Układ oświetlenia kabiny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak dla mnie to może być ciekawa i funkcjonalna sprawa.Prosty układ, od centralnego sterowanie zamknij-otwórz to chyba najlepiej z centralki kierowcy.Zainteresowanych proszę o maile : Pdf i płytka do tego.Chyba że ktoś może to zamieścić na forum.
Cytat:
ŚCIEMNIACZ OŚWIETLENIA KABINY STEROWANY PILOTEM ZAMKA CENTRALNEGO Prezentowany ściemniacz oświetlenia kabiny charakteryzuje się prostotą, a zarazem dużą funkcjonalnością. Dzięki sterowaniu z pilota zamka centralnego, daje możliwość zapalenia oświetlenia kabiny zanim dotrzemy do samochodu co docenimy zwłaszcza w nocy. Oto funkcje -po naciśnięciu na pilocie przycisku powodującym otwarcie siłowników drzwi zapala się światło w kabinie na czas około 30 sekund wyznaczonym przez kondensator C2 i rezystor R2. To nam daje czas na dojście do samochodu. -po otworzeniu drzwi samochodu uaktywniamy wyłącznikiem w drzwiach ponownie odmierzanie 30 sekund, to nam daje czas na zajęcie miejsca w samochodzie -po przekręceniu kluczyka w stacyjce zwierają się styki przekaźnika PK, oraz poprzez R1 i D3 natychmiast ładuje się C2. i teraz czas zgaśnięcia lampki w kabinie zależy od R8 i C3 który wynosi około10s, oraz następuje powolne ściemnienie światła -po wyłączeniu zapłonu styki przekaźnika pozwalają poprzez D8 i R6 kondensatorowi C1 wysterować tranzystor i zapalenie światła w kabinie na czas około 2 minut co nam pozwala opuścić pojazd. - po naciśnięciu na pilocie przycisku powodującym zamknięcie drzwi światło natychmiast gaśnie

  
 
Ostatnio coś Piotr-ek kombinował z tjuningiem oświetlenia wewnętrznego
Twoja "propozycja" wygląda też ciekawie !
Pogadamy jutro po "imprezie"

Ps.
Garniturek wyprasowany, bo obowiazuje
  
 
pytanie ode mnie tak zeby sie upewnic...

czy czujniki we wszystkich 4 drzwiach powinny uruchamiac lampke nad lusterkiem w samochodzie czy tylko drzwi kierowcy?
  
 
wszystkie 4 uruchamiaja lampke nad lusterkiem
jesli nie to walniety jest switch
  
 
Cytat:
2004-04-16 18:05:15, cezariusz pisze:
jesli nie to walniety jest switch



...rozwin temat prosze, bo u mnie zapala sie lampka tylko po otwarciu drzwi kierowcy, ale czujniki w drzwiach tez nieciekawe sa, musze je zmienic
  
 
ja zawsze po kazdej zimie wukrecam po kolei kazdy switch z progu czyszcze go z zasniedzialosci smaruje i na rok mam z glowy

ale w tym roku chyba wymienie te switche
pytalem w sklepie taki od lanosa kosztuje 4 zl
wiec sobie kupie wymienie i czesc
  
 
Cytat:
2004-04-16 18:13:24, cezariusz pisze:
ja zawsze po kazdej zimie wukrecam po kolei kazdy switch z progu czyszcze go z zasniedzialosci smaruje i na rok mam z glowy

ale w tym roku chyba wymienie te switche
pytalem w sklepie taki od lanosa kosztuje 4 zl
wiec sobie kupie wymienie i czesc



A co, ten od Lanosa jakis lepszy jest? Ja wlasnie wymienilem wszystkie (na Kotsisa sa po 3,5 na Karmelickiej po 4zl). Teraz wszystko dziala jak nalezy, od razu i zawsze
  
 
Panowie znalazłem coś takiego na allegro nullco wy na to? Irek to chyba coś takiego o czym dzisiaj gadaliśmy tylko już złożone i gotowe do montażu
  
 
Wygada interesujaco i jeszcze ta cena. Tylko, fajnie by bylo, zeby dalo sie obsluzyc wszystkie lampki, razem z tylnymi, tylko tam jeszcze trzeba przewody ciagnac, a to troche pracy...
  
