Witam i o C20NE silnik krokowy pytam

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych kolegów. Ja co prawda sobie jeżdżę Astrą I, ale w rodzinie jest Omega A '92 + LPG (mojego taty). No i problem dotyczy omegi. Po pierwsze to strasznie słabo odpala niezaleznie od tego czy zimna czy ciepła, czy na benzynce, czy na LPG. Diagnostyka komputerowa milczy (niby wszystko OK), pomarańczowa lampka nie straszy. Świeczki nowe, kable też, nawet kopułka zapłonu wymieniona. Ostatnio gablota zaczeła tez nierówno pracować na niskich obrotach, no to pewnikiem krokowy nie hula jak nalezy. No i teraz sedno sprawy - to się da oczyścić/ wyregulować, czy trza w nowy inwestować ? Jesli jedyna opcja to wymiana, to ile takie cudeńko kosztuje ? (rozumiem, że w C20NE silnik krokowy ma postać bańki wielkości baterii R20 nad kolektorem dolotowym z dwoma gumowymi wężykami i złączem pinowym).

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Dawid

White Astra Sedan 1.4 MPI no Rear view mirror
  
 
Możliwe są następujące powody: czujnik obrotów wału korbowego, nieszczelność w dolocie, tzw lewe powietrze (te dwie możliwości bardzo prawdopodobne), przepływomierz (w tym przypadku powinien na gazie chodzić dużo lepiej niż na benzynie).

"Silnik krokowy", o który pytasz to nie żaden silnik tylko rodzaj zaworu elektromagnetycznego. Ta część psuje się bardzo rzadko i sprawdzenie jej zostawiłbym na sam koniec.

Czy przypadkiem gazownik nie odłączył Ci kontrolki silnika, żeby właśnie nie straszyła?


Z C20NE tak już jest, że mechanicznie jest nie do zajechania, ale wszelkie jego elektryczne i elektroniczne pozdespoły lubią płatać figle

  
 
Co do wypowiedzi Darq wykluczyłbym czujnik położenia i prędkości wału korbowego.
A co do ceny "silnika krokowego" ja za używany zapłaciłem 100zł
(a mój okazał się dobry)
  
 
W C20ne nie ma silnika krokowego.
Jest regulator biegu jałowego i on nie jest przyczyną blędnej pracy silnika. Wieksza cześć gazowników tak twierdzi, bo nie jest w stanie przyznać sie do tego, że instalka jest źle zalożona.
Owszem ten regulator może sie zabrudzić tylko wtedy gdy pomiędzy nim a filtrem powietrza jest dziura przez, którą wnika powietrze (czasami jest to efekt instalki gazowej). Kontrolkę błedów pewnie masz odłaczoną stad brak błedów.

Problemem w tym samochodzie jest instalcja gazowa i teraz bedzisz wyminiał, podmieniał, aż w koncu znajdziesz przyczynę. To trzeba wziąć pod uwagę podczas montażu instalki gazowej.

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2003-12-08 09:23:55 ]
  
 
Gazownicy nie odpieli komputera od pomarańczowej lampki, tego jestem pewien (zapalała sie już po montazu instalacji, ale teraz "milczy". Oczywiście nie jest też przepalona - przy zapłonie świeci się). Ostatnio bylismy nawet na diagnostyce komp. ale ta oczywiście nic nie wykazała. No cóż, pozostaje tylko szukać. Coś może z tym lewym powietrzem poszukam, kiedyś gaz strzelił w kolektor to może jakaś rurka "poluzowała"

Dzięki

Pzdr

Dawid
  
 
Od strzałow to najczęściej pada przeplywomierz.