LUDZIE HELP!!!!!!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
PYTANKO: CZY DO NADWOZIA OD 125P Z 84` WEJDZIE MI SILNIK ZE SKRZYNIA 2.0 DOHC ZE 132P ? MAM WATPLIWOSCI BO W TYM FIACIE JEST BARDZO POKRECONY KOLEKTOR WYDECHOWY. POMOZCIE!!!!!!!!!
  
 
WEJDZIE!!!!!!!!!!!!

A kolektor nie jest pokręcony - tylko dwururka - która najlepiej przełożyć ze 132/argenty
  
 
Pewnie ze wejdzie, a z kolektorem tez nie bedzie problemu, taki silniczek to masakra warto jak ktos kase ma
  
 
Cytat:
2003-06-16 22:25:22, Rino125p pisze:
Pewnie ze wejdzie, a z kolektorem tez nie bedzie problemu, taki silniczek to masakra warto jak ktos kase ma


Jak ktos nie ma kasy (patrz: ja ) to tez warto. Wydalem ostatnie pieniadze na silnik ze skrzynia i teraz szukam na to jakiejs budy. Ostatecznie ma byc pickup, ale zanim go zrobie to chce silniczek potestowac w jakim zwyklym sedanie - sprawdze ile most wy3ma .
BTW po czym poznac jaki w Kancie siedzi most (przelozenie)??
  
 
A ja tez mam prosbe. Potrzebuje sie dowiedziec czy do mojego silnika moge zalozyc szpryce i turbine jakas. To jest 1.6 od 131. Wiem ze Kania ma wtrysk u siebie ale on ma 2.0 od 132 i nie wiem czy u mnie sie da. A jezeli tak to jakie sa mniej wiecej koszty wlozenia wtrysku i turbiny???
  
 
Turbine mozesz założyc, tylko to sa wielkie koszta ( soft turbo do silnika 1500 to koszt 6tys zł ), ale jest tez inne rozwiazanie czyli spręzarka mechaniczna ( volumex ), koleś z Krakowa załatwia takie coś za 1000zł. Nie wiem czy Limba nie ma takiego czegos na sprzedaż.
  
 
Cytat:
2003-06-17 08:45:04, Koniu pisze:
(...) ale jest tez inne rozwiazanie czyli spręzarka mechaniczna ( volumex ), koleś z Krakowa załatwia takie coś za 1000zł. Nie wiem czy Limba nie ma takiego czegos na sprzedaż.


1000zł? No to rozumiem że nowa jakaś (podróbka?) ?
Czy ta spreżarka daje tak dobre efekty że opłaca się wydać na nią więcej niż na cały silnik z osprzętem i skrzynią razem (ja kupiłem za 500 ??? I czy to jest ze wszystkim co potrzeba - gotowe do montażu czy sama sprężara?
  
 
1000zł po regeneracji ściagana z włoch. Jak wyglada caly montaż to to nie wiem. Ale fiat 1100 z Krakowa jezdzil na takim czyms i chodziło to nieziemsko
  
 
Wejdź na www.turbo124.com to chyba wszystko będzie jasne. Trochę ma przekombinowanych patentów (np. wałek wydechowy), ale warto looknąć.

[ wiadomość edytowana przez: Yaninnya dnia 2003-06-18 02:16:59 ]
  
 
Cytat:
2003-06-17 23:56:26, Koniu pisze:
1000zł po regeneracji ściagana z włoch. Jak wyglada caly montaż to to nie wiem. Ale fiat 1100 z Krakowa jezdzil na takim czyms i chodziło to nieziemsko



Dzieki Koniu za wiadomosc. Wiem ze wlasnie to 1100 to Tomczana i faktycznie mial w nim volumexa. i faktycznie mowil cos o sprzedazy za kolo 1000pln. Pewnie limba cos wynajdzie w swoim schowku i chetnie mi sprzeda. Ale pozostaje inna kwestia. Co z wtryskiem. Czy moge to wogole u siebie zalozyc czy nie mam takiej opcji???? I jeszcze jedno pytanie. A co np z turbina od uno ?? wiem ze Kania mial wlasnie kupowac takowe. Chodzilo to przy silniku 1.4 wiec moze mozna to wsadzic do mojego silnika???
Czekam na odpowiedz. Pozdraffiam
  
 
To niech mi ktoś coffee jego mać powie wreszcie jasno czy mogę włożyc 2.0 turbo z delty Integrale do 132? I czy to ma sens? Bo może jestem głupi ale z wypowiedzi Walezego jakiś czas temu niewiele zrozumiałem.
  
 
Cytat:
2003-06-18 14:06:19, Quattro pisze:
To niech mi ktoś coffee jego mać powie wreszcie jasno czy mogę włożyc 2.0 turbo z delty Integrale do 132? I czy to ma sens? Bo może jestem głupi ale z wypowiedzi Walezego jakiś czas temu niewiele zrozumiałem.


