Hamulce w naszych furkach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktoś wie po ilu kilometrach powinno wymienić płyn hamulcowy.
jak odczułem u siebie że mam zbyt słabe hamulce do mocy mojej toyoty ale już niepamiętam kiedy wymieniałem płyn hamulcowy.
chodzi mi o to czy ktoś :
- wymienił tylko płyn hamulcowy i czy wzwiązku z tym odczuł że trochę lepiej hamuje samochód?( klocki i tarcze są ok)
- czy ktoś wymienił świece na brisk premium i odczuł jakąś zmianę w jeździe
Proszę o odczucia u siebie w toyotce na powyższe pytanka bo jestem ciekawy czy zmiany w takim zestawie jak wymienione w pytaniach dają się odczuć
Pozdrawiam wszystkich i czekam na opinie
  
 
teoretycznie płyn hamulcowy winno sie wymieniać raz na rok - ale ten kto tak tobi - to dla mnie jest po prostu dziwakiem

Ja na swoim plynie jezdze 3,5 roku i dalej nie czuje zadnych zmian, a płyn jest w doskonałej kondycji...

Płyn bezwanunkowo trzeba wymienić jeśli zaczyna robić się gęsty, albo pływają w nim jakieś fusy czy inne farfocle...

Dodatkowo - nie życze nikomu zapowietrzonych hamulców (układu) - bo wtedy jest tragedia nie hamowanie...


Co do świec - to tak miedzy prawdą a bogiem, to najlepsze świece to te które mają 3 elektorody...
  
 
Cytat:

Ja na swoim plynie jezdze 3,5 roku i dalej nie czuje zadnych zmian, a płyn jest w doskonałej kondycji...



Może i jest tak jak mówisz, ale stopniowego, delikatnego pogorszenia przyspieszeń ujemnych nie zauważysz, dopiero jak nowy wlejesz to może wtedy poczujesz róznicę, no ale ja zresztą też jeździłem po trzy latka na jednym płynie i nie miałem problemów, tzn. żadne fafoły nie pływały, ciecz była czysta i nie zdołałem jej mimo usilnych prób zagotować

Co do brisków premium to daj se Dera luz, Toyoty i japońce w ogóle tolerują raczej Denso i NGK only, więc po ci się pchać w co innego, chyba że dla spróby, ale róznice nie będą odczuwalne.
A jak Ci fura słabo hamuje to zajrzyj do płynu, ewentualnie go zmień i klocki sobie lepsze poszukaj, że o tarczach nie wspomnę jeśli masz nadmiar zbędnej gotówki
  
 
Witam
Według toyoty wymiana płynu co 30tys lub 2 lata. Zasada jest jednak taka że im lepszy masz płyn tym częściej go wymieniasz. To dlatego, że "lepszy/sportowy" płyn hamulcowy ma wyższą temperaturę wrzenia, ale i jednocześnie większą higoskopijność (bardziej chłonie wode). Zawilgocony płyn DOT-4 będzie na pewno gorszy niż świeży DOT-3.
Czy wymiana zwiększy siłę hamowania - tego nie wiem. A może najpierw spróbuj odpowietrzyć cały układ.
Świece. Z tym to jest faza. Prawda jest taka (na podst "Tuning i sportowe modyfikacje samochodu" W. Jurecki & T. Ważyński), że dobre świece mogą przewyższać seryjne tylko trwałością. Cztery elektrody czy pierścień mają ułatwić przeskok iskry (na większej powierzchni łatwiej znaleźć obszar o małym oporze) co ma istotne znacznie po xtys km gdy świece pokrywają się tlenkami itp. Kupno dobrych świec zamiast seryjnych zapewnia co najwyżej takie osiągi jakie deklarował producent. Gorzka prawda ...
Jedyne co możesz zrobić, to dobrać wartość cieplną świecy. Prawidłowa przedłuży żywotność świecy lub/i nie będzie stwarzać problemów z odpalaniem zminego silnika.
Pozdrawiam.
Tylko mnie nie zjedzcie.
PS
Ja mam diesel'a
  
 
Cytat:
Według toyoty wymiana płynu co 30tys lub 2 lata. Zasada jest jednak taka że im lepszy masz płyn tym częściej go wymieniasz.



A DOT 5.1? Nie jest chyba higroskopijny...

Cytat:
Zawilgocony płyn DOT-4 będzie na pewno gorszy niż świeży DOT-3.



To, to pewnie tak...

Cytat:
Świece.



Musisz sobie zamowic Briski z napisami po japonsku, bo inaczej silnik nie wie, ze to swiece

Cytat:
Ja mam diesel'a



To zle? Na takim cyklu slaskich rajdow RallySprint (nie KJS) z lancerami dzielnie walczy gosc Ibiza TDi!
  
