HELP ME ! SILNIK !!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam auto LANCIA DELTA 2.0TURBO GAZ i wielki problem ! z rury wydechowej wydostaje sie biały dym ! i nie jest to małe nadmierne dymienie lecz ostry olejowy dym który wydostaje sie w momencie gdy załącza sie TURBOSPRĘZARKA ! turbosprężarka jest po regeneracji gdy podłączam silnik bez turbospręzarki przy 3tyś obr auto dymi ! wiec turbospręzarka napewno nie jest przyczyną gdyż cześć nie zamątowana w samochodzie nie może dymić ! GŁOWICA jest splanowana i sprawdzona na szczelność wiec także odpada ! oczywiście nowa uszczelka pod głowicą ! założyłem nowe PIERŚCIENIE ! z tego co sie orientuje to jeśli padł by któryś z tłoków to napewno było by to widoczne a pozatym dymiło by sie cały czas ! jeśli padł by blok to także dymił by cały czas ! AHA auto dymi zarówno zasilane GAZEM jak i WAHĄ !
PYTANIE ! Co moze być przyczyną DYMIENIA ?
PYTANIE ! Czy jak auto jest niedotarte na nowych pierścieniach może dymić gdy załącza sie turbospręzarka ?
PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC i ewentualny kontakt na glova@tlen.pl
  
 
Cytat:
2003-10-30 10:21:36, glova pisze:
mam auto LANCIA DELTA 2.0TURBO GAZ i wielki problem ! z rury wydechowej wydostaje sie biały dym ! i nie jest to małe nadmierne dymienie lecz ostry olejowy dym który wydostaje sie w momencie gdy załącza sie TURBOSPRĘZARKA ! turbosprężarka jest po regeneracji gdy podłączam silnik bez turbospręzarki przy 3tyś obr auto dymi ! wiec turbospręzarka napewno nie jest przyczyną gdyż cześć nie zamątowana w samochodzie nie może dymić ! GŁOWICA jest splanowana i sprawdzona na szczelność wiec także odpada ! oczywiście nowa uszczelka pod głowicą ! założyłem nowe PIERŚCIENIE ! z tego co sie orientuje to jeśli padł by któryś z tłoków to napewno było by to widoczne a pozatym dymiło by sie cały czas ! jeśli padł by blok to także dymił by cały czas ! AHA auto dymi zarówno zasilane GAZEM jak i WAHĄ !
PYTANIE ! Co moze być przyczyną DYMIENIA ?
PYTANIE ! Czy jak auto jest niedotarte na nowych pierścieniach może dymić gdy załącza sie turbospręzarka ?
PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC i ewentualny kontakt na glova@tlen.pl



w silnikach z turbo nie powinno się planować głowicy - one i tak mają zajebistą kompresję .

Może właśnie walneła uszczelka - biały dym - może to woda przedostaje się przez nią do komory spalania ?
  
 
wydaje mi sie że to sa pierścienie .Zawsze jak pierścienie są zużyte w stanie poczatkowym to dymi przy zwiększonej prędkości obrotowej.Jak są zmasakrowane to cały czas.
A być może coś masz z wtryskiem choć wątpie.Jeżeli zapach jest olejowy to pierścienie .
  
 
uszczelka pod głowicą jest ok ! silnik mam właśnie rozkręcony ! wszystko wygląda ok ! tylko ciśnienie na garkach mnie troche niepokoiło ! na najbardziej dotartym 11 ! ale na pozostałych 8-9-9 nr czwarty najwiecej ! może sie wyrówna jak sie dotrą ! skręce pojeżdze troche i zobaczymy ! jeśli macie jakieś inne pomysły to piszcie ! !!!!!!!
  
 
Cytat:
2003-10-30 11:01:59, glova pisze:
uszczelka pod głowicą jest ok ! silnik mam właśnie rozkręcony ! wszystko wygląda ok ! tylko ciśnienie na garkach mnie troche niepokoiło ! na najbardziej dotartym 11 ! ale na pozostałych 8-9-9 nr czwarty najwiecej ! może sie wyrówna jak sie dotrą ! skręce pojeżdze troche i zobaczymy ! jeśli macie jakieś inne pomysły to piszcie ! !!!!!!!



a jak do tych 9-11 atmosfer dojdzie jeszcze powietrze tłoczone z turbo ?

