| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
glova RUMIA | 2003-10-30 10:21:36 mam auto LANCIA DELTA 2.0TURBO GAZ i wielki problem ! z rury wydechowej wydostaje sie biały dym ! i nie jest to małe nadmierne dymienie lecz ostry olejowy dym który wydostaje sie w momencie gdy załącza sie TURBOSPRĘZARKA ! turbosprężarka jest po regeneracji gdy podłączam silnik bez turbospręzarki przy 3tyś obr auto dymi ! wiec turbospręzarka napewno nie jest przyczyną gdyż cześć nie zamątowana w samochodzie nie może dymić ! GŁOWICA jest splanowana i sprawdzona na szczelność wiec także odpada ! oczywiście nowa uszczelka pod głowicą ! założyłem nowe PIERŚCIENIE ! z tego co sie orientuje to jeśli padł by któryś z tłoków to napewno było by to widoczne a pozatym dymiło by sie cały czas ! jeśli padł by blok to także dymił by cały czas ! AHA auto dymi zarówno zasilane GAZEM jak i WAHĄ !
PYTANIE ! Co moze być przyczyną DYMIENIA ? PYTANIE ! Czy jak auto jest niedotarte na nowych pierścieniach może dymić gdy załącza sie turbospręzarka ? PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC i ewentualny kontakt na glova@tlen.pl |
Porthos Fiat 126p Spec n ;-) Głosków | 2003-10-30 10:30:14
w silnikach z turbo nie powinno się planować głowicy - one i tak mają zajebistą kompresję . Może właśnie walneła uszczelka - biały dym - może to woda przedostaje się przez nią do komory spalania ? |
Darallye fiat 650 modena warszawa | 2003-10-30 10:32:50 wydaje mi sie że to sa pierścienie .Zawsze jak pierścienie są zużyte w stanie poczatkowym to dymi przy zwiększonej prędkości obrotowej.Jak są zmasakrowane to cały czas.
A być może coś masz z wtryskiem choć wątpie.Jeżeli zapach jest olejowy to pierścienie . |
glova RUMIA | 2003-10-30 12:19:49 a jak do tych 9-11 atmosfer dojdzie jeszcze powietrze tłoczone z turbo ?
Ile czasu docierasz ten silnik ? Co właściwie w nim zrobiłeś poza planowaniem głowicy ? wymieniłem pierścienie ! uszczelke pod głowicą ! turbo jest po regeneracji ! głowica splanowana i sprawdzona na szczelność ! wymienione pierścienie ! przed splanowanie głowicy dym leciał cały czas po uruchomieniu silnika ! po splanowaniu tylko jak włącza sie turbo ! po założeniu nowych pierścieni przejechane mam jakieś 100km wiec napewnos sie jeszcze nie dotarły ! ale czy to moze być przyczyna silnego białego olejowego dymu ? aha ! olej strasznie śmierdzi bezyną musiał sie zmieszać podczas pracy silnika ale jak i czemu ? wiec zaleje go nowym olejem ! nie wiem jakie ciśnienie jest przy działającym turbo bo załącza sie wyłącznie w czasie jazdy a nie mam komputerka ciśnieniowego żeby sprawdzić sprawdziłem także na wszelki wypadek wtryski i elementy instalacji gazowej ale nic podejżanego nie znalazłem ! |
Garii Ford Escort VII Częstochowa | 2003-10-30 12:39:09 Wymiana pierścieni bez szlifu to lipa!!!!
