H4 do dfa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam sprawe. mam jedna lampe H4 druga zwykla. przyszla czas na zmiane i teraz pytan kilka:

1) czy wystarczy ze kupie lampy H4 i je wepne czy trza tez jakies przekazniki bo cos o tym czytalem i nie wiem dokladnie
2)jaki jest koszt lampy w sklpeie i czy oplaca sie kupowac w sklpeie czy moze na szrocie jakims.

chcialbym zeby mi wkoncu swiecilo cos na droge a nie tylko zarowki sie zarzyly

dzieki
  
 
Reflektor marki WESEM do DFa na H4 kosztuje jakies 12zl, wiec chyba nie ma sensu meczyc sie z lampami ze shrotu. W DFie i tak masz swiatla po przekaznikach wiec powinno byc wszystko ok.
  
 
ja bym odrazu proponowal H4 Philipsa Blu Vision daja lepsze swiatlo
  
 
Cytat:
Reflektor marki WESEM do DFa na H4 kosztuje jakies 12zl, wiec chyba nie ma sensu meczyc sie z lampami ze shrotu.


hmmm...dopiero co kupowalem do malucha reflektory na h4.kompletny domalca kosztuje 24 zl bez zarówki i zatrzasków.firmy zelmot dodam jeszcze
  
 
ja kupowałem do mlaca jakies wesem 20 za sztuke..h4
jakie zatrzaski poochaty??
  
 
zatrzaski do montazu zarówek.takie kolka z haczykami co sie przekreca i zatrzaskuje zarowke
  
 
Fajnie że powstał ten temat. Ja od kupienia miałem w moim tylko jedną sprawną żarówkę od "długich", co nie przeszkadzało im oświetlać drogi o wiele lepiej niż większość aut którymi miałem okazję się poruszać (z CC i 126p na czele). Jedna zwykła żarówka robiła mi dzień z nocy. Ale nie wyglądało to za dobrze więc postanowiłem wymienić tą niesprawną. Miałem pod ręką tylko H4 więc ją zamontowałem. Świeciło zayefajnie, dopóki się nie popieprzyło coś. Wysiadły mi długie zupełnie . Przy przełączaniu lub "mruganiu" przełącznikiem przy kierownicy słychać przekaźnik, ale światła nie ma. Co dziwniesze po pewnym czasie znów miałem długie ale jak przez chwile były włąćzone to znów wysiadły, i tak w kółko. Ponadto coś dziwnego jest z tym przełącznikiem przy kierownicy. Raz że był on sam w sobie od początku jakiś nadzywczajny - przy włączeniu świateł na 2 pozycje przełącznik przy kierownicy daje możliwość zmiany świateł: tylko pozycje/+mijania/+drogowe, a do tego teraz pojawiła się u niego czwarta pozycja w najniższym punkcie /-mijania -drogowe czyli gaśnie wszystko i zostają same pozycyjne. Czy można zamontować taki zestaw przełączników od malucha? Kierunki ofcoz i tak się nie kasują więc to nie problem, ale chciałbym żeby było sterowanie spryskiwaczem z tej manetki od wycieraczek...
No generalnie problem tkwi w tym zestawie przełączników przy kierownicy i w znikaniu "długich" - jakieś sugestie
  
 
w maluchu sa 2 lampy a w dfie 4 wiec mysle (i mam nadzieje) ze te ok 12 zeta bedzie prawda ) jutro sie dowiem, skocze do sklepu. aha i co? czy trza ten jakis przekaznik bo w sumie jest. no ale przekaznik jest do starych czy nie trza nowego???
  
