| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Gremlin Miłośnik FSO Szczecin | 2004-09-10 20:35:16 Kgali, za trójkącik troszke przepłaciłeś, na szrocie na Zielonogórskiej są do wyciągnięcia za 10zł |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-09-12 00:22:48
Ale w tamtych autkach zawieszenie jest przystosowane do szerszych opon. Omega w podstawowej wersji ma 195/65 - 15. Natomiast Fiaty, z których Poldek odziedziczył zawieszenie zostały zaprojektowane dla ogumienia 5,90 - S13 czyli około 150. Czyli jak się jeździ na 185/70 -13 to one i tak są już baaardzo szerokie w stosunku do oryginalnych. To tak jakby w Omedze zalożyć 235 - tki. Escorty dostawały fabrycznie niskoprofilowe gumy 195, to problemów na nich być nie powinno |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-09-12 13:46:41
Chodziło mi o to, że Pagan narzekał na jazdę w koleinach na szerszych oponach... Według mnie nie jest tak strasznie na 195-kach... |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-09-12 14:34:54 Jasne,że Pagan rację ma.
Szerokie kapcie we Fiaciku/Poldku to niestety pogrom na koleinach,a porównanie do Omegi jest lekko śmiszne Grzech - nie 5.90 jeno 5.60 R13 - o tak dla porządku |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-09-12 14:37:07
Wytłumacz mi to, proszę... Przyznaje się bez bicia - nie kumam czemu przy tej samej szerokości opony w Fiacie i Omedze ma być różnica w dyskomforcie prowadzenia auta na tej samej koleinie ..? [ wiadomość edytowana przez: makaveli dnia 2004-09-12 14:38:02 ] |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-09-12 14:44:48 A widziałeś,że Omka jest "minimalnie" większa od DF/PN?
Poza tym poniżej już wszystko jest wyjasnione.W Omedze takie opony to standard i całe auto skonstruowane jest z uwzględnieniem takich kapci.Mój Fiacior nawet na 175/70R13 lata w koleinach jak Zyd po pustym sklepie... Braciszek mój osobisty założył do swojej Sierry kapcie 205/60R15 i stwierdził,że w koleinach NIE DA się jeździć.Coś w tym chyba jest nieprawdaż? |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-09-12 14:52:13
No dobrze, tyle to i ja wiem, ale czemu tak się dzieje? Zmniejsza się nacisk na cm² styku opony z podłożem i przez to samochód staje się gorzej sterowny w koleinach? W ogóle to czy my mówimy o tym samym zjawisku? Chodzi o koleiny w asfalcie powstałe m.in. w wyniku "wyjeżdżenia" przez TIR-y i "wożeniu" auta na boki podczas jazdy właśnie w tych koleinach? Mi się poprostu wydaje że te koleiny mają określoną szerokość i im węższą mamy oponę na obojętnie jakim samochodzie, to poprostu łatwiej się "zmieścić" w taką koleinę i tyle... a jak mamy szersze oponki, to koło się nie mieści i "wozi' nam samochód na boki... ufff.... nie wiem czy coś z tego zrozumiałeś z tych moich wypocin... |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-09-12 15:34:14 Zrozumiałem Ale nie wiem jak fachowo wytłumaczyć to zjawisko,poczekajmy na jakiegoś dobrego teoretyka - ja opieram sie na praktyce |
PAGAN Wwa | 2004-09-12 15:34:30 rozstaw kol i rozmiar opon nie przypadkowo zostal tak dobrany w polonezach czy fiatach. jest to optymalny rozstaw do takiej masy powodujacy rowniez mniejsze opory co sie przerzuca na spalanie i komfort jazdy. jasne, ze na koleinach zawsze wozi, ale na szerokich oponach, tym bardziej na felgach od innych aut po kolienach sie lata, wyrywa kierownice i trzeba sie niezle napocic, aby tym bezpiecznie jechac. oczywiscie, ze auto ladniej wyglada na szerokich felach, wiec mozna sobie jakies cuda zolozyc i patrzec sie na auto, bo jezdzic nie ma co. ja swoje fele od bmw zamienilem na zwykle stalowki trzynastki i jezdzi mi sie znakomicie, a teraz bujam sie ze sprzedaza felg od bmw za 550 zyli wraz z oponami. kto sie chce bawic, zapraszam. |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-09-12 15:50:36
Paganku, a do pierdziela to one podejdą, co? |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-09-12 15:57:38 Opona niskoprofilowa jest jak wiemy niższa i przez to twardsza - nie wygina sie tak na boki. seryjny balon ugina sie i troche dopasowuje do koleiny. Niskoprofilówka juz nie. Jak wpadnie w koleinę to ciągnie za sobasamochód. Stąd to wozenie. Szerokosc ma tu mniejsze znaczenie niz wysokosc opony.
Z moich doswiadczeń - plusy przesłaniaja mi minusy. Jak sie człowiek przyzwyczai do ściagania samochodu w koleinach (poczatkowo myślałem że mam przypadkową geometrię albo że heble odcieraja) to da sie jeździć. Przypominam że jeździ sie nie tylko po prostych ale i w zakrętach, czasem gwałtownie cos sie omija - w takich chwilach czuć różnicę! |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-09-12 16:04:06 hmmm no mądrze mówisz! Wódki!!! Ale ja już pisałem o tym że profil raczej w DF'ie Pagana i mojej Omedze był taki sam - 195/60/15... Więc jak... Omegę powinno tak samo jak DF'a rzucać, czy nie? |
RATMAN Miłośnik FSO Astra F Łódź | 2004-09-12 16:20:10 OT - fajny masz avatarek OLO |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-09-13 19:33:13
Nie jestem zbyt dobrym teoretykiem, ale czytałem, że przy założeniu sporo szerszych opon trzeba je wysunąć bardziej na zewnątrz - żeby nie tarły o elementy zawieszenia i takie tam w związku z tym zmienia się geometria zawieszenia przewidziana przez producenta. Widziałem w Fordzie Capri z przodu oponki 235 szerokości (!) ale miał zmienione przednie zawieszenie. Całe. Dłuższe wahacze, inne sprężyny itd. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-09-13 19:37:32
W Twojej wypowiedzi jest niestety błąd logiczny. Omega ma takie opony seryjnie. Tzn. będzie ją tak samo rzucać po koleinach jak Fiata na 165-13. Żeby uzyskać taki efekt rzucania jak w Fiacie na 195 to do Omegi musiałbyś zalożyć jakieś 225 -ki. |
PAGAN Wwa | 2004-09-13 20:30:12 doradzanie nie ma sensu. zakladajcie sobie nawet trzysetki i siedmiocentymetrowe dystanse. |