 
Hmm. O tym 5.1 mało wiem - tylko tyle, ze ma wysoka temp wrzenia. Wydaje mi sie ze kazdy płyn jest higoskopijny.
DOT3,4,5 ...
Dodatek zaledwie 1 % wody może spowodować obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego aż o 50 %. Czyli rzeczywiscie trzeba się tym interesować. Mam dot 5 i jeżdze na nim lat 5 ... trochę kicha.
A mój diesel? Dobry, 5l w mieście, subiektywnie (jak sie z nikim nie ścigasz) to nawet przyspiesza ale do rajdów to mu daleko
Może chociaż świece żawrowe sobie Brisk zarzuce - na tej samej zasadzie będe miał lepszego kopa
  
 
Ja niestety jezdzilem na briskach tych starszych z perscieniami na stozku.Bardzo sobie chwale te swiece bo przejechaly ponad 40kkm bez pogorszenia parametrow pracy silnika.Dalo sie wyczuc bardziej elastyczna prace silnika przy niskich obrotach niz na NGK.Kiedys kupilem do carinki swiece boscha ale po kilku tys.km silnik mial nierowne obroty.Zmienilem na NGK i bylo super ale jak zalozylem briski to niestety byla jeszcze poprawa pracy silnika.Producent twierdzi ze briski mialy wieksza sprawnosc jesli chodzi o wyladowania niz zwykle swiece.Na 100 cykli pracy zwykla swieca moze miec 70-80 pelnych wyladowan,briski ponoc musialy miec 93-97wyladowan.
  
 
nie rozumiem...


czy jedyni producenci to Brisk i NGK - obie te firmy kojażą mi się z szajsem.....
  
 
Zalecenia toyoty związane z wymianą płynu hamulcowego są jak najbardziej uzasadnione, polecam robić to gdy tylko jest okazja oraz oczywiście pieniążki.
Jaki płyn wybrać ? dobre pytanie a odpowiedź ma dwie składowe, po pierwsze napewno firmowy np. Castrol albo Ferrodo, kolejna składowa to odpowiedź na pytanie do jakiej jazdy i czego będziemy oczekiwać od płynu, najlepsze płyny w specyfikacji DOT 5.1 mają oczywiście znacznie wyższy poziom zagotowania, mniejszą ściśliwość, niestety mają też jedną poważną wadę, ich higroskopiność jest ogromna, dostanie się odrobiny wody do płynu powoduje jego degradację, płyn taki należy wymieniać znacznie częściej, polecałbym co 6 miesięcy a max raz do roku.
Płyn 5.1 będzie lepszy od np 3 czy 4 ale poprawa w cywilnym i normalnie użytkowanym samochodzie jest niewielka w porównaniu z kosztami jakie trzeba ponieść i na płyn i robotę z wymianą.
Jeśli już piątka to i przewody powinny być w oplocie, dobre klocki i tarcze czyli spore koszty a wyniki mogą zaskoczyć przy samym płynie i to raczej negatywnie.
Jeśli ktoś ma suprę czy mr2 turbo to seryjnie tak powinien lać, ale posiadacz dupowozu jak większość z nas, raczej zrobi to dla poprawy samopoczucia.
Moja propozycja lej DOT 4 i wymieniaj raz do roku, będzie cacy

Co do świec to masz cztery możliwości, dwie łatwe i dwie bardziej skomplikowane.
1. DENSO IRIDIUM - nowoczesna i sprawdzona świeca, droga ale łatwo dostępna, japończyki przeżywają to bardzo pozytywnie polecam.
2. NGK - sprawdzone od lat, na różnych silnikach przez bardzo wiele osób, bez problemów (większych)
3. BLITZ - tak naprawdę to NIPON DENSO robione dla BLITZ'a bardzo podobne ale przygotowane do bardziej obciążonych silników
4. TRD - schody aby to dostać, kasa straszna jak za świece, ale najlepsze, mało kto to ma a nawet widział na żywo, miałem kiedyś jedną od supry po 60k km katowania, jak się ją wyczysciło to jak nowa, generalnie świece do wzmacnianych silników albo tam gdzie takie wzmocnienie jest planowane.
Na nasze warunki to polecam pkt. 1 gdzie jakość do ceny jest spoko


  
 
Cytat:
2003-11-15 18:33:20, MisiekII pisze:
Hmm. O tym 5.1 mało wiem - tylko tyle, ze ma wysoka temp wrzenia. Wydaje mi sie ze kazdy płyn jest higoskopijny.
DOT3,4,5 ...



Eeeee... Czy ja cos mowilem o niehigroskopijnym DOT 5.1? Ja?!

Cos mi sie potentegowalo z plynem o innej bazie. W kazdym razie DOT 5.1 chlonie wode az (nie)milo!
  
