126 z silnikiem 900 chłodnica z tyłu-parę pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie odnośnie chłodzenia silnika np. 900 w 126 przy chłodnicy umieszczonej w tyle samochodu- biorąc pod uwagę tylko takie umieszczenie chłodnicy. Czy samochody z tak umieszczoną chłodnicą nie przegrzewają się, jaką najlepiej zastosować chłodnicę i czy 2 wiatraki sprostają??? Czy ktoś z takim chłodzeniem stosował chłodnice oleju- jak ją zamontować, gdzie podłączyć??? Proszę o wszelkie sugestie!!!
  
 
Nie mogłes tego napisac w jakims temacie o swpaach - co drugi o swapie jest ........
Lepiej dac z przodu - po pierwsze cos ciezkiego z przodu a nie tylko z tyłu , a po drugie lepsze chłodzenie....
No i lardziej cichociemnie ....
  
 
pomijając fakt, że jest pełno tematów o swapach, to była już nawet dyskusja na temat chłodnicy z tyłu. nie było to przedwczoraj, ale była. pamiętam, że brał w niej udział m.in Porthos, więc to musiało być chwilę temu
errata: a może to devilmick się tam udzielał??
errata2: a żeby nie być gołosłownym
>tu klikaj<



[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2004-02-24 21:14:31 ]
  
 
Grzesiek - zamontowac z przodu. Kropka. Inaczej bedzie zle. Kropka. Koniec dyskusji.

PS. Koniu - podwies watek o swapie...
  
 
Cytat:
Lepiej dac z przodu - po pierwsze cos ciezkiego z przodu..



co do dociazenia przodu to kolo zapasowe chyba ciezsze
  
 
Cytat:
2004-02-24 21:48:07, Zuraw pisze:
Grzesiek - zamontowac z przodu. Kropka. Inaczej bedzie zle. Kropka. Koniec dyskusji.

PS. Koniu - podwies watek o swapie...



No ja niestety sie nie zgadzam
Uważam ,że z tyłu przy 903 jest wystarczajaca i wcale nie bedzie żle tylko dobrze odpowiednie wloty odpowiedniej wielkosci chlodnica i super silnik 903 jes ciezszy od malucha jakies ok 15kg wsadzcie sobie jekies ciezarki jak chcecie dociazac p[rzod, wogole nie bardzo kapuje wypowiedzi ludzi, ktorzy nawet nie mieli z tym stycznosci w stylu ze bedzie nie dociazony jesli chodzi o zastawe 1.1 to mozxe i owszem bo silnik jest dlugi i ciezki ale 903 panowie zrobcie cos a dopiero potem sie wypowiadajcie , aby ktos mogl z tego skozystac moim zdaniem 903 moze miec chlodnice z tylu, nie spowoduje to gorszego prowadzenia , dobrze zrobione chlodzenie jest odpowiednie i wystarczajace!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Kaza - daleko szukac? Zapytaj porthosa - ma 2 chlodnice z tylu i jest kupa... Dlaczego Jatczak przeniosl chlodnice z tylu na przod? Dlaczego rafalmaxi przeniosl chlodnice na przod? Silniki bardziej sie grzeja? I podstawowoe pytanie - dlaczego ty masz chlodnice z przodu? Po prostu zadna chlodnica na ktora nie bedzie ostrego naiwewu powietrza z zewnatrz nie wydoli. No chyba, ze bedzie miala stado wiatrakow i rozmoary chlodnicy jelcza....

Oczywiscie nei neguje pomyslu, jednak proponuje wzorowac sie na innych - przetestowanych i sprawdzonych / niesprawdzonych rozwiazaniach. A jest w czym wybierac. Powiem wiecej - nawet chlodnica w 900 umieszczona z przodu pod katem nie daje rady
  
 
silnik 903 wazy okolo 85 kg wiem bo sam wazylem
nie wiem ile 652 malca ale chyba niewiele lzejszy

dobra koncze wypowiedz bo przeciez rzeczywiscie nie mialem wikszej stycznosci z 903
  
 
Zależy mi na tym aby chłodnica była właśnie z tyłu!!! Czy gdyby między chłodnicą wody, a wentylatorem dać chłodnicę oleju nie byłoby lepiej???
  
