MotoNews.pl
1 Ksenony (6952/27) - NT
  

Ksenony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jest możliwość i czy zdają efekty zamontowanie samych ksenonowych żarówek w krutkie światła do polda 4 lampowego z 90r. w celu uzyskania lepszych świateł?
  
 
Nie warto. Prawdziwe ksenony wyposażone są w przetwornik który wytwarza napięcie 20000 V. Do Poldka mozna coś dobrać regenerowanego za ok 600 zł.
  
 
No dobra to jak wyjaśnisz mi fakt że mój kuzynek ma golfa 3 i zero pojęcia o mechanice ale ma kase i kupił żarówki ksenonowe - podobno -, dał za nie 180 zł, pojechał na szrot kupił oprawki do tych żarówek następnie wzioł klej i wklejił te żarówki z oprawką w swoje lampy w miejsce krótkich. Efekt zajebisy, sto razy lepsze światło od zwykłych świateł. I co? Ja się pytam teraz czy w kloszach okrągłych w poldze też tak to będzie wyglądać? Dla mnie 180 zeta na ziemi nie leży. Za odpisanie wielkie dzięki.
  
 
Twój kuzynek jest po prostu genialny - podobno
  
 
Syloj
Dobrze ze napisales podobno...
U mnie tez sie kasy na ulicy nie znajduje na ulicy,wiec wole miec normalne H4,ktore swieca duzo lepiej niz np. u ojca w Xsarze,czy kolesia w UNO,niz jakies tam zarowki just_like_ksenon ;o)
Jak sie nie ma co sie lubi,to sie jezdzi na czym sie ma.


Pozdrowionka
  
 
Oczywiście że są takie komplety żarówek ksenonowych wraz zapłonnikiem i przewodami do podłączenia, trzeba tylko powiekszyć gniazdo pod żarówke, wlkejamy ją i już jest.
Fakt że dają one mocniejsze światło, ale użuwanie ich grozi utratą dowodu w spotkaniu z policją nie mówiąc już o przejściu przegładu.
-Po pierwsze po zastosowaniu takiego zestawu, w zwłykłym reflektorze świateł mijania, nie ma granicy światło cienia,
-Po drugie światła takie przekraczają ponad stukrotnie wartości dopuszczalne oślepiania innych użytkowników dróg,
-Po trzecie, wrazie wypadku (np:po czołówce), gdy ubezpieczyciel stwirdzi że w chwili wypadku zastosowane były takie żarówki nie wypłaci odszkodowania z tytuły OC i AC,
-Po czwarte, lampy z żerówkami ksenonowymi powiny mieć ciągła i płynna regylacje wysokości świateł oraz system samoczynnego czyszczenia.
I to chyba tyle z technicznego i prawnego punktu widzenia na te niby światła ksenonowe.

Mi jest poprostu żal takich ludzi, co montują takie żarówki w zwykłych lampach. Myśla pewnie że sa lepsi od innych użytkowników dróg, bo mają ksenony, a według mnie to oni mówią wszystkim oślepianym " mam was w du..."
  
 
Syloj,
znajdź temat o żarówkach w "archiwum", załóż philipsy +50% po 30 PLN i bedziesz miał jasno przed oczyma. A i przegląd przejdziesz a Janio nie bedzie musiał użyć młotka.
  
 
Witam,
Czy może ktoś z szanownych grupowieczów eksperymentował z żarówkami Xenonowymi w swoim polonezie ?
Akurat przeglądma ofertę i jest kpl żarówek xenon H4 50W i zastanawiam sie czy nie kupić, gdyz te co mam w poldku do najlepszych nie należą

Ale także na allegro spotkałem sie z żarówkami H4 90W i może to byłby lepszy zakup

Prosze o informację czy jest sens zakładnia żarówek 90w do caro i czy nie jest to szkodliwe dla kloszy i akumlatora.
Pozdrawiam,
Maciek
  
 
nie jestem ekspertem ale nie ma czegoś takiego jak żarówka xenonowa. Lepiej kupić zwykłae h4 , ewentualnie jakieś =30% i umyć reflektory - wtedy bedziesz lepiej widział
  
 
zobacz, czy nie jest tam przypadkiem napisane zenon, bo takie tez spotkałem.

do lamp ksenonowych potrzebna jest odpowiednia instalacja wysokiego napięcia, ospowiednie reflektory, palnik ksenonowy itd.

a to o czym ty mówisz, to zwykłe żarowki h4 tylko o wyższej mocy i pewnie z jakimś filtrem na bańce, który powoduje, że żarówka daje bardziej białe światło podobne do lamp ksenonowych...



  
 
Mam oferte Real w ręce i jest napisane "Komplet 2 żaróek H4 Xenon" cena 20 zł

A może ktoś montował do poloneza takie żarówki i wie jak świecą ?
  