Może masz już wydymane cylindry, dałeś nowe pierścionki, i nie mogą się ułożyć do zużytych cylindrów. Co masz na myśli "sprawdziłem wtryski" oglądałeś je tylko czy dałeś do sprawdzenia? |
Yaninnya 126, CC Warszawa | 2003-10-30 12:39:54 Dym jest biały czy niebieski? Bo jeśli biały, to nie może to być olej. Sprawdź jeszcze drożność powrotu z turbiny do miski. |
glova RUMIA | 2003-10-30 13:43:30
mając na myśli sprawdziłem chodziło mi o "przełożyłem z drugiego silnika na którym na 100% były sprawne wtryski" ! co do szlifu to tłoki są ok nie są zjechane i pierścienie powinny sie ułożyć ! tylko czy to moze być przyczyna dymienia na wysokich obrotach? powtarzam nie jest to taki sobie mały dymek ! |
glova RUMIA | 2003-10-30 13:46:23
odma jest ok ! elegancko spływa z turbiny pod odpowiednim kontem ! dym jest biały ale nie ubywa wody ! ubywa nieznacznie oleju (silnik nie ma wycieków) |
![]() EGON-TKL ZGIERZ | 2003-10-30 14:05:56 Jeśli wymieniłeś same pierscienie do zabardzo niema co docierać a jak sprawdzałeś tłoki moim zdaniem masz wyrobione rowki na tłokach i pierścienie są za lużne wtedy by trzeba było przetoczyć tłoki na grubsze pierscienie koszt u mnie to 5 zł szt. więc nie dużo robiliśmy tak teraz silnik od escorta 1.6 miał ciśnienie od 4do 13 tylko tam gdzie 4 nie było wogule pierścieni teraz jest wszystko oki i nie kopci wcale ale biały dym to troche dziwne a jaki masz olej?? |
glova RUMIA | 2003-10-30 14:34:01 olej LOTOS 10W40 !
zalałem zamątowane cylindry ropą żeby sprawdzić czy przepuszczają ! powolutku ale przepuszczają wszystkie ! nawet ten co ma 11ciśnienia ! |
Rutkus F&F Sympatyk Sierra Śrem | 2003-10-30 16:15:10
|
Maczos Fiat 126p Rzeszów | 2003-10-30 18:09:57 Wszyscy mowicie o pierscionkach zapominajac ze olej ucieka w wiekszym stopniu przez uszczelniacze. Zgadzam sie z Yaninnya Bialy dym to nie olej. Przy rozbiurce silnika przypadkiem nie kapnelo ci gdzies plynu chlodzacego ? Sprawdz chlodnice czy ci z niej nie cieknie. |
bodziot "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-10-30 18:36:06 istnieje jeszce inna możliwość
może pierścienie zostały żle dobrane bo w moim 1.8 ktoś zle dobrał pierścienie podczas remontu i miałem 2 mm luzu na zamku zamiast 0.4 mm i wtedy zostawiałem za sobą wielka łune dymu olejowego |
glova RUMIA | 2003-10-30 21:35:16
na 100% nie cieknie z chłodnicy ! była wymieniana pompa wodna jakiś czas temu |
glova RUMIA | 2003-10-30 21:37:44
hmm ! takiej możliwości nie moge wykluczyć ! mogli mi w sklepie złe dobrać ! ale były w pudełku z napisam Fiat Lancia ! ale po przemyśleniu myśle że z pierścieniami chyba wszystko jest ok ! nie latają luźno nie wysatją nadmiernie ani nie są za mocno schowane ! tylko czemu przeciekają jak zaleje cylindry nawet wahą ? chyba tak być nie powinno ! tłoki nie są zjechane są oczyszczone i nie ma na nich śladów dużego zużycia ! na pierścieniach widać że nie są dotarte bo jest na nich jeszcze czarny polot [ wiadomość edytowana przez: glova dnia 2003-10-30 21:41:39 ] |
MAGNUM 125 Reda | 2003-10-30 22:09:04 hej hej! witam ziomala z rumi - GlOVA !! kope lat!!nie dzwonisz nie piszesz ... a co do twojego silnika, jeśłi pierścienie , tłoki są ok ,to może sama gładź cylindyczna jest wyrobiona/wyżłobiona? kolega miał takie coś w kaszlu aż się sami zdziwiliśmy tłoki ok pierścienie wymienione ale okazało się że trzeba było cylindry powymieniać... |
glova RUMIA | 2003-10-30 22:31:14 witam MAGNUM ! tłoki sa oczyszczone a nalotu który powstawał przy spalaniu ! pozatym jeśli trafiony był by tłok to powinien kopcić cały czas ! a on tylko jak załącza sie turbina !
(a kaszelek turbo wciąż tylko zaprojektowany... brak kasy na realizacje ) |
Yaninnya 126, CC Warszawa | 2003-10-31 09:30:24 Co to za głupoty piszecie o sprawdzaniu szczelności cylindrów naftą czy benzyną? Cylindry się sprawdza tylko pomiarem ciśnienia sprężania. Nawet nowy silnik zalany np. naftą przepuści przez pierścienie. Naftą się sprawdza, owszem, ale szczelność zaworów. |