 
A co do konkretnych plynow to bodajze najslawniejszy to Castrol SRF. Moze byc Ferodo 5.1. W normalnej jezdzie trudno tez zagotowac Castrola Response. Pierwszy i ostatni to DOT 4.
  
 
płynm teoretycznei co 60.000km lub co dwa lata- bo traci swoej wlasciwosci, ja lece na jurid(zie) tani a dobry
  
 
Cytat:
wymienił tylko płyn hamulcowy i czy wzwiązku z tym odczuł że trochę lepiej hamuje samochód?


hmmm nie zaszkodzi wymienic plynik wkocu to sa male pieniadze a efekt moze byc nawet spory(z wlasnego doswiadczenia)- szczegolnie jak np. moze byc troszke zapowietrziony ukladzik hamulcowy
  
 
Cytat:
2003-11-15 20:41:29, Crit pisze:
Zalecenia toyoty związane z wymianą płynu hamulcowego są jak najbardziej uzasadnione, polecam robić to gdy tylko jest okazja oraz oczywiście pieniążki.
Jaki płyn wybrać ? dobre pytanie a odpowiedź ma dwie składowe, po pierwsze napewno firmowy np. Castrol albo Ferrodo, kolejna składowa to odpowiedź na pytanie do jakiej jazdy i czego będziemy oczekiwać od płynu, najlepsze płyny w specyfikacji DOT 5.1 mają oczywiście znacznie wyższy poziom zagotowania, mniejszą ściśliwość, niestety mają też jedną poważną wadę, ich higroskopiność jest ogromna, dostanie się odrobiny wody do płynu powoduje jego degradację, płyn taki należy wymieniać znacznie częściej, polecałbym co 6 miesięcy a max raz do roku.
Płyn 5.1 będzie lepszy od np 3 czy 4 ale poprawa w cywilnym i normalnie użytkowanym samochodzie jest niewielka w porównaniu z kosztami jakie trzeba ponieść i na płyn i robotę z wymianą.
Jeśli już piątka to i przewody powinny być w oplocie, dobre klocki i tarcze czyli spore koszty a wyniki mogą zaskoczyć przy samym płynie i to raczej negatywnie.


A do tego należy dołożyć sprawe gestości płynu, i zalecen producenta 5 jest bardzo żadka i łatwo może powodować wycieki w starszych samochodach do tego tak jak pisaliście jest bardzo higroskopijna i szybko traci wrtości szczegulnie w samochodach cywilnych. Jeżeli zmieniać to polecam 4, u mnie sprawuje sie bdobrze i jak narazie mimo kilku zadumien moich tarcz nie odzczułe gotowania płynu, co zdazało sie na 3.
A wymieniać należy max co 2 lata

Cytat:
Jeśli ktoś ma suprę czy mr2 turbo to seryjnie tak powinien lać, ale posiadacz dupowozu jak większość z nas, raczej zrobi to dla poprawy samopoczucia.
Moja propozycja lej DOT 4 i wymieniaj raz do roku, będzie cacy


No właśnie

Cytat:
Co do świec to masz cztery możliwości, dwie łatwe i dwie bardziej skomplikowane.
1. DENSO IRIDIUM - nowoczesna i sprawdzona świeca, droga ale łatwo dostępna, japończyki przeżywają to bardzo pozytywnie polecam.
2. NGK - sprawdzone od lat, na różnych silnikach przez bardzo wiele osób, bez problemów (większych)
3. BLITZ - tak naprawdę to NIPON DENSO robione dla BLITZ'a bardzo podobne ale przygotowane do bardziej obciążonych silników
4. TRD - schody aby to dostać, kasa straszna jak za świece, ale najlepsze, mało kto to ma a nawet widział na żywo, miałem kiedyś jedną od supry po 60k km katowania, jak się ją wyczysciło to jak nowa, generalnie świece do wzmacnianych silników albo tam gdzie takie wzmocnienie jest planowane.
Na nasze warunki to polecam pkt. 1 gdzie jakość do ceny jest spoko



No właśnie nic dodać nic ująć NGK albo DENSO i zero problemów.
  
 
Brisk - bardzo dobre świeczki - przynajmniej Silver - do gazu. W mojej Carince rewelacja.
Teraz mam NGK - żadnych różnic w porównaniu z Brisk. Poza ceną. No ale są to platynki - mniej więcej wyrówna się to cenowo po 45K km.
Płyn 5.1 (Ferodo)- wymieniłem miesiąc temu. Nic nie ubywa, bardzo sobie chwalę (klocki Ferodo, tarcze Brembo). Hamuje ciut lepiej niż poprzednie (ATE, Textar) ale żeby to była jakaś drastyczna zmiana to nie powiem. 5.1 można lać do zwykłych układów, ale DOT 5 już nie - ten leje się do układów sportowych.
Do Carinki spokojnie można lać DOT 4 - w zupełności wystarczy a i wymieniać będzie trzeba rzadziej niż 5.1. Ja wlałem ten lepszy bo chciałem zobaczyć różnicę. Niewyczuwalna prawdę mówiąc. Zresztą nie zdażyło mi się jeszcze zagotować płynu więc po co więcej i częściej płacić. Za rok zmienię na DOT 4. Chyba, że do tego czasu zdaży się coś co mnie przekona do 5.1



  
 
o świecach to już tyle było.... można sobie znaleźć to już jes chyba 3 topik

No a o płynie to rada krótka: zalecany przez najleprzego producenta (czyli TOYOTĘ ) do twojego autka i silnika. Będzie dobrany do charakterystyki jednego i drugiego. To tak samo jak olej do silnika. A lanie super hiper the best płynu czy oleju do tego samego silnika to tak jak chodzenie do pracy w super hiper złotych butach do biegania. Szkoda kaski.