Jak ja bym mial taka fabryke mocy to do kanta bym na sile nawet upchnal, nawet jakbym musial pociac i zespawac na nowo cala komore silnikowa. Ile ponad 200 kucy to ma? Hmmm... tylko takigo kopa to seryjny most w DF'ie by na pewno nie wy3mał
  
 
Qattro da rade tylko ty papierków ponoc do niego nie masz no ale to zawsze da rade załatwic (silniczek wywiez za granice załatw sobie lewusny rachunek wiezdzasz do polski z silniczkiem clisz go oczewiscie około 200zł i masz legal silnik ładujesz do auta z flanszą potrzebną oczewiscie i po sprawie jesli chodzi o Interculer to proponuje szukać TIPO 1,9td od niego podejdzie ci cały komplet wenrzy i chłodnica JAK SIE MA KASE I DOBRZE WYPOSAŻONY WARSZTAT TO WSZYSTKO SIE DA ZROBIĆ mi tez kilka osób mówiło ze nie dam rady tego silnika upchać w tipo A teraz to ja sie z nich smieje NO i co dziennie widze ich miny jak mojego REMUSA oglondają
  
 
2.0 Turbo 8v do 132, oczywiście Quattro, też wejdzie i też zapraszam na www.turbo124.com. Co prawda o 132 tam nie ma mowy, ale Fiat od dawien dawna to klocki Lego. Jakby jakieś pytania, to wal do mnie śmiało!
  
 
mam pytanie w sprawie wpasowywania DOHC do DF-a. czy da się włożyć 1,8 od fiata 131 wraz ze skrzynią od tego auta (najlepiej gdyby była to skrzynia z pionowym drążkiem) do DF-a z pierwszych lat produkcji - powiedzmy 72-73r? slyszałem że tunel jest za wąski na tą skrzynię... więc może da się go jakoś poszerzyć?
podobno silnik pasowałby w zestawieniu z polską skrzynią, ale nie przekonuje mnie to rozwiązanie.
z góry dzięki za wszelkie info.
  
 
Silnik wejdzie napewno, co do skrzyni nie wiem. Chyba ireq z FSO AK wpasował do kanciaka 73-74 włozyl inna skrzynie jego by trzeba było spytać, albo Kose on do takiego klasyka wkładał silnik ze 131

a to mały cytat:
"Skrzynia, która montujemy jest nieco dłuższa od fabrycznej, 4 biegowej polskiej skrzyni, posiada także lewarek zmiany biegów w innym miejscu. Należy więc wyciać na ów lewarek dziurę w tunelu skrzyni biegów oraz wklepać młotkiem miejsce z lewej strony tego tunelu, przy napędzie predkościomierza od 131, inaczej skrzynia bedzie niemiłosiernie waliła (tak jak teraz w moim aucie ) o tunel. Włożenie skrzyni możliwe jest oczywiście po maksymalnym odchyleniu silnika do tyłu."

  
 
Cytat:
2003-10-27 13:28:26, Lechu pisze:
mam pytanie w sprawie wpasowywania DOHC do DF-a. czy da się włożyć 1,8 od fiata 131 wraz ze skrzynią od tego auta (najlepiej gdyby była to skrzynia z pionowym drążkiem) do DF-a z pierwszych lat produkcji - powiedzmy 72-73r? slyszałem że tunel jest za wąski na tą skrzynię... więc może da się go jakoś poszerzyć?
podobno silnik pasowałby w zestawieniu z polską skrzynią, ale nie przekonuje mnie to rozwiązanie.
z góry dzięki za wszelkie info.



1.8 wystepowalo w 131 tylko w wersji na USA (plaskie tloki + ECR) lub w seatach, wiec raczej mowisz o silniku od 132. Na upartego wszytko sie da. Co do pionowego drazka- top mozna przelozyc wlasciwie do kazdej skrzyni od DOHC (nie mwoie o skrzyniach od bardzo starcyh 132 lub 124 sport). Sama skrzynia wejdzie, ale musisz spodziewac sie przerobek belki mocujacej skrzynie (ale to akurat standard) + zmiany punktow mocowania, wyciecia duuzej dziury w tunelu i poszerzenia tuneklu (znajomy robil to podnosnikiem hydraulicznym). U Ciebie nie bedzie problemow z przesuwaniem recznego (DF z biegami pod kierownica mial reczny bardziej z przodu i kolidowal on przy przekladce z drazkiem zmiany biegow). Baw sie jak masz ochote, wszytko sie da
  
 
Cytat:
2003-10-28 06:37:32, Koniu pisze:




Piekne to byly czasy.... A zdjecie jest robione 'dla jaj' tzn odkrecilismy wal wraz z podpora od mostu i wyciaga,llismy wszystko ze skrzynia do przodu, wal opieral sie koncem o tunel a drugim belke mocujaca maske, wiec skrzynia wisiala w powietrzu Wogile fajnei sie ludzie patrzyli na te wyczyny pod blokiem lub na parkingu.... Raz nawet wyszedl jakis buc z administracji osiedla i zagrozil ze wezwie policje...Powiedzialem mu, ze jak mu to sprawi przyjemnosc to niech wzywa...Za 45minut podjechal radiowoz, a w nim policjant ktory juz raz nas spisywal. Nawet nie wysiad, my na2wet nei wstalismy. Spytal tylko czy nie mamy gdzie tego robic i kazal zostawic po sobie porzadek jak skonczymy po czym odjechal. szkoda, ze nei widzieliscie miny tego goscia z administracji jak patrzyl na to wszytko przez okno
  
 
Cytat:
2003-10-28 09:40:42, kosa131 pisze:
1.8 wystepowalo w 131 tylko w wersji na USA (plaskie tloki + ECR) lub w seatach, wiec raczej mowisz o silniku od 132.



no tak rozpedzilem sie... 132B1.000. teraz sie zgadza

Cytat:
Co do pionowego drazka- top mozna przelozyc wlasciwie do kazdej skrzyni od DOHC (nie mwoie o skrzyniach od bardzo starcyh 132 lub 124 sport). Sama skrzynia wejdzie, ale musisz spodziewac sie przerobek belki mocujacej skrzynie (ale to akurat standard) + zmiany punktow mocowania, wyciecia duuzej dziury w tunelu i poszerzenia tuneklu (znajomy robil to podnosnikiem hydraulicznym).



czyli bez poszerzania sie nie obejdzie pocieszeniem przynajmiej ze nie trzeba bedzie kombinowac z recznym