LPG warto czy nie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
prosz o wszelki opinie na temat instalacji gazowej.Chodzi mi koszty eksploatacji, zużycie gazu, przeglądy niezawodność! za wszystkie posty dzieki z góry!!
  
 
Dobra, jeżdzę truckiem 1.6 gażnik z LPG. Chodzi ok. Moc ok, o ile nie wyższa od normalnej. Co prawda truck to nie rajdówka ale przyspieszenie do 60km/h jest zaskakująco dobre. Gorzej do 100km/h. Prawde mówiąc idzie opornie powyżej 90km/h(i tak nie ma potrzeby jechać szybciej tym autem, zwłaszcza znając właściwości zawieszenia). Zużycie: ciężko to zmierzyć bo wskaźnik pokazuje jak mu się podoba. Na oko spalanie waha się w granicach ok. 13 litrów. Problemem jest u mnie konieczność ciągłych regulacji - w przeciwnym razie problemy z odpalaniem. Pomimo niskich jesiennych temperatur jak narazie auto nie wymaga palenia na benzynie - pali na gazie bez większych problemów (o ile można tak nazwać 4-ro krotne kręcenie rozrusznikiem). Ogólnie jestem na tak - ale tylko biorąc pod uwagę spore przebiegi robione tym samochodem - inaczej - poważnie bym się zastanowił.
  
 
scooby co ja ci bede tlumaczyl,mam 1.6 gli instalacja fabryczna,250tys przebiegu,tylko lpg(temy chyba zgnil mi bak )a jak chodzi?widziales
  
 
Cytat:
Ojciec ma Toyote Corolle i nie założyłby gazu bo mu pali 5,5 do 7 litrów benzyny, wtedy się nie opłaca

a ja mam dwóch kumpli, jeden ma Seicento z LPG, a drugi Fiata Uno też z LPG Ale po co to nie wiem
  
 
Ja mam gazoline juz od 30kkm, jedyna awaria bylo odlaczenie sie jakiegos kabelka od parownika ( nie chcial chodzic na gazie, ale sam to naprawilem ), co do zyzycia to paliwa palil mi 10l/100km, a gazu pali 12-14l/100km (zalezy od nogi, cykl miejski), co do przegladow to sa drozsze o ile sie nie myle o jakies 20-30zl, ja zauwazam jednak spadek mocy na LPG, ale jet on minimalny (jak bedzie juz moj filmik ze spotu w Gdyni to zobaczysz jak ladnie cagnal kapciora na LPG-u )... Jak o czyms zapomnialem napisac to pytaj, a mam Poldolota 1.6 GSI...

Pzdr Bolo_928
 
 
Scooby warto warto!!! Reszte już wiesz, najważniejszym kryterium jest zadowolenie z jazdy i ilość kilometrów połykanych przez Ciebie, reszta to już Twój wybór, bo zawsze będą zwolennicy i przeciwnicy
  
 
yop przekonaliscie mnie teraz pozostaje przekonać tate....
  
 
Ja jeżdziłęm dość długo na benzynie do momentu kiedy co raz częściej zacząłem używac auta i tak szybko sie zapalała rezerwa a w portfelu kontrolka rezerwy pali sie nagminnie i wcale sie nie popsuła (sprawdzałem) Kiedyś pożyczyłem Poldka ojca on ma gaz i jakie miło było zaskoczenie na stacji kiedy nałałem do pełna gaz zapłaciłem połowe tego co na paliwie. Mam gaz dużo jeżdże i nie żałuje
  
 
Ja ci powiem tak jak normalnie jeździj na gazie a jak będziesz chciał gume spalić albo się pościgać przerzucisz na benzynke A gaz ci polecam bo znowu będzie podwyżka o jakieś 15 gr na litrze czyli cały podatek który jest na paliwie wyniesie 2.15 na litrze I oto nasza "Kochana POlska"
  
 
podwyżke skomentuje dwoma słowami: JA PIER.....!!!
  
 
Ja się przyłączam, to są Kur... kpiny!! zdzierają z nas kase podobno na drogi a tu co ..... nic dalej jeżdzimy takimi samymi a nawet coraz gorszymi, a co chwila słychać jak te bucki w rządzie nowe auta kupują, ciekawe z czyich pieniędzy!
  
