Fabia TDI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Drodzy użytkownicy Forum poszukuje wszelkich informacji o Fabi tdi startującej w RSMP. Czy ktoś z Was posiada jakieś informacje na temat tego samochodu??? Byłbym wdzięczny za każdy link. A tak pozatym chciałbym poznać Wasze zdanie na temat rajdowych diesli. Jak widać jeszcze sporo pracy czeka konstruktorów, ale słyszałem ze za rok ma być już puchar tdi. Co Wy na to???


kangurczak
  
 
ja uwazam ze diesla nie po to stworzyli zeby brac udzial w RSMP.Diesel moze jest i dobry(niewiem bo nigdy niemialem)ale wydaje mi sie ze do sportu był i chyba dalej bedzie dalej wykorzystywany silnik benzynowy.A jezeli diesel to tylko w sporcie terenowym.tam moze nieliczy sie duza moc ale moment o ktorym niektorzy mało mowia a jak wiadomo diesle maja go ho ho wiecej
  
 
silniki diesla są już tak dopracowane że nie jedna benzyna ma z nimi problemy, a jak do tego zasilany jest jeszcze turbinką to już wogóle wypierdalacz nieziemski, niestety nie ma takiego efektu dzwiękowego jak benzyna, ale to kwestia przywyczajenia
  
 
Cytat:
2003-08-14 11:56:44, Gadzio pisze:
silniki diesla są już tak dopracowane że nie jedna benzyna ma z nimi problemy, a jak do tego zasilany jest jeszcze turbinką to już wogóle wypierdalacz nieziemski, niestety nie ma takiego efektu dzwiękowego jak benzyna, ale to kwestia przywyczajenia


benzyna może mieć problemy jak bierzesz pod uwagę silnik Tdi i wolnossącą 'benzynę'
porównianie silników o tych samych klasach pojemnościowych (np. biorąc pod uwagę przlicznik FIA *1,7 dla benzyny i *1,5 dla diesla) wychodzi praktycznie zawsze na niekorzyść diesla..

weźmy 2 silniki z grupy VAG 1,8T i 1,9TDi (po przeliczeniu pojemności mamy ok. 3l benzynę i 2,8l diesla)
seria:
1,8T ma 150,180, 220 (lub 225KM w TT)
1,9TDI ma wersje 110, 130 i 150KM

tuning:
-najmocniejszą wersję TDi o jakiej miałem okazję słyszeć to ok. 220konna
-1,8T kręcą do jazdy ulicznej na ponad 300KM, a w ogóle to są kity do ponad 500KM

  
 
jeszcze coś..

za klasą diesla w MP czy MŚ jestem jak najbradziej! oczywiście w generalce za bardzo by nie powalczyły, ale pucharowe SC też walczą praktycznie tylko między sobą ...
  
 
no i przelicznik jest tak niekorzystny dla dizelków że w efekcie Płaczek startuje Fabią w najmocniejszej klasie A8 razem z wurcami
  
 
z Fabia nie jest tak zle bo nie wiem czy pamietacie ale jeden rajd w swojej klasie wygrala ( tylko nie pamietam jaki ) i to w dodatku byla seryjna nie liczac klatki i sportowych hamulcow takze poczekamy zobaczymy bo jak zrobia puchar fabii to bedzie przynajmniej wiecej do ogladania podczas rajdow i moze byc ciekawie
  
 
Niestety ten samochod wyglada lepiej niz jezdzi.Widzialem na wlasne oczy.Wynik mowi rowniez za siebie-ostatnie miejsce...
  
 
puchar tdi to jest bardzo dobry pomysl mysle ze gdyby nie awaryjnos to fabia tdi monza powalczyc tyle ze niewiadomo dokonca z kim bo nijak nie mozna tego samochodu wlozyc do jakiejs klasy dlatego puchar to bedzie to . wiem ze golf tdi wygral w swojej klasie jakis 24 godzinny wyscig dzieki temu ze niemusieli tak czesto zmieniac biegow no i mniej palił ( 24 godziny to wiele okrązen wszystko sie liczy )wiec tdi ma przyszlosc rowniez w sporcie jednak w rajdach hyba tylko w swojej klasie. chociaz gdyby popracowac nad fabia tdi z takimi nakladami pieniedzy jak na wrc to kto wie jakie byly by efekty...
  
 
Moim skromnym zdaniem to kupic to auto nie problem, ale pozbyc sie go pozniej to juz bedzie sztuka. O klasie do ktorej nalezy nie wspomne.
Jednym slowem auto TYLKO do pucharu fabi i do niczego innego.
Lepiej by bylo gdyby zrobili Puchar fabi z silnikiem 1.4 tak jak np. fabia ktora jezdzi obecnie Bartos w PZM, a wczesnie T. Placzek. Fabia z silnikiem 1.4 ma w podstawie 101 KM a ta ma 115, a wiec auto idealne jezeli chodzi o puchar i oczywiscie z pozniejszym pozbyciem nie bedzie problemu. Mysle ze awaryjnosc auta 1.4 jest duzo mniejsza w stosunku do 1.9 TDI.
Takze moim zdaniem 1.9 tdi nie ma miejsca na trasach rajdowych
HERBI
  
 
jeżeli VAG zechce przez rajdy promować diesla (w końcu słyszy się ciągle że nadchodzi era diesli - a do tego już 50% spredawanych na zachodzie aut to diesle!!) to powinien utworzyć klasę TDi i sprzedawać Fabie po kosztach. tak jak robiła to Alfa Romeo sprzedając kompletne pucharówki po 45 000zł - taniej niż podst. wersja Alfy!! (a teraz np. dają komplet opon i klocków ham. na cały sezon)

silniki mogły by pochodzić np. z mocniejszej wersji 1,9 TDi montowanej w Leonach 4x4 czy nowych Passatach... a z takim silnikiem była by to najprawdopodobniej najszybsza klasa pucharowa w Polsce..

