Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wolniak Opel Omega B 2,5 tds Łuków | 2003-11-27 22:37:22 Panowie - akcja!!!
Po zakupie samochodu, oczywiście na początku zafascynowany, nie czółem, że coś jest nie tak. Po prawie trzymiesięcznej jeździe dają się wyczuć drgania na kierownicy, którym towarzyszy odgłos jakby walenia, tłumionego uderzania. Nie mam pojęcia co to jest. Pojechałem, żeby sprawdzić, czy alu są dobrze wyważone i okazało się że mam luzy na łożyskach, a koła są wyważone idealnie. Poprostu łożyska były już wyrobione i zmieniłem je na nowe. Tu też koszt był nie mały, bo za komplet zapłaciłem 450 zeta, czy to ogólnie drogo jezeli nie była to wymiana serwisowa??? Po wymianie łożysk "bicie" kierownicy jest jeszcze bardziej wyczówalne. Nie występuje ono zawsze, ale jeżeli jest, to jest uciążliwe i niemiłe. Nie ma któryś z Was pojęcia co może być nie halo? Serio mam z tym problem. Jak ewentualnie sprawdzić co to bije??? |
urg (M) nie ma jeno frotka ostała | 2003-11-28 06:42:40 moze przekładnia kierownicy - maglownica, zwrotnica czy jak to tam sie nazywa. albo końcówki drążków. a zbieznośc miałes ustawiona ? |
wolniak Opel Omega B 2,5 tds Łuków | 2003-11-28 12:46:08 Włąsnie jest jak piszesz, w miarę jak rośnie prędkość roście też częstotliwość bicia. W momencie hamowania też wydaje mi się, że bicie jest bardziej wyczówalne. |
cezi Opel Omega Lublin | 2003-11-29 02:00:03 Saggi nie wymieniaj tarcz tylko daj do przetoczenia mnie czeka chyba to samo bo czuje lekkie bicia przy wzroscie predkosci chociaz są naprawde niewielkie natomiast jak hamuje np ze 120 wtedy kierownica zaczyna drżeć. Aha chłopaki nie wiecie co to może być, mianowicie jak jade na wstecznym i zahamuje wtedy słyszę jedno stuknięcie gdzieś w przodzie zawieszenia, stuknięcie jest zawsze jak nacisnę na pedał hamulca.
Pozdrawiam! |
wolniak Opel Omega B 2,5 tds Łuków | 2003-11-29 13:39:53 Qrde, ale mam zmorę z tym biciem. Może nie jest ono wielkie. Kierownica nie lata mocno. Są to jakieś 2,3 mm na jej obwodzie. Jak jest już mocne bicie to może dochodzi do 1 cm. Podaję oczywiście przybliżone wartości, bo kto by je mierzył. Ale takie bicie jest strasznie uciążliwe, zamiast spokojnie jechać i delektować się płynięciem.
Cezi, a może poprostu klocki Ci odbijają do góry. Miałem tak kiedyś w Peugeocie 309. Jak hamowałem na wstecznym to klocki przechodziły (luz???) delikatnie po dociśnięciu do tarczy lekko w góręi uderzały o ich mocowanie. Nie wiem jak rozwiązane są klocki w Omedze, ale może to to, nie są zbyt dopasowane do obudowy i wystarczy milimetrowy luz. Podskoczą i stukną. Pozdrowionka |
ROBERTHO LOB WETERAN 2xV6 K C H | 2003-11-30 19:31:47 U mnie jest coś podobnego - bicie między 120-90 nasila się przy hamowaniu i na bank (u mnie) tarcza .
zmierzyłem bicie czujnikiem i wewnętrzna powierznia tarczy hamulcowej miejscowo przyhartowana |
Ciepiel-CICHY Omega A Caravan Warszawa | 2003-12-01 11:02:37 Witam, miałem to samo, po wymianie tarcz ustało.
Pozdr. C-Cichy |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2003-12-01 18:14:31 tarcze można ewentualnie szlifować obustronnie w tym samym czasie ale nie toczyć!!!
Swoją drogą tarcza przednia do omesi kosztuje 130+ zł - czy jest sens szlifować ?? |
wolniak Opel Omega B 2,5 tds Łuków | 2003-12-02 15:54:33 Panowie, częściowo chyba EUREKA!!!
Byłem w serwisie Opla w Siedlcach i powiedzieli mi, że brakuje mi pierścieni ustalających do felg, które posiadam, gdyż nie są to oryginalne oplowskie alumy i i ch średnica różni się od średnicy piasty. Kwestia załatwienia tych "tulejek obwodowych". Wie ktoś gdzie coś takiego można dostać, albo z czego ewentualnie wykonać??? |