Ile czasu docierasz ten silnik ?

Co właściwie w nim zrobiłeś poza planowaniem głowicy ?
  
 
a jak do tych 9-11 atmosfer dojdzie jeszcze powietrze tłoczone z turbo ?

Ile czasu docierasz ten silnik ?

Co właściwie w nim zrobiłeś poza planowaniem głowicy ?

wymieniłem pierścienie ! uszczelke pod głowicą ! turbo jest po regeneracji ! głowica splanowana i sprawdzona na szczelność ! wymienione pierścienie !
przed splanowanie głowicy dym leciał cały czas po uruchomieniu silnika ! po splanowaniu tylko jak włącza sie turbo !
po założeniu nowych pierścieni przejechane mam jakieś 100km wiec napewnos sie jeszcze nie dotarły ! ale czy to moze być przyczyna silnego białego olejowego dymu ? aha ! olej strasznie śmierdzi bezyną musiał sie zmieszać podczas pracy silnika ale jak i czemu ? wiec zaleje go nowym olejem ! nie wiem jakie ciśnienie jest przy działającym turbo bo załącza sie wyłącznie w czasie jazdy a nie mam komputerka ciśnieniowego żeby sprawdzić
sprawdziłem także na wszelki wypadek wtryski i elementy instalacji gazowej ale nic podejżanego nie znalazłem !
  
 
Wymiana pierścieni bez szlifu to lipa!!!!
Może masz już wydymane cylindry, dałeś nowe pierścionki, i nie mogą się ułożyć do zużytych cylindrów.
Co masz na myśli "sprawdziłem wtryski" oglądałeś je tylko czy dałeś do sprawdzenia?
  
 
Dym jest biały czy niebieski? Bo jeśli biały, to nie może to być olej. Sprawdź jeszcze drożność powrotu z turbiny do miski.
  
 
Cytat:
2003-10-30 12:39:09, Garii pisze:
Wymiana pierścieni bez szlifu to lipa!!!!
Może masz już wydymane cylindry, dałeś nowe pierścionki, i nie mogą się ułożyć do zużytych cylindrów.
Co masz na myśli "sprawdziłem wtryski" oglądałeś je tylko czy dałeś do sprawdzenia?


mając na myśli sprawdziłem chodziło mi o "przełożyłem z drugiego silnika na którym na 100% były sprawne wtryski" ! co do szlifu to tłoki są ok nie są zjechane i pierścienie powinny sie ułożyć ! tylko czy to moze być przyczyna dymienia na wysokich obrotach? powtarzam nie jest to taki sobie mały dymek !
  
 
Cytat:
2003-10-30 12:39:54, Yaninnya pisze:
Dym jest biały czy niebieski? Bo jeśli biały, to nie może to być olej. Sprawdź jeszcze drożność powrotu z turbiny do miski.


odma jest ok ! elegancko spływa z turbiny pod odpowiednim kontem ! dym jest biały ale nie ubywa wody ! ubywa nieznacznie oleju (silnik nie ma wycieków)
  
 
Jeśli wymieniłeś same pierscienie do zabardzo niema co docierać a jak sprawdzałeś tłoki moim zdaniem masz wyrobione rowki na tłokach i pierścienie są za lużne wtedy by trzeba było przetoczyć tłoki na grubsze pierscienie koszt u mnie to 5 zł szt. więc nie dużo robiliśmy tak teraz silnik od escorta 1.6 miał ciśnienie od 4do 13
tylko tam gdzie 4 nie było wogule pierścieni teraz jest wszystko oki i nie kopci wcale ale biały dym to troche dziwne a jaki masz olej??
  
 
olej LOTOS 10W40 !
zalałem zamątowane cylindry ropą żeby sprawdzić czy przepuszczają ! powolutku ale przepuszczają wszystkie ! nawet ten co ma 11ciśnienia !
  