 
Cytat:
2005-01-13 15:26:28, Maciej_K pisze:
Mam oferte Real w ręce i jest napisane "Komplet 2 żaróek H4 Xenon" cena 20 zł A może ktoś montował do poloneza takie żarówki i wie jak świecą ?


o rany!!!
  
 
Tylko uwazaj na istalacje elektryczna po zamontowaniu takich zarowek... Slyszalem ze lubia spalic cala elektryke...
  
 
Cytat:
2005-01-13 15:59:30, Focus86 pisze:
Tylko uwazaj na istalacje elektryczna po zamontowaniu takich zarowek... Slyszalem ze lubia spalic cala elektryke...

i uważaj -xenon to gaz szlachetny ale nie w HALOGENACH
tam są halogenki- świadczy to o imitacji barwy lamp xenonowych
  
 
Macie razcje. Troszke poszukałem po necie i poczytałem i z reguły napotykałem opienie że te żarówki "Xenon" tak naprawdę nie są zarówkami xenonowymi. Do Xenonów jest zupełnie inna instalacja a koszt załozenia jej w polonezie jest ogromny. Osoby które założyły niby xenony narzekały a osoby które zakładały 90/100W zarówki miały potopione kostki, klosze, przewody. Tak wiec w tym momencie najlepszym wyjściem jest zakup firomwej żarówki przykładowo Philips +50%. która bedzie dawał oczekiwany efekt.
  
 
Cytat:
2005-01-13 15:26:28, Maciej_K pisze:
Mam oferte Real w ręce i jest napisane "Komplet 2 żaróek H4 Xenon" cena 20 zł A może ktoś montował do poloneza takie żarówki i wie jak świecą ?



W ofercie to różne bzdury piszą. Lampy ksenonowe wymagają odpowiedniej instalacji podwyższającej napięcie. Pozatym nie sa to żarówki a lampy wyładowcze.
Więc te w realu to sa najzwyklejsze zarówki nazwane xenon które dzieki powloce mogą mieć lekko zbliżoną barwe światła do lamp xenonowych.



Tak wygląda żarowka H4


a tak wygląda lampa xenonowa
  
 
Kupowałem od gościa lampy soczewkowe. Klient zajmuje sie przeróbkami reflektorów na prawdziwe xenony, stąd też ma masę wkładów projekcyjnych w sprzedaży(już od 50- 60 zł za parę). I właśnie on mnie poinformował że jednak są do nabycia żarówki do reflektorów halogenowych które zawierają xenon. Nie są to jednak lampy wyładowcze tylko zwykłe żarówki. Generalnie pic na wode, drogie (H-7 cena rzędu 100 zł za szt) raczej nie warte tej ceny. Ale są . Jest też również 20 razy tyle żarówek halogenowych imitujących efekt xenonów i te posiadają barwione w różny sposób szkiełka. Te pozostawił bez komentarza, bo wiele z nich nie ma homologacji i można za to stracić dowód rejestracyjny.
W kwestii poprawy oświetlenia. Ostatnio zakupiłem szkła do reflektorów carówkowych (15 zeta szt na żeraniu) i po rozebraniu i wyczyszczeniu starego reflektora wkleiłem nowe szkło. I jestem zadowolony bo poprawa świecenia jest ogromna (to jest ten sam reflektor z ta samą żarówką tylko jest czysty i ma nowe szkło). Nawet montaż mocniejszych żarówek w stary reflektor nie dał takiego efektu jak czyszczenie i wymiana szkła , które jakimś dziwnym trafem zbrązowiało i przez to straciło na swej przepuszczalności.
  
 
Cytat:
spotkałem sie z żarówkami H4 90W i może to byłby lepszy zakup



Miałem kiedyś 100/150W. Po 3 tygodniach używania zarabiałem nowe kostki elektryczne. Zostanę przy serii .
  
 
A ja niedawno zobaczyłem, że w Kratexie poprzedni właściciel zamontował niebieskie żarówki 90/100W. To że były niebieskie mi nie przeszkadzało, ale teraz jak zobaczyłem kostki, które stały się lekko brązowe to stwierdziłem, że ja tez wole standardowe napięcie. A barwa - no cóż - mi sie niebieskie podobały. Teraz mam Philipsy +30% i nie świecą za rewelacyjnie więc niedługo zmieniam na Tungsramy + 60% (cena umiarkowana - zobaczymy jak ze świeceniem)...
  
 
Cytat:
2005-01-13 16:56:56, arturw pisze:
Miałem kiedyś 100/150W. Po 3 tygodniach używania zarabiałem nowe kostki elektryczne. Zostanę przy serii .


to konkretna spawarka musiała być aż biało na drodze chyba było ?