MotoNews.pl
  

[Silnik] [swap] 1,4 rovera do Caro Plus 97

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czy taki temat byl juz poruszany na forum ale nie moge sie go doszukac. Glownie interesuje mnie cena wyminy silnika 1,6 GLI na 1,4 Rovera. Ewentualnie, w ktorym warsztacie w wojewodztwie mazowieckim mozna cos takiego przeprowadzic.


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-02-19 10:19:57 ]
[ powód edycji: modyfikowałem tytuł ]
  
 
Chętnie bym sie też dowiedział. Swego czasu był w wawie rozpieprzony fiat z roverkiem pod maską za chyba 1500 który miał skrzynie i silnik sprawne wraz z komputerem. Szkoda ze wtedy siana nie miałem. Z przekładka może być problem, nie wiem czy jakiś warsztat ci sie tego podejmie, łatwiej było by znaleźć jakiegoś zapaleńca który przekłada silniki, bo zabawy by z tym trochę było. Swoją drogą na twoim miejscu poszukałbym jakiegoś Plusa z 97 roku z 1.4 pod maską, a były takie napewno, i wyszło by cie to taniej, przynajmniej tak mi sie zdaje a napewno byś sie za głowę nie łapał jakbyś to przekładał.
  
 
Moj poldek przejechal juz 130tys. wiec niedlugo i tak generalny remont silnika mnie czeka. Karoseria jest zabezpieczona antykorozyjnie, samochod jest zadbany, bezwypadkowy wiec szkoda mi go zamieniac na model z silnikiem rovera. Trzeba bedzie sie mocno zastanowic co zrobic.

A tak BTW to czy da sie podkrecic ten silnik bez zadnego wklady finansowego, lub bardzo malymi srodkami?
  
 
Jak poszukasz to znajdziesz nawet w takim samym stanie jak twój. Tylko że ciężko jest znaleźć osobę która chce się go pozbyć.
  
 
Cytat:
Jak poszukasz to znajdziesz nawet w takim samym stanie jak twój. Tylko że ciężko jest znaleźć osobę która chce się go pozbyć.

ja mam takowego na zbyciu tyle że rok 95, ale silnik i buda ideał
  
 
Ekonomicznie nieuzasadniona przeróbka. Jeżeli chcesz mieć pełną przeróbkę to należy wymienić praktycznie całą mechanikę. Podejrzewam że jakbys chciał wszystko kupić, nawet na giełdzie, to skompletowanie wszystkich częsci przekroczy wartość poloneza.
Różnice występują w:
-silnik i skrzynia;
-zawieszenie przednie (spręzyny, belka pod silnikiem,drążek reakcyjny, drążek kierowniczy środkowy oraz prawdopodobnie przekładnia kierownicza na wersję bez wspomagania - bo pompy wspomagania z 1,6 nie przyczepisz do silnika 1,4 - rozumiem ze masz plusa)
-most tylny (przełożenia)
-elektrowentylator chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy, węże gumowe
-instalacja elektryczna- w przypadku plusa prawdopodobnie obejdzie się bez wymiany ale nie wiem jak tam obrotomierz.
-przespawanie podstawki pod akumulator
-przerobienie wydechu w jego początkowej częsci;
-układ paliwowy(zbiornik i przewody paliwowe, choć w przypadku GSI prawdopodobnie chodziby na orginalnym zbiorniku i przewodach paliwowych)
-i pewnie całą masa dodatkowych drobiazgów które "wyjdą w praniu".
Jeżeli nadal chcesz przerabiać do życzę wytrwałości,cierpliwości i zasobnego potrfela.