1,5 - Sprzeczne dane techniczne !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Silnik 1,5 16V w Espero jest identyczny jak w Nexi 1,5 16V . Skrzynia jest także identyczna , przełożenia też i przekładnia główna. Jednak jak popatrzymy na dane techniczne obu aut to Espero ma 12,8 s do setki a Nexia 12,2 s . Osobiście uważam , że jest to niemożliwe , ponieważ Espero waży 1156 kg a nexia 927 kg , zatem róznica jest ponad 230 kg..... Niemożliwą sprawą jest aby oba auta miały praktycznie identyczny wynik przyspieszenia . Logika pokazywałaby że sprint wypada na korzyść Nexii .

Jeżeli wydaje wam sie to mało możliwe to spróbujcie załadować na pokład 3 kolesi po 80kg (3x80=240 kg ) a przekonacie sie , że przyspieszenie spadnie o jakies 3 - 4 sekundy a nie o 0,6 s
  
 
Primo : Espero 1,5 16V nie waży 1156 kg tylko 1103.
Secundo : Zwróć uwagę na Cx obydwu aut.
A tak na spokojnie - zwróć uwagę na właściwości trakcyjne obydwu aut - to ma bardzo duże znaczenie w przypadku startu auta, prawda ?
  
 
No tak, ale zapomniales ze Espero ma takze bardzo dobry Cx porownywalny tylko z latajacymi talerzami.
  
 
Cx przy sprincie do 100 ma minimalny wplyw na osiagi naxia poprostu jest ciezsza niz powiedziales moze to masa na pusto bez plynow itd.
  
 
nowy555 - nie wiem skąd wziąłeś te dane ...

Według danych posiadanych przeze mnie jest tak:

ESPERO
Masa 1103 kg
Przyspieszenie 12,8 sec 0-100km/h

NEXIA (Sedan)
Masa 1060 kg
Przyspieszenie 11,4 sec 0-100km/h

Być może wziąłeś dane Nexii Hatchback do porównania ?
  
 
A o so chodzi?

Jakoś śledzę ten wątek od rana i nie wiem co autor miał na myśli
  
 
kisztan: autor po prostu został zrobiony na swiatłach przez nexie i teraz sie zastanawia jak to jest )))
  
 
Cytat:
kisztan: autor po prostu został zrobiony na swiatłach przez nexie i teraz sie zastanawia jak to jest )))



... pewnie tak...
  
 
Do róznicy mas można dodać jeszcze 13 calowe kola Nexii (jeśli mnie pamięć nie myli)
  
 
Dane mam z ksiązki Wydawnictwa Komunikacji i Łączności ( WKŁ) , czyli bardzo popularne książki , najczęśćiej spotykane w polmozbytach. Fakt , masa podenaej nexii to hatchback . Mimo wszystko i tak dalej twierdze że cuś tu nie tak z tymi danymi daewoo....

Współczynnik Cx Espero ma fajtycznie mały 0,29 - ale co z tego ? Jakie to ma znaczenie w przypadku sprintu....... bardzo niewielkie. We wcześniejszych postach na forum był poruszany juztemat startu 0 - 100 km i większość klubowiczów Espero stwierdziła , że o katalogowych 11 , 12 sekundach może tylko pomażyć
  
 
Cytat:
2005-02-16 22:18:17, nowy555 pisze:
We wcześniejszych postach na forum był poruszany juztemat startu 0 - 100 km i większość klubowiczów Espero stwierdziła , że o katalogowych 11 , 12 sekundach może tylko pomażyć



po pierwsze zdecyduj sie czy mowisz o silniku 1.5 ktory ma katalogowo 12.8 czy o 1.8 ktory ma 11.2 bodajrze..po drugie..spytaj kogos kto ma nexie jakie ma faktycznie przyspieszenie albo najlepiej zla kogos z nexia i zrob zawody