MotoNews.pl
  

[PN+] - Światła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam Poloneza Atu plusa 1.6 gli i takie pytanko : prawidlowa jazda na swiatlach przeciwmgielnych polega na tym, ze zapalamy swiatla pozycyjne i wlaczamy swiatla przeciwmgielne przednie I tu mam problem gdy ustawie swiatla w takiej pozycji to nie mam podswietlenia zegarow i czy tak jest w tych Polonezach plusach czy ja mam cos zepsute ??
  
 
Raczej musisz odszukac usterke bo w Plusie moge zapalić wszystko naraz (zapalniczke też) i wszystko świeci.Polecam zacząć od bezpieczników.
  
 
tak tylko ze podswietlenie zegarow to mi dziala normalnie ale jak zapale przeciwmgielne to wtedy gasną
  
 
Nie wiem czy to jest usterka, ale u mnie w boschu w ogóle nie mam podświetlenia zegarów na pozycyjnych.

A co do jazdy na przeciwmgielnych to wydaje mi się że jesteś w błędzie - można na nich jeździć w warunkach ograniczonej widoczności (do max. 50m.) ale wydaje mi się że muszą być włączone również mijania.
  
 
Moim zdaniem to glupota jezdzic podczas silnej mgly z wlaczonymi swiatlami mijania. Swiatla mijania podczas mgly daja efekt tzw. "bialego kozucha" tuz przed maska a gdy jedziemy tylko na samych swiatlach przeciwmgielnych to one swieca o wiele nizej jak swiatla mijania i swieca od dolu i znika nam efekt tego " bialego kozucha"
  
 
Może masz i rację, ja w każdym razie niegdy aż takiej mgły nie napotkałem żeby mieć konieczność wyłączania świateł mijania. Jestem tylko uczulony na !@#$%^&* którzy przeciwmigielne używają w dzień lub co gorsza w nocy przy dobrej widoczności...
  
 
Nie masz żadnej usterki!! ten typ tak ma!! jeśli zaświecisz pozycyjne to nie masz podświetlenia zegarów!! podświetlenie włącza się równocześnie z mijania!!podświetlenie zapalniczki i konsoli środkowej działa cały czas po przekręceniu kluczyka w stacyjce!! Z tego co wiem to przeciwmgłowe można włączyć przy widoczności poniżej 50m lub na krętej drodze oznaczonej odpowiednim znakiem!!
Pozdrawaim
  
 
Cytat:
Może masz i rację, ja w każdym razie niegdy aż takiej mgły nie napotkałem żeby mieć konieczność wyłączania świateł mijania. Jestem tylko uczulony na !@#$%^&* którzy przeciwmigielne używają w dzień lub co gorsza w nocy przy dobrej widoczności...



W dodatku jeszcze jak mają je źle wyrególowane i światła świecą po oczach
  
 
Mi zapala się podswietlenie zegarów po przekręceniu kluczyka, nie musze właczać do tego żadnych świateł, więc nie piszcie że ten typ tak ma, bo w czasie jazdy na pozycyjnych mi się swieci podświetlenie, bez nich zreszta też. Co do jazdy na przeciwmgielnych to gdzieś czytałem że w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, przednie mogą być używane zamiast świateł mijania, albo razem z nimi (mowa tu oczywiście o okresie letnim, gdy nie jeździmy na światłach i w dzień), nie pamiętam niestety gdzie to wyczytałem. Niestety ale w nocy należy używac świateł mijania a do nich można dołączyc przeciwmgielne.
  
 
napisałem tak bo w nie jednym poldku + widziałem że podświetlenie zegarów zaświeca sie tak jak napisałem czyli dopiero po zaświeceniu mijania!! za błędy sorry!!
  