zresztą nie ma co kombinować trzeba poczekać na przyszły sezon i zobaczyć co skoda wykombinuje
  
 
Cytat:
2003-08-14 16:06:32, NeW pisze:
z Fabia nie jest tak zle bo nie wiem czy pamietacie ale jeden rajd w swojej klasie wygrala ( tylko nie pamietam jaki ) i to w dodatku byla seryjna nie liczac klatki i sportowych hamulcow takze poczekamy zobaczymy bo jak zrobia puchar fabii to bedzie przynajmniej wiecej do ogladania podczas rajdow i moze byc ciekawie


rysiu to nie byla tdi tylko 1,4 benz i z tego co ja wiem miala tylko plyte pod silnik i rajdowe wnetrze (kubly i takie tak smieci)
  
 
Cytat:
2003-08-17 22:57:16, fostof pisze:
Cytat:
2003-08-14 16:06:32, NeW pisze:
z Fabia nie jest tak zle bo nie wiem czy pamietacie ale jeden rajd w swojej klasie wygrala ( tylko nie pamietam jaki ) i to w dodatku byla seryjna nie liczac klatki i sportowych hamulcow takze poczekamy zobaczymy bo jak zrobia puchar fabii to bedzie przynajmniej wiecej do ogladania podczas rajdow i moze byc ciekawie


rysiu to nie byla tdi tylko 1,4 benz i z tego co ja wiem miala tylko plyte pod silnik i rajdowe wnetrze (kubly i takie tak smieci)

sorka poj...lo mi sie
  
 
oj dawno tu nie zagladalem....

Hmm mowicie o pucharze Fabii 1.4, czy ja wiem? mialo by byc lepsze? Ta "turbognojkowa" tajdowka mimo iz narazie jest niedopracowana mysle ze mogla by zrobic furore na trasach naprzyklad wlasnie w Polsce. Jesli "skodziarze" dopracowali by calosc, (moze w przyszlym sezonie) to wlasnie w silnikach tdi upatruje szanse na rozwoj tego sportu. Dlaczego? poniewaz jak jest z kasa kazdy widzi a taka Fabia tdi pali na oesie do 12l ON/ 100km !! podczas gdy naprzykald takie polo z silnikiem 1.4 potrafi zjesc do 25 l/100km os'u.
To ze jednostki napedowe skody jako takiej sa slabe widac nawet na przykaldzie Octawi WRC (najslabszy motor wsrod wrc'ow).
Mysle ze ciekawe byloby utworzenie pucharu "turbognojkow" a nawet zaryzykuje stwierdzenie ze koszty startu mogly by spasc...Zobaczymy

Pozdrawiam wszystkich

kangurczak
  
 
udalo mi sie znalezc juz pierwsze sukcesy samochodow rajdowych z silnikami diesla, popatrzcie na to

http://www.vw-rallye.at/index_03.htm

Auta z silnikami Diesla zaczynaja wojowac na powaznie w rajdach

To pierwsza trojka dla porownania czasow:

01 Baumschlager/Eichhorner A8 Mitsubishi Evo 0:50.14,8
02 Waldherr/Jeitler D9 VW GOLF TDI + 01.37,1
03 Harrach/Kölbach N4 Mitsubishi Evo + 01.46,3
  
 
Bosze diesel i sport ... jasne zawody traktorow , oranie pola na czas itd oczywiscie ale nie wiem czym tu sie podniecac

tak jak ktos wyzej pisal wystarczy porownac dwa silniki tej samej klasy , pojemnosc, czy turbo czy WS i wszytko jest jasne ...

Moj kumpel ma ibize 1.4 GTi 1.4 dohc 16v 100KM 1.9 tdi (tez ibiza obydwa fabryczne ) nie ma zadnych szans i o czym mowa niech ludek z 1.9 tdi stanie z ibiza 2.0 8v lub cupra (2.0 16v) podobna pojemnosc

bosze
  
 
Sorry mu tu w krakowie sie nie znamy na driftingu w Pornolezie , ale raz jakąs ibize czy cordobe widzialem i najlepsze podobno są takie z owiewkami na szynach bo to pomaga na ćwierć mili
  
 
thaniel ale co niema szans 1.4 100koni czy td?? na kreciole czy w sprincie moze 1.4 bedzie szybsze ale nie na trasie krakow warszawa, za to daje glowe!!!!
  
 
Już całkiem serio i bez złośliwości (sorry thaniel)
na trasie Kraków Warszawa najszybszy będzie kierowca z kratką

całkiem serio o Fabii TDI : to jest show w A8, to czym jeździ Płaczek w tym roku. Do pucharu się nie nadaje (koszty) , do rajdów wyłącznie jako swoisty koloryt . Jeśli chodzi o wyniki to porażka. Na szczęście rajdy to sport gdzie wynik nie zawsze jest najważniejszy .