 
Cytat:
2003-10-19 17:21:24, Poochaty pisze:
zatrzaski do montazu zarówek.takie kolka z haczykami co sie przekreca i zatrzaskuje zarowke


hm
tą zarówke od pozycyjnych?? dalej nie wiem jakie zatrzaski... musisz mi to chyba pokazac.
  
 
sklep firmowy wesemu jest na wjeździe do wieliczki koło stacji orlenu tam maja najniższe ceny
  
 
bylem w sklepie na osiedlu i koles mi krzyknal za kazda lampe po 18 zeta. wiec chyba troche drogo. ppojade jakos tam do wieliczki. dziekowa
  
 
Oj panowie robicie halo z niczego Faktycznie wkłady lamp do DF kosztują ~12zł.W samochodzie fabrycznie jest przekaźnik(a nawet dwa)obsługujące światła(jeden od mijania,drugi od długich).Bez przekaźników szybko zjarałby się wyłącznik.Nie musisz stosować żadnego dodatkowego przekaźnika(bo i po co?).Poza tym nawet do zwykłych wkładów można włożyć żarówki halogenowe - tyle,że trzeba zakupić takowe z okragłą obsadką(tak jak w żarówce "bańce").Podobno reflektor halogenowy ma troszkę inną konstrykcję,aczkolwiek w praktyce różnic(poza mocowaniem żarówki) nie zauważyłem .Pozdrawiam!
  
 
Polecam wymianę całych wkładów na H4. Po pierwsze ma się wtedy większą dowolność w doborze żarówek (ja miałem 100/140W), po drugie odbłyśniki reflektorów matowieją i warto co kilka lat je wymieniać.
  
 
no wiec bylem w sklepie na malborskiej (dosyc duzy i fajny sklep) i krzykneli mi 15 zeta od lampy. potem pojechalem tam do wieliczki co lukasz mowil do wesemu (sklep jest juz gdzie indziej) ale nic szczegolnego - tez mi koles powiedzial 15. teraz mam pytanie kolejne. te lampy sa jedynie z czyms co trzyma zarowke z takim drutem. a co z mocowaniem zarowki???no i z tymi calymi stykami? halogenowa podchodzi do normalnego gniazda???? jak to jest?
  
 
goorek, czemu nie mówiłeś, że jedziesz do wesemu potrzebuję jeden badziew stamtąd, a nie chce mi się po niego jechać
  
 
Halogenowe zarowki wytwarzaja wieksza temperature... jak sie zastosuje zarowki o zbyt duzej mocy to poczasie wypali sie odbłysnik w zwyklej lampie... w lampie H4 odblysniki sa bardziej odporne na wysokie temperatury... Z tego co słyszałem offcourse...
  
 
ano widynek sory ale sie nie spodziewalem ze ktos cosby chcial. ale powiem wam osobiscie myslalem ze obacze jakis niezly sklep a tu zwykly dom i na gorze wynajety jeden pokoj i ot caly sklep.
kupuje jutro lampy na malborskiej. no ale i tak mnie to troche wyniesie. bede zakladal w pitaek lub raczej w sobote. zobaczymy jak pojdzie .ale wkoncu bede widzial droge wieczorowa pora
  
 
mam nowe pytanie do szczesliwych posiadaczy dfow. jakiej mocy macie zarowki z przodu??? mysle o h4. bo w ksiazce z 1988 pisze zeby dac na dlugie 45 wat a na mijania 40 W. a ja mam 55/60 W! czy to nie pogorszy ogolnie stanu dzialania instalacji elektrycznej???
  
 
Witam

Nawet kloszy nie trzeba zmieniac moga zostac stare na zarowki R2 trzeba tylko isc do sklepu i powiedziec ze sie chce zarowki H4 mocowane jak R2 sa takie polecam firma Narva koszt jednej okolo 6 zeta, a w kloszach H4 a R2 w dfie nie ma roznicy poza tym mocowaniem, przekaznikow tez nie trzeba zmieniac

Pozdrawiam Lukasz
  
 
no i wymienilem lampki. swieca super chociaz jeszcze nie mialem okazji zobaczyc jak jest w nocy ale mam jeden problem a w zasadzie dylemat: lampy te daja duzo wiecej ciepla jak swieca. czy jest mozliwe zeby stopila sie np kostka do ktorej wchodzi zarowka??? i druga sprawa: jedna kostke od mijania mialem troszke stopiona z tego srodkowego styku. co to moze byc?? ni wiadomo czy to sie stalo jakos nie dawno czy moze jakies 20 lat temu ) ale co to moze byc??
pozdrowiojka