bo po węgiersku no to nie bardzo.
  
 
Cytat:
2004-07-16 17:20:02, mily_byd pisze:
A poza tym po jakiemu to jest? Bo po węgiersku no to nie bardzo.


pewnie po angielsku i francusku.. tak jak każda homologacja FIA
  
 
Ok dzięki. Bo mówię, jakby po węgiersku było, to by był problem. A dokładny link tej strony macie?
  
 
HOMOLOGACJA FISA DLA LADA-VFTS Z 01.10.1982 DLA GRUPY B

Nadwozie - stalowe
Długość - 4090
Szerokść - 1725
Położenie silnika wzdłużnie
Liczba cylindrów - 4
System chłodzenia - płynem
Dopuszczalna całkowita pojemność silnika - 1596cm3
Dopuszczalna minimalna waga koła zamachowego - 4200g
Liczba głowic - 1
Materiał głowicy - aluminium
Reszta silnika - stal
Liczka gaźników - 2
Typ gaźników - horyzontalne, WEBER 45 CDOE
Wałek rozrządu - 1 (połżony u góry)
Napęd silnika - łańcuch
System zapłonu - z akumulatora
Liczba świec na cylinder - 1
Liczba zbiorników paliwa - 1
Mateiał zbiornika paliwa - stal
Położenie zbiornika - w bagażniku
Pojemność zbiornika - 39 L
Liczba akumulatorów - 1
Napędzane koła - tylne
Sprzęgło - napędzane hydraulicznie
Ilość tarcz sprzęgła - 1
Skrzynia biegów - przymocowana do silnika
Rodzaj skrzyni manualnej - VAZ-2105, VAZ - R3
Przełożenia:
I - 3,67 (2,46)
II - 2,10 (1,67)
III - 1,36 (1,19)
IV - 1,00 (1,00)

R - 3,53 (3,06)

Przełożenie mostu - 4,4
Przkazywanie napędu - wał kardana.... (nie kumam dalej po francusku, ani po rusku)
Rodzaj zawieszenia:
przód - niezależne coil wishbone (wie ktoś co to jest)
tył - zależne, axle with coil springs and radius rods (nie chce mi sie szukać w słowniku)

Amortyzatory:
po jedym na każde koło, teleskopowe, hydropneumatyczne

Rozmiar kół - 13 cali
Hamulce przód - hydrauliczne, po 2 cylinderki na koło
Hamulce tył - bębny
Hamulec ręczny - w kabinie, napędzany linką, blokujący tylne koła

Wnętrze:
- wentylacja - TAK,
- ogrzewanie - TAK,
- szyberdach w opcji - NIE,
- system otwierania szyb z przodu - mechaniczny,
- liczna drzwi - 4,
- drzwi wykonane z metalu,

Materiały:
-maska - metal;
-klapa - metal;
-pozostałe elementy - metal;
-przedni i tylny zderzak - BRAK;

Klatka - wykonana przez VFTS w Wilnie, wykonana z metalu o wadze 40,5 kg.

Dodatki:

!Skrzynia kłowa!
Przełożenia:
I - 2,89 (2,37)
II - 1,89 (1,72)
III - 1,51 (1,43)
IV - 1,19 (1,19)
V - 1,00 (1,00)

R - 2,37 (2,37)

2 4 1
| | |
---------
| | |
3 5 R


Ps. Paru rzeczy nie przetłumaczyłem, bo nie rozumiałem. Nie tłumaczyłem też wielkości cylindrów i np. wielkości tarcz hamulcowych.


[ wiadomość edytowana przez: Leszek_Gdynia dnia 2004-07-16 18:43:37 ]
  
 
Czyli praktycznie nic z konkretów wyróżniających VFTS od zwykłej 2105 - bo poza brakiem zderzaków, ew. skrzynią kłową, dopuszczalnym odchudzeniem koła zamachowego i klatką ten opis dokładnie pasuje do każdej 2105 z silnikiem 1,6.
Natomiast nie ma nic konkretnego o zaawansowanych przeróbkach , poza dwoma poziomymi gażnikami Webera. No i most który nie występował w sedanach tylko w kombiakach o przełożeniu 4,4



[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-07-16 19:17:01 ]
  
 
Widziałem tam też na zdjeciach kolektory do tych gaznkow razem z wymiarami i wydech bodajże przelotowy.
  
