1 Obniżenie, zbieżność i opory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Obniżyłem malca i pojawiły się dziwne rzeczy otóż: -tylne koła niby nie obcierają o nadkola ale są takie opory że Vmax=60km/h poza tym zbieżności się tak popsuły że to szok i w ogóle mi się to nie podoba. Z przodu wyjąłem 2 pióra i wstawiłem mocniejsze amory a z tyłu obciąłem o 2 zwoje każdą sprężynę i też mocniejsze amorki. Z przodu prawe koło jakimś dziwnym trafem poleciało w prawo a z tyłu pochylenie osiągnęło zenitu i nakole jest praktycznie na feldze i poza tym koła się tak zbiegły że za h.. nie da się tego ustawić.Pytanko jest takie o ile mam skrócić sprężyny żeby koła były równo z nakolem.(będę miał większe pole do popisu) ,a i półośki obcierają o usczelniacze (co wcześniej nie miało miejsca. Czy w ogóle jest sens obniżania
  
 
Cytat:
z przodu wyjąłem 2 pióra


Po cholere wyjmowałes??? jeszcze się dokłada a nie wyjmuje...
Cytat:
Czy w ogóle jest sens obniżania


Wbij się do mnie na stronke i zobacz jak mój malec nisko siedzi i w dziale modyfikacje przeczytaj jak mam to zrobione... ja nie narzekam,a wrecz przeciwnie! JESTEM BARDZO ZADOWOLONY!
  
 
Ja dołożyłem jedno (główne z obciętymi uszami) a teraz zastanawiam się nad jeszcze jednym!! A TY wyciągasz?? Ratunku!! Karoce na bezdroża robisz?? Tył trzeba doświadczalenie po 0.5 zwoja. A tak pozatym jak półoś może ocierać o uszczelniacze?? A skoro już ociera to o jakie uszczelniacze??
  
 
Mój siedzi jescze niżej, aż felgę zasłania (oprócz przodu)
  
 
Ze skrzynki biegów wychodzą dwie półosie które są uszczelnione. Gdy wyjmowaliśmy u kolegi skrzynię to gdy półoś ocierała mocno o ten uszczelniacz to ciężko chodziła. Poza tym nie zauważyłem żeby przód jakoś dziwnie się zachowywał.
  
 
z tylu obcina sie JEDEN zwoj, a z przodu DODAJE sie jedno pior i klepie sie na plasko!!!!
  
 
Nareszcie ktoś na temat tylko dlaczego tak późno. Musiałem kupić nowe sprężyny(kosztowało mnie to 15zł po 7.5 każda)
  
 
Co do tego Obnizania!!! To mam jedno pytanie moj kaszel dostal nowo nawijane sprzyny o dlugosci 17cm. imam pewien zgrzyt w tym bo jak podnosze auto to kurde sprezyna odchodi od tego siedzenia traci kontak z karoseria. I teraz jest problem co mam zrobic zeby sie takie cos niedzialo mam wykonac podwieszenia wachaczy czy co!!! Gdzie dostane na slasku jakies tanie utwardzane amorki bo pytalem sie w sklepie o kyb i kurde rzucil mi tekstem 202zloty za sztuke to sie podalem.
  
 
zakładamy że buda jest zdrowa i prosta, a zawias jest bez luzów

przód: resor+ 1pióro obniżony na 12-14cm (wys. wymontowanego), splanowane podkładki pod nim, utwardzone amory.

tył: sprężyna obcięta od .75 zwoja, do 1.5 (obcięcie o jeden jest ok), twarde amory

Potem ustawienie geometrii i jest wypas
  
 
Cytat:
2003-09-28 20:17:53, Kaszlarz_20 pisze:
Nareszcie ktoś na temat tylko dlaczego tak późno. Musiałem kupić nowe sprężyny(kosztowało mnie to 15zł po 7.5 każda)





www.fiat-furious.prv.pl-----> ja myśle ze tam jest wszystko , ale najpierw trzeba poszukać żeby znaleść
  
 
wyciagnac 2 lagi z resora szalenctwo ladnie przud mieki ja jeszcze dokladalem jedna
  
 
muj kumpel ma sprezyny obciete o dwa zwojeb i jest super nic mu sie nie dzieje tylko plastikowe natkola musial wypieprzyc przud resor na plasko +laga dodatkowo i klocki obciete .zbierznosc trza zawsze ustawiac ja mam obciete o 1 zwuj i tak chyba jest najlepiej pozdrawiam
  
 
To może mi powiesz jak on ustawił zbieżność gdy kółeczko idealnie się kryje w nadkolu (luzy 0.5mm). Więc o regulacji nie ma mowy. Ale mnie to już nie dotyczy bo kupiłem nowe sprężynki i obciąłem o 1zwój ale jeszcze nie zamontowałem.
  
 
Co do ciężko chodzących półosi w uszczekniaczach to nie ma takiej możliwości.Półosie same z siebie jeśli jedna jest zamocowana a drugą kręcisz to dość ciężko się kręcą bo taka jest natura mechanizmu różnicowego.Jeśli jednak chodzi to wszystko wyjątkowo ciężko to polecam sprawdzić naciąg łożysk na mechaniźmie a jeśli to nie to, to zastanowić się nad stanem skrzyni biegów. Takie jest moje zdanie!!
  
 
Nie wiem, ale uszczelniacze są na pewno dobre. Może to jakiś inny typ albo co?. Skrzynia jest na 100% dobra i sprawna.