URWAŁ MI SIĘ SILNIK.;(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No własnie jechałem sobie wczoraj z pracy do domu i w Chorzowie na światłach spokojnie sobie ruszam a tu DUP.!!!!! gałka z biegów szczała do przodu i jak zablokowało ale autko jedzie no to migacz na bok wysiadam podnosze maske a tu szok silnik mi się skurczył.!!!!!! o jakieś 10cm jest niższy... oczywiście zakumałem co się stało a raczje co mogło się stać...
Urwała mi się najprawdopodobnij poduszka środkowa silnika ta z tyłu... bo silniczek głównie z tyłu opadł...
Nic mi innego niepozostało jak zadzwonić po Lawete i scholować bryczke do warsztatu pewnie jutro się dowiem co się stało jak chłopaki w warsztacie się za niego wezmą.... No fakt faktem wk.....nie sięgło zenitu powoli zaczynam mieć dosyć tego samochodu....

Ha żeby jeszcze tego było mało to akurat wczoraj sieć komórkowa IDEA miała awarie centali prawie w godinach mojej awari i nigdzie nieszło się dodzwonić z kmórki fajnie no nie...

wieczorem jak zadzwoniłem do operatora to poprostu zjeb.... alem biedną kobite w biórze obsługi jak psa mam teraz wyzuty sumienia ale wiecie musiałem się nakimś wyładować....
  
 
No mogło się zdarzyć każdemu. Życzę taniej naprawy i oby nic więcej nie ucierpiało jak sama poducha ...
  
 
pociesze CIe - miałem to samo ...tyle że podczas wyścigów na400m

w związku z silnymi przeciążeniami straty um mnie były dużo wieksze - pozrywały się wszystkie możliwe przewody ...a...wybierak zmiany biegów przybrał kształt banana....

  
 
Przy jakim satnienlicznika urywaja sie te poduszki pod silnikiem bo zaczynam sie juz denerwowac.

A tomek i co z tym gazem sciagasz go??
  
 
Witam. Mój kolega miał to samo. Identico. Pękło mocowanie poduszki dolnej. Zmęczenie materiału. Z tego co wtedy mówili w serwisie to zdarza się to wyłącznie w Esperach z silnikami 1,8 i 2,0. Prawdopodobnie wadliwa seria tych elementów (mocowań).
Wspólczuje.
Pozdrawiam
kobar
  
 
no juz naprawione faktycznie urwał się uchwyt poduszki poprostu przegnił chłopak który mi to wymienił (były pracownik servisu Daewoo przez 6 lat) powiedział że to się zdaża w esperach.! koszt całkowity to 50zł za lawete + 65zł za poduszke + 65zł za wymiane.
czyli 190zł jak dlamnie to jest niezła cena awaria dosyć spektakularna natomiast koszty bardzo małe fakt faktem że poza poduszką innych strat niebyło to poprostu jest szczęście że urwało się akurat przy ruszaniu i to delikatnym.

jedyną dodatkową stratą jest pekniety plastyk czujnika temperatury powietrza w kolektorze ssącym ale nietrzeba go wymieniać bo wtyczka trzymie się mocno i pewnie.!
  
 
Cytat:
Witam. Mój kolega miał to samo. Identico. Pękło mocowanie poduszki dolnej. Zmęczenie materiału. Z tego co wtedy mówili w serwisie to zdarza się to wyłącznie w Esperach z silnikami 1,8 i 2,0. Prawdopodobnie wadliwa seria tych elementów (mocowań).
Wspólczuje.
Pozdrawiam
kobar



Jezeli to prawda to troche mnie uspokoiles
  
 
to się zdarza w esperakach - zmeczenie materiału. Dlatego poduszki silnika warto wymieniać profilaktycznie po ok 4 latach.
Koszt nie jest wielki....a można zaoszczędziś sporo problemów.

Gazu nie wyciągam....założyłem go i doprowadze do porządku...nie wiem jeszcze jak...ale MUSI być jakaś fizyczna przyczyna tych zachowań......no chyba że moje espero ożyło i mnie nie lubi
  
 
A propos poduszek silnika to słyszałem (gdzieś kiedyś ) że można sprawdzić ich stan w ten sposób:
Jadąc z prędkością 50-60 wrzucić piątkę - jeżeli drążek zmiany biegów się trzęsie, skacze i zaczyna biegać po całym samochodzie to poduszki są do wymiany.
Oczywiście nie wiem czy jest to miarodajna metoda i czy w ogóle jest jakakolwiek metoda diagnostyczna (oczywiście amatorska
  
 
musze was zmartwic ja tez mialem peknieta poduszke w 1,5glx na szczescie zauwazylem to przy okazji wymiany tlumika hehe
mechanik powiedzial ze mam szczescie i on nie wie jakim cudem to sie jeszcze trzyma ) pekniety byl caly metal ktory jest w srodku poduszki a silnik trzymal sie na kawalku gumy
uslyszlem jeszcze ze objawem moze byc kiepskie wchodzenie biegow szczegolnie jedynki
  
 
bo silnik się przemieszcza co powoduje rozregulowanie wybieraka.

Ja miałem to samo - pękła blacha....a silnik wisiał na gumie.
Poznałem to po tym że jak wchodziłem...a raczej wpadałem w zakręt z dużą prędkościa - auto zamiast tradycyjnego "rzucenia" i powrotu ...wykonało jeszcze dwa dziwne "bujnięcia" lewo prawo....

Wtedy pomyślałem że mi się coś wydawało...albo że jestem zmęczony

NIestety 40 s później już wiedziałem że była zerwana poduszka....a tym wyścigiem ją dobiłem.....po czym zbierałem silnik z ziemi
  
 
Cytat:
uslyszlem jeszcze ze objawem moze byc kiepskie wchodzenie biegow szczegolnie jedynki




Mi tez czasami jedynka niewchodzi ale u mnie to niewiem dlaczego bo poduszka jest chyba dobra bo ja sprawdzal wojek Tomka
  
 
z czasem każda poducha troszke "obsiada" a w wybieraku wyrabiaja się plastikowo gumowe tulejki. - stad te problemy
  
 
drogie sa te gumki?
  
 
Cytat:
2003-12-18 14:13:47, Bartek1112 pisze:
drogie sa te gumki?



A to zalezy Bartuś:
Zwykle w kiosku to tak mniej wiecej 1 zeta za 3 szt.
A DUREXY w Aptece to nawet po 5 zeta chodza
  
 
no co ty ja placilem 12 zl w aptece za Durexy. Ale juz powaznie ile te gumki do skrzyni kosztuja?
  
 
Cytat:
Ale juz powaznie ile te gumki do skrzyni kosztuja?



Penie jakies grosze, callnij na Karmelicka (831-72-12) i tam Ci wszystko powiedza, tylko spytaj sie o plastikowo gumowe tulejki do wybieraka a nie o gumki
  
 
Wlasnie dzwonilem do nich i te gumki kosztuja tyle co Durexy 6zl