Stuki w silniku 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Robilem remoncik mojej kosiarki. WW trakcie tego remonciku zostala splanowana glowica 2mm zawory ssace 35mm odelzone kolo wywazone z walem i korbami oraz zostal zrobiony szlif walu. Panewki dobioeral szlifierz. wszystko skrecilem /zalecanymi momentami/ i po uruchomieniu silnika slychac stukanie z jego prawej strony od rzrzadu. co to moze byc ? a no i jeszczejak zamontowalem wal na panewka glownych to mial on luz po osi a jak skrecilem caly silniczek to luz zniknal. tak powinno byc ? w ksizce niebylo napisane nic na ten temat. silnik mam rozkrecony znowu calutki/ poza rozrzadem/ i nic nie widze zeby cos bylo nie tak. pomozcie panowie bo mnie juz cholera bierze
  
 
oj to może byc dużo rzeczy ja jak skręciłem to też mi coś stukało dałem go bratu żeby skręcił i pomogło. Według niego źle założyłem panewki te na tłokach podobniesz zamki muszą być w kierunku wałka rozrządu czy jakoś tak sprawdź czy nie pomyliłeś czopów i są na odpowiednich tłokach tam są numery i wszystko musi się zgadzać
  
 
patrzylem. tam jest okej na 100%
  
 
dodam jeszcze ze te stuki nasilja sie przy dodwaniu gazu a slabna przy puszczaniu.
  
 
sprawdz koniecznie czy dokreciles panewki glowne,jak nie to zrob to szybko bo moze sie skonczyc tragicznie...
  
 
dokrecilem zgodnie z zalecanym momentem. ale sparawdze raz jeszcze. dziekowa. cakema na jeszcze jakies sugestie
  
 
a przy goracym czy zimnym silniku, czy zawsze bo moze to spalanie detonacyjne.
  
 
przy zimnym zraz po odpaleniu na wolnych. tonie stukowe.
  
 
Ja bym obstawiał panewki. A może szlifierz przez pomyłkę źle dobrał?? Błędy sie zdarzają.
  
 
musisz się upewn9ić czy aby dobrze założyłeś tłoki. Oś sworznia tłokowego nie lezy w osi tłoka, jest przesunięta o około 2 mm po to aby tłok nie pukał o ściankę cylindra (furkotania). Sprawdź czy dobrze zamontowałeś tłoki na korbowodach, sprawdź czy panewki w główkach korbowodowych mają wycięty rowek smarny, czy nie są obrócone i czy nie mają nadmiernrgo luzu. Wszystkie informacje znajdziesz w książce, jeśli nie to pytaj
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-07-05 10:24:47, Klon75 pisze:
musisz się upewn9ić czy aby dobrze założyłeś tłoki. Oś sworznia tłokowego nie lezy w osi tłoka, jest przesunięta o około 2 mm po to aby tłok nie pukał o ściankę cylindra (furkotania). Sprawdź czy dobrze zamontowałeś tłoki na korbowodach, sprawdź czy panewki w główkach korbowodowych mają wycięty rowek smarny, czy nie są obrócone i czy nie mają nadmiernrgo luzu. Wszystkie informacje znajdziesz w książce, jeśli nie to pytaj
Pozdrawiam



w pierwszym moim maluchu popełniłem taki bład , objawami były właśnie stuki z silnika już na wolnych obrotach nasilające sie wiadomo na wyższych , z tego co pamiętam obracaliśmy to przez miske olejową
  
 
dzieki wzszystkim. juz zrobilem
  
 
a co było przyczyną????
  
 
a zebym toi ja wiedzial ... chyba tloki zle wlozone wlozylem je dobrze + wymienilem rozrzad i jest spoko.
  
 
Nie chce zaczynac nowego postu wiec tutaj pisze...
Zamontowałem splanowaną 1.5mm glowice i rownierz pojawily mi sie jakies stuki slyszalne caly czas. Ale na ucho dochodzą z okolicy 1 cylindra. Co to moze byc?? przed wymianą glowicy chodzil normalnie... Napewno to nie jest stukowe...
  
 
moze ktos juz ja wczesniej planowal i masz DJ Tłok vs DJ Zawór ?
  
 
to odpada

wymienialem jeszcze rozrzad ale to chyba nie mialo wiekszogo wplywu..

kumpel ma juz takie stuki od dawna (zawsze sie z tego nabijalem
) i tak jezdzi....
  
 
Cytat:
2004-07-28 16:13:25, tomx1 pisze:
to odpada

wymienialem jeszcze rozrzad ale to chyba nie mialo wiekszogo wplywu..

kumpel ma juz takie stuki od dawna (zawsze sie z tego nabijalem
) i tak jezdzi....



Ja mialem cos takiego jak wymienailem pierscienie, uszczelki pod cylindrami i uszczelke pod glowica na miedziana. Zalozylem uszczelki pod cylindry papierowe i tak sie scisnely ze tlok dochodzil bardzo blisko do glowicy (po jej sciagnieciu na jednym wypuscie w komorze nie bylo nagaru). Po zalozeniu pod cylindry uszczelek miedzianych 0,3mm wszystko wrocilo do normy.
  
 
Jak robiles rozrzad toi moze to byc stukowe, pobaw sie zaparatem. moze na ktorym zaworze masz luz za duzy ??
  
 
stukowe tez sie pojawiło jak mocno rozgrzalem silnik, ale tym sie mniej martwie....
Poustawiam jeszcze raz zawory,...