 
Hmmm hmmm hmmm jedno male sprostowanie...benzynka w gore o 15gr, a gazolinka o 5gr (tak twierdzi gazownik na stacji orlen-u)

Pzdr Bolo928
 
 
Nie mówili nic w tv o gazie ale za to ci co mają diesle to ich pociesze bo na jakiś tam stacjach staniała olej staniał mówili w tv wczoraj
  
 
no powoli zabierają sie za nas

a co do opłacalnosci zakładania gazu to trzeba to policzyc czyli ile robisz kilometrów i jaki styl preferujesz

według moich informacji LPG przy ekonomicznym ustawieniu czyli 10-11 l LPG wraca sie po 30 tyś

przyokazji wytumacze kolegom dlaczego mi sie nieopłaca załozenie LPG

mój silnik ustawiny na max osigi palił 18 l benzyny na 100 znając ze auto z LPG pali ok 20-30% to daje 22 l LPG co daje ze instalacja zwróci sie nie po 30 ale po 60 tyś a z okazji ze jeżdze ok 5 tys rocznie daje to 12 lat trzena też doliczyć ze same przegladu bedą mnie kostować exta 50 zł wiecej to jeszce 600 zł za same extra przeglądy czyli czeba jeszce dożucić 5 lat co daje 17

teraz mam załozony sportowy gaźnik i przy osiagach identycznych z przekalibrowanym 32ADF spalanie spadło mi z 18 do 10 l na 100

z tych obliczeń wynika też ze 1 km przy cenie 1.5 kostował by mnie 0.22x1.5=0.33 zł a przy spalaniu 10 l benzyny 1 km kostuje mnie 0.35zł

troche drastyczne ale prawdiwe sa to obliczenia najgorszej instalacji I generacji z okazji ze mam zamiar załozyc 2 sztuki weberów 40IDF musze wiec założyć instalacje wielopuktowego wtrysku LPG w fazie płynej czyli IV generacja a ta kosztuje od 4650 do 5000 a ceny pochodzą ze strony Godula Moto Sport
  
 
No Bodziot masz sporo lub nawet więcej racji. Dobrze ustawiony silniczek też nie jest smok a pracuje znacznie lepiej. Zwłaszcza przy Twoim 1.8... tego na pewno bym nie zagazował bo szkoda by mi było takiego silnika truć
  
 
Hmm jedno pytanko bo w szczegóły nie wnikam, ale po co Ci wtrysk gazu? Masz gażnik, i można założyć zwyczajną mieszalnikową instalacje dobrze ją wyregulować i efekt Cię zaskoczy a koszty również będą lepsze!!! A z drugiej strony jak tak mało jeżdzisz to po co inwestować w najdroższe rozwiązanie!! No i jeszcze lpg od Goduli Jak dla mnie to jest naciągane sorki za stwierdzenie ale tak myśle, a po ostatnie polonez to zawsze będzie polonez formuły 1 się z niego nie zrobi!!! a poza tym to może grozić trwałym kalectwem powiem Ci np że ja mam gaz i uważam że dobrze wyregulowany jest sprawniejszy niż na benzynie!! Jak coś to chętnie podyskutuje a narazie ide spać
  
 
Cytat:
polonez to zawsze będzie polonez formuły 1 się z niego nie zrobi!!!


Bodziot ma 1.8 DOHC
  
 
wiem że ma 1.8 silniczek jest zarąbisty, widziłem co to potrafi sam bym takiego chciał, ale to nie zmienia faktu że założyłbym gaz!!! A gdybym chciał poszaleć poprostu przełączyłbym na benzyne! Ale oszczędność na gazie jest i to niepodważalna niestety! Gdybym mógł tez bym jeżdził na benzynie bo to lepsze dla silnika, autko jest szybsze i takie tam ale gaz to gaz!!!
  
 
Cytat:
2003-10-24 01:54:58, Pysiek pisze:
Hmm jedno pytanko bo w szczegóły nie wnikam, ale po co Ci wtrysk gazu? Masz gażnik, i można założyć zwyczajną mieszalnikową instalacje dobrze ją wyregulować



po to

Cytat:
2003-10-23 22:30:10, bodziot pisze:
z okazji ze mam zamiar załozyc 2 sztuki weberów 40IDF musze wiec założyć instalacje wielopuktowego wtrysku LPG w fazie płynej czyli IV generacja



a 2 IDF-y wygladają tak



wiec z powodów braku wspólnego kolektora musze mieć instalacje LPG jak w układach z wielopunktowym wtryskiem albo 4 mixery o srednicy 40 lub 44 mm o ile uda mi sie je gdzieś wcisnąć
w przypadku IV generacji bedą to poprostu wtryskiwacze podobne do tych jakie ma silnik benzynowy wiec bedzie mniejszy problem z ich wciśnieciem pod maske chociaż i tu bedą probleny gdyż silnik nie posiada kompa wiec bedzie problem mz podpieciem elektroniki instalacji
ja wiec widać jedyna opcja jaka mi poszostaje to zostanie burzujem i jeżdzenie na coraz droższej benzynie
  
 
Kurcze ładniutko wyglądają te gażniczki mnie się podoba, no i nie zakładaj tego gazu bo autko straci klimat