| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Kwadrat125 F&F Sympatyk Fiat 125p Mielec/Kraków | 2003-11-06 11:45:08 moze znajdzie sie ktos kto bedzie umial przekonac Magnuma o prawdziwosci silnika 1500 w moim fiaciku z roku 1970??? bo on twierdzi ze byly tylko 1300 [ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2003-11-06 12:07:59 ] |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-11-06 12:12:51 Polecam historię na tej stronie, wszystko powinno się wyjaśnić.
a ten urywek świadczy o tym że kwadrat może mieć silnik 1500: "W roku 1969 uruchomiono produkcję modelu 1500. Silnik tego samochodu powstał przez zwiększenie średnicy cylindrów z 72 mm do 77 mm. Objętość skokowa wzrosła do 1481 cm3. Silnik oznaczony symbolem 115C.076 osiągał moc maksymalną 51.5 kW przy 5400 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 113 Nm przy 3200 obr/min. W gaźniku (typu Weber 34 DCHD) zwiększono średnicę gardzieli obu przelotów o 1 mm oraz odpowiednio zmieniono elementy regulacyjne. W układzie chłodzenia zastosowano elektromagnetyczne sprzęgło napędu wentylatora. Sprzęgło to współpracowało z wyłącznikiem termicznym umieszczonym w dolnym zbiorniku chłodnicy. Włączanie napędu następowało po przekroczeniu przez ciecz temperatury 90"C. Rozwiązanie to pozwalało na skrócenie czasu nagrzewania silnika oraz na pewne oszczędności paliwa przy wyłączonym wentylatorze. Mocniejszy silnik wpłynął na poprawę dynamiki pojazdu. Prędkość maksymalna wzrosła do ok. 150 km/h." [ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2003-11-06 12:13:28 ] |
Drag-On F&F Sympatyk Fiat 125p 1971 Kraków | 2003-11-06 12:18:54 W pełni się zgadzam z Koniem. Mam ksiażke napraw do klasyka i tam też jest już pokazany silnik 1500 (oczywiście biegi muszą być przy kierownicy jeżeli jest to rocznik 1970) |
![]() Kwadrat125 F&F Sympatyk Fiat 125p Mielec/Kraków | 2003-11-06 12:19:34 dzieki serdeczne tego mi trzeba bylo |