 
Vilniuskaja Fabrika Transportnych Sriedztw - eto prawilnyj VFTS!

Ja moggu skazat szto - adna komanda - - bulgarskaja(albo szto) pomienjala nowyj porsche 911(nine eliewen) na rajdowuju wiersjiu VFTS! z Brundzoj towariszcziem.

Mozna skazat szto VFTS dolzen byt eszcio 200 (dwiesti) loszadnyj - no na TURBO wozduchu.(kogda homołogowanyj - byl tolko na 2 gorizontalych wiebierach 45')

Wsje innyje informacji mozna najti w homołogacji FIA VFTS.

Czieriez nieskolo mjesjachi, budjet polskij VFTS -rieplika - zdjelany w Fljesziera Garżje.

Spasiba
poka
  
 
Ja hatieł skazat, szto Ty oczień haraszo gawarisz pa ruski!!
My żdjom Twaju wersju polskowo VFTS-a
  
 
А я энаю толко букву
  
 
Ty oczien haraszo piszesz bukwom!
  
 
Крыхо, я переводию русскае тексты ко моего сайта.

Лэшэк, Флэшэр - спасибo


[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2004-07-16 23:49:04 ]
  
 
Dobra, więcej po rusku nie umię. Fleszer, Leszek, dzięki jeszcze raz za info, a Leszek - Tobie od razu za tłumaczenie. Wreszcie solidna firma.
Tylko teraz mam do wszystkich jeszcze jedną prośbę. Pomóżcie mi wyselekcjonować, które informacje spośród podanych są ważne i trzeba o nich napisać na stronce. Bo mówię, ja się nie znam i nie wiem co z tych informacji jest ważne, a co można pominąć. Aha - i czy VFTS odniosła kiedyś w ogóle jakieś znaczące sukcesy?
  
 
Miły nie ma sprawy.
  
 
Nikt nie pomoże? Ludzie słuchajcie, musimy ubrać to jakoś w zdania i stworzyć jakiś krótki opis.
  
 
Na pewno z informacji wypisanych w tym wątku wymienić:
- podwójne poziome gażniki Webera (i oczywiście kolektor ssący)
- całkiem inny wydech
- zmienione przełożenie mostu
- występującą w części VFTS-ów kłową skrzynię biegów
- odchudzone nadwozie
- ospojlerowanie
- klatkę bezpieczeństwa
- na pewno były zmienione amortyzatory i pewnie sprężyny
- w homologacji pisze o kołach 13- calowych ale nie wiem czy nie obiło mi się o uszy coś o kołach 15 calowych (tego nie jestem pewny)
Tak jak napisałem to pozostałe informacje (nawiasem mówiąc bardzo ogólne) pasują do każdej 2105 z silnikiem 1600. Jak masz jakieś inne informacje o VFTS-ie to zamieść na forum i wówczas się posegreguje co jest ważne a co nie.

Aha, jeszcze Fleszer napisał że były też VFTS-y wyposażone w turbosprężarki o mocy silnika dochodzących do 200 KM.

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-07-17 23:11:08 ]
  
 
Dzięki Andrzej.
A co do tej kłowej skrzyni biegów mam jeszcze pytanie, bo kompletnie jestem niezorientowany w temacie: czym ona się różni od standardowej skrzyni?
A co do informacji takich jak amortyzatory, sprężyny, wydech czy chociażby ospoilerowanie - czy jest trochę więcej konkretów? Dokładniej jakich producentów, czym różniły się one od tych standardowych podzespołów. Bo wiecie informacje typu: zmienione amortyzatory i sprężyny czy całkowicie inny wydech - hmm... no trochę ogólnikowo. Przydałoby się trochę konkretów na czym polegały te zmiany w tych podzespołach w porównaniu z podzespołami standardowej "Piątki".
Pozdrówka: Miły