 
Cytat:
2004-02-25 00:52:09, Zuraw pisze:
Kaza - daleko szukac? Zapytaj porthosa - ma 2 chlodnice z tylu i jest kupa... Dlaczego Jatczak przeniosl chlodnice z tylu na przod? Dlaczego rafalmaxi przeniosl chlodnice na przod? Silniki bardziej sie grzeja? I podstawowoe pytanie - dlaczego ty masz chlodnice z przodu? Po prostu zadna chlodnica na ktora nie bedzie ostrego naiwewu powietrza z zewnatrz nie wydoli. No chyba, ze bedzie miala stado wiatrakow i rozmoary chlodnicy jelcza....

Oczywiscie nei neguje pomyslu, jednak proponuje wzorowac sie na innych - przetestowanych i sprawdzonych / niesprawdzonych rozwiazaniach. A jest w czym wybierac. Powiem wiecej - nawet chlodnica w 900 umieszczona z przodu pod katem nie daje rady




Masz racje Michał ale ja mówiłem o 900 a nie większych silnikach u Porthosa jest 1050 i we wszystkich innych przypadkach przytoczonych przez Ciebie tez sa silniki większe poważnie mówiąc jedna duża chłodnica ewentualnie + nagrzewnica z przodu np z bisa zaadoptowana i łapacze na błotnikach w zupełności wystarczaja, ewentualnie mozna sie podeprzec mniejszym kółkiem na pompie wodnej co jednak tez ma swoje minusy lub 2 chlodnice lekkie z tyłu (w zasadzie to na prawde nie jest potrzebne) i wiatraki podłączone na zasadzie jeden ciagnie powietrze z zew. a drugi wywa;la to samo powietrze z komory silnika, ja jednak mialem 903 z jedna chlodnica z tyłu + nagrzewnica i temp raczej nie 92 st C a jak juz mu sie zdarzyło to włącznik integralny wiatraka był pod ręką i chłodził cały czas
  
 
Przy okazji, jaką macie temperature po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach?
  
 
mi pokazuje cos kolo 60-70 stopni ale chyab cos nie tak ze wskaznikem wentylator ani razu sie sam nei wlaczyl jeszcze co prawda mam okolo 10L plynu w ukladzie duze rury i duza chlodnice no i nie mam termostatu ale chyba cos ten wskaznik przeklamuje chociaz jak mialem termostat to raz bylo 80 stopni
  
 
Ja nei mam w gole termometra. Poki nie zaswieci sie kontrolka ostrzegawacz amozna jezdzic. Przeciez jest wiatrak od chlodzneia, a jak nei da rady to sie drugi zapnie... A rry w srodku cieplutkie wiec mozna temeprature kontrolowac spokojnie
Gorzej bylo jak rury byly zimne, wiatrak sie nei wlaczyl i kontrolka si enie zaswiecila. Wtedy wskaznik by sie przydal. Cale szczesce zorientowalem sie ze cos jesy nie tak, bo zimne rury nigdy nie sa miekkie. Poszla opaska pod samochodem i ucuiekl caly plyn, wiec czujnik nei mial co zalaczac bo nei mial czego mierzyc...
  
 
60-70 stopni? Czy przypadkiem nie jeździsz czały czas na niedogrzanym silniku? a spalanie nie podskoczyło przez to do góry?
U mnie termostat załącza sie powyżej 90-u stopni
  
 
no wlasnie nie wiem czy wskaznik zle nie pokazuje czy co ale palil ponad 15 ale to przez gaznik juz jest mniej ale o ile to jeszcze dokladnie nie wiem
  
 
Nie buduję, nie zamierzam, pytam z czystej ciekawości.

Fiat 126p z silnikiem 900 od CC/SC do jazdy na co dzień. Czy da radę z chłodnicą z tyłu? Czy słyszał ktoś o takim działającym i nie przegrzewającym się egzemplarzu? Jak to jest rozwiązane?