 
Cytat:
zalałem zamątowane cylindry ropą żeby sprawdzić czy przepuszczają ! powolutku ale przepuszczają wszystkie ! nawet ten co ma 11ciśnienia !

Na moje to silnik nadaje sie do szlifu, poniewaz niepowinno nic przelatywać, a w tym przypadku ubytki oleju i biały dym to zasysanie oleju przez nieszczelności połaczenia cylinder tłoki pierścienie. Tak mi sie wydaje zawsze wole widzieć wszystko na własne oczy wtwdy jestem pewniejszy diagnozy
  
 
Wszyscy mowicie o pierscionkach zapominajac ze olej ucieka w wiekszym stopniu przez uszczelniacze. Zgadzam sie z Yaninnya Bialy dym to nie olej. Przy rozbiurce silnika przypadkiem nie kapnelo ci gdzies plynu chlodzacego ? Sprawdz chlodnice czy ci z niej nie cieknie.
  
 
istnieje jeszce inna możliwość

może pierścienie zostały żle dobrane bo w moim 1.8 ktoś zle dobrał pierścienie podczas remontu i miałem 2 mm luzu na zamku zamiast 0.4 mm i wtedy zostawiałem za sobą wielka łune dymu olejowego
  
 
Cytat:
2003-10-30 18:09:57, Maczos pisze:
Wszyscy mowicie o pierscionkach zapominajac ze olej ucieka w wiekszym stopniu przez uszczelniacze. Zgadzam sie z Yaninnya Bialy dym to nie olej. Przy rozbiurce silnika przypadkiem nie kapnelo ci gdzies plynu chlodzacego ? Sprawdz chlodnice czy ci z niej nie cieknie.



na 100% nie cieknie z chłodnicy ! była wymieniana pompa wodna jakiś czas temu
  
 
Cytat:
2003-10-30 18:36:06, bodziot pisze:
istnieje jeszce inna możliwość

może pierścienie zostały żle dobrane bo w moim 1.8 ktoś zle dobrał pierścienie podczas remontu i miałem 2 mm luzu na zamku zamiast 0.4 mm i wtedy zostawiałem za sobą wielka łune dymu olejowego



hmm ! takiej możliwości nie moge wykluczyć ! mogli mi w sklepie złe dobrać ! ale były w pudełku z napisam Fiat Lancia !
ale po przemyśleniu myśle że z pierścieniami chyba wszystko jest ok ! nie latają luźno nie wysatją nadmiernie ani nie są za mocno schowane ! tylko czemu przeciekają jak zaleje cylindry nawet wahą ? chyba tak być nie powinno ! tłoki nie są zjechane są oczyszczone i nie ma na nich śladów dużego zużycia ! na pierścieniach widać że nie są dotarte bo jest na nich jeszcze czarny polot

[ wiadomość edytowana przez: glova dnia 2003-10-30 21:41:39 ]
  
 
hej hej! witam ziomala z rumi - GlOVA !! kope lat!!nie dzwonisz nie piszesz ... jakbyś był zainteresowany to stronka nadal istnieje z tym że teraz już nie tylko maluchy ale wszystkie fiaty sa na niej mile widziane, także jakby co to pisz,naila masz pod moim postem.

a co do twojego silnika, jeśłi pierścienie , tłoki są ok ,to może sama gładź cylindyczna jest wyrobiona/wyżłobiona? kolega miał takie coś w kaszlu aż się sami zdziwiliśmy tłoki ok pierścienie wymienione ale okazało się że trzeba było cylindry powymieniać...
  
 
witam MAGNUM ! tłoki sa oczyszczone a nalotu który powstawał przy spalaniu ! pozatym jeśli trafiony był by tłok to powinien kopcić cały czas ! a on tylko jak załącza sie turbina !


(a kaszelek turbo wciąż tylko zaprojektowany... brak kasy na realizacje )
  
 
Co to za głupoty piszecie o sprawdzaniu szczelności cylindrów naftą czy benzyną? Cylindry się sprawdza tylko pomiarem ciśnienia sprężania. Nawet nowy silnik zalany np. naftą przepuści przez pierścienie. Naftą się sprawdza, owszem, ale szczelność zaworów.