Mniejsze ciśnienie na tłoku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam małe pytanko kolega ma poloneza atu 1,6 na jednym z tłoków ma o 50% mniejsze ciśnienie niż na pozostałych, czy powinien coś z tym zrobić czy można tak jeżdzić.
Jakie mogą być konsekwencje w razie dalszej jazdy.
  
 
Bedzie się dławił, dusił i nierówno pracował.
Winne są albo pierścienie albo zawory. Polecam wykonać tzw.próbę olejową która dokładnie wykaże co jest uszkodzone.

Wykręcasz świecę z podejrzanego cylindra. Mierzysz ciśnienie sprężania. Wlewasz do wnętrza cylindra przez otwór świecy około 5ml oleju z silnika (najlepsza jest strzykawka) i znów mierzysz ciśnienie sprężania. Jeżeli wzrosło po wlaniu oleju to walnęły pierścienie, jeżeli się nie zmieniło to zawory(uszczelniacze) albo uszczelka pod głowicą (przedmuch).
  
 
Spajk juz wiekszosc opisal, ja dodam ze 50% rozbieznosci to sporo, co do tego czy robic czy jezdzic - to zalezy juz od uzytkownika ale silniczek powoli zaczyna sie prosic o naprawe, a ten jeden gar to na pewno, bo ten silnik praktycznie jezdzi na 3 cylindrach. Ciekawe co w nim padlo - wypalony zawor, uszczelka ...
  
 
Ile powinno wynosić ciśnienie sprężania w silniku 1500 AB?
  
 
Najważniejsze,żeby na wszystkich cylindrach było w miarę równe...A ciśnienie powinno wynosić wg.fabryki 1.13MPa w pełnosprawnym silniczku.
  
 
Czy w Trójmieście ma ktoś możliwość sprawdzenia ciśnienia?
Chętnie bym popatrzył jak się kształtuje ciśnienie w chwili obecnej
  
 
a gdzie tam nie rowno chodzil czy sie ksztusil
ja mam kompresje oplakana
w 1.10 ;2.9,5 ;3.9 ;4. kolo 5-6
na jalowym rowno pracuje
z rozpalaniem nie mam problemu
moze troche wiecej sobie lubi spalic
i nie ma sily ponizej 2 tys
jezdze zwykle od 2,5 tys wtedy dostaje niezlego kopa aczkolweik to i tak padlinka
tymi autami powinno sie jezdzic nie schadzac z 2 tys aczkolwiek powinien dac rade przyspieszyc troszke ponizej 2 tys umnie niestety to nie wystepuje musze zredukowac
  
 
Moim zdaniem kolowi popekały pierścionki tłokowe w feralnym cylindrze zwłaszcza jeśli sprawa pojawiła się nagle. Można też podejrzewać zawór ale grzybek (wypalenie lub wykruszenie-zdarza sie na wydechowych) a nie uszczelniacze bo one nic do kompresji nie mają, chociaż często są przyczyną zwiększonego zużycia oleju.