 
Dobre to coś, dobre! Chyba sobie sprawię.
Pewnie taniej by było zrobić ten układ (Irek - masz schemat?) tylko znajac mnie zabrałbym się za to po pól roku
  
 
Czy jest mozliwosc z tym urzadzonkiem podlaczyc rowniez lampki tylne, czyli obejsc jakos max moc wszystkich zarowek (25W), bo u nas wszystkie maja chyba 30W (bo sa po 10W kazda jak dobrze pamietam).

Pytanie drugie to gdzie to upchnac i do ktorej wiazki sie dobrac.


Tez bym sobie cos takiego sprawil, ale musze najpierw wiedziec co i jak, bo ja laik jestem
  
 
Kabelkow jest sporo i trzeba bedzie sie naglowkowac. Zaraz zobacze w ksiazce czy jest opis po kolorkach.
Inna AUKCJA tego sprzedawcy tez jest interesujaca.
Przerywacz impulsowy do świateł. Do mijania sie to nie nadaje - 40% mocy da również analogicznie mniej światła, ale na drogowych owszem - tam jest inne rozłożenie strumienia światła.
Niestety w naszym przypadku nie wyobrażam sobie jazdy z zapalonymi żarówkami od długich Nie przeszło by...

30W tez by dało rade - mieści sie to raczej w przeciażalności użytego tam tranzystora.



[ wiadomość edytowana przez: Janow dnia 2004-04-17 20:00:08 ]
  
 
Mam schemat, jest płytka, mam ją nawet w pdf-e, ale trzeba sprawdzić i dostosować do jakiegoś przekaźnika. Z racji wykonywanego zawodu przekażników różnych trochę mam i będę dopasowywał płytkę. Zainteresowanych proszę o podawanie swoich maili.Pozdrowienia.
  
 
Niestety w naszych autach jest więcej niż 30W. 30W to 3 wewnętrzne lampki, a zapomnieliście o lampce w bagażniku która też świeci po otwarciu drzwi/klapy bagażnika.
Janow - taki układ "oszczędnościowy" jest trochę śmieszny. Mógłbym go w domu co najwyżej zainstalować, gdzie za prąd muszę płacić ciężką kasę.
  
 
Cytat:
2004-04-19 08:34:00, piotr-ek pisze:
Niestety w naszych autach jest więcej niż 30W. 30W to 3 wewnętrzne lampki, a zapomnieliście o lampce w bagażniku która też świeci po otwarciu drzwi/klapy bagażnika.



Nie do końca - tak mialy tylko starsze wersje espero. Ja w każdym razie mam osobne obwody dla lampek wnętrza i bagażnika
  
 
Oooo... ciekawe. Możesz rozwinąć temat (w szczególności o wiek auta). Ja w roczniku sprzedanym w maju'97 mam tak:
1. Otwieram którekolwiek drzwi - świeci oczywiście lampka nad lusterkiem i w bagażniku
2. Otwieram bagażnik - świeci lampka nad lusterkiem i oczywiście w bagażniku.
  
 
Ja mam 98 i tez mi sie wydaje, ze zapala sie w bagazniku lampka przy otwartych drzwiach, ale reki uciac sobie za to nie dam. Sprawdze dzisiaj
  
 
rocznik 99 - dwa niezależne obwody standardowo

  
 
Eghh... Hameryka - i oto rozwiązana została następna zagadka naszych złomów. Od 99 roku lampka w bagażniku ma oddzielny obwód.
  
 
mam 99, kupiony we wrześniu i jest jak u piotrka-czyli światła na jednym obwodzie. Otwierasz drzwi i świeci lampka w bagażniku