Sonata I - wałek balansujący silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przy okazji wymiany pasków rozrządu (silnik 2.0 16V B+G) mechanik stwierdził że koło wałka balansującego było na starym pasku (krótszy pasek rozrządu) przesunięte względem znaków fabrycznych o 2 zęby . Przed wymianą pasków silnik pracował ładnie bez jakiś niepokojących drgań, po wymianie pasków i ustawieniu na znaki fabryczne pojawiły się drżenia w okolicach 3500 obr. Może problemem jest jeszcze ustawienie kąta zapłonu, regulacji miesznki gazu?
Czy spotkał się któryś z Kolegów z przestawianiem wałka balansującego w tych silnikach- może to jakaś domowa metoda?
  
 
Witam Cię bolekcbx. Rozmawiamy o roczniku 91,92???Na wstepie chciałem wyjaśnić jedna kwestię, tzn, na europejski rynek było wypuszczone to auto z dwoma silnikami:
1. 2,0 8V SOHC (jeden wałek, 8 zaworów)
2. 1,8 16V DOHC (dwa wałki, 16 zaworów)
Także ty chyba masz 2,0 SOHC- jeden wałek i 8 zaworów.
Po tym co napisałes według mnie to mechanik źle ustawił znaki na wałkach balansujacych podczas zakładania paska rozrządu. Dodatkowe czynności o których piszesz (zapłon itp) nie pomogą.
By to zrobić trzeba jeszcze raz rozebrać i ustawić rozrząd, uwzględniając znaki na wałkach balansujących.

  
 
pisałem już o tym, poszukaj na forum