 
Podświetlenie w Plusach zapala się po przekręceniu kluczyka bez wzgledu na właczone rzeczy. Ale w niektórych plusach nie ma oświetlenia zapalniczki. Jest zapalniczka ma żaróweczkę ale instalacja ma 2 kabelki z plastikiem do wpięcia w doł zapalniczki. Co do jazdy na halogenach czyli światłach przeciwmgielnycj to łby bym urywał. Niektórzy robią z tego przeciwdeszczowe ale na ogół to są tylko oślepiacze. Halogeny wtedy kiedy jest MGŁA
  
 
Cytat:
2004-02-08 00:25:22, KR pisze:
napisałem tak bo w nie jednym poldku + widziałem że podświetlenie zegarów zaświeca sie tak jak napisałem czyli dopiero po zaświeceniu mijania!! za błędy sorry!!



Spoko, ja na początku nie wiedziałem że jest wersja że zapala sie dopiero ze światłami. Ale sądze że to tylko kwestia podłączenia plusa od deski rozdzielczej. Gdzieś musi być główny który jest podłaczony albo pod stacyjkę, albo pod włącznika od swiateł mijania. Przełączyć jak będzie wygodniej i po kłopocie.
  
 
No na swoje nieszczescie ja tak wlasnie mam ... zapala mi sie podswietlenie zegarow wraz z wlaczeniem mijania. Pozycyjki jak wlacze zapala sie tylko oswietlenie przelacznikow i przyciskow.

Bardzo mnie to denerwuje , a jeszcze bardziej palacy sie na czerwono ideogram zarowki na dole zegarow , ktorego od 2 lat nie moge wylaczyc eliminujac niby jakies niedzialajace zarowki ... bo cholera wszystkie dzialaja. Nawet rozbieralem zegary zeby sprawdzic czy w podswietleniu sa wszystkie dzialajace. I nadal lipa.

Mam C+ `97 na Bosch`u.
  
 
Cytat:
2004-02-08 17:11:43, Hrumak pisze:
No na swoje nieszczescie ja tak wlasnie mam ... zapala mi sie podswietlenie zegarow wraz z wlaczeniem mijania. Pozycyjki jak wlacze zapala sie tylko oswietlenie przelacznikow i przyciskow.

Bardzo mnie to denerwuje , a jeszcze bardziej palacy sie na czerwono ideogram zarowki na dole zegarow , ktorego od 2 lat nie moge wylaczyc eliminujac niby jakies niedzialajace zarowki ... bo cholera wszystkie dzialaja. Nawet rozbieralem zegary zeby sprawdzic czy w podswietleniu sa wszystkie dzialajace. I nadal lipa.

Mam C+ `97 na Bosch`u.



Któraś żarówka widocznie nie ma masy (tzn. ma słabą). Albo kontroler świateł Ci się zp...ł.

A żarówki oświetlenia tylnej rejestracji sprawdzałeś??
  
 
mhm sprawdzalem , jak juz pisalem ze dotarlem az do podswietlenia zegarow to juz wszystkie inne dostepne z zewnatrz posprawdzalem. No nic bedzie trzeba odpiac zasilanie z tego ideogramu.
  
 
A ja mam pytanie nieco inne - czy i gdzie można kupić wtyczkę zakładaną na styki żarówki H4 (światła przód) oraz styki do oprawienia w niej plus ewentualnie jakieś uszczelniacze przewodów? Dzisiaj się zorientowałem, że kostka jest częściowo nadpalona i chce ją wymienić.
  
 
Nikt nie wie?
  
 
Cytat:
2006-03-18 13:37:58, MichalSW pisze:
...czy i gdzie można kupić wtyczkę zakładaną na styki żarówki H4 (światła przód) oraz styki do oprawienia w niej...

W każdym sklepie z częściami do Poldków
  
 
Cytat:
A ja mam pytanie nieco inne - czy i gdzie można kupić wtyczkę zakładaną na styki żarówki H4 (światła przód) oraz styki do oprawienia w niej plus ewentualnie jakieś uszczelniacze przewodów? Dzisiaj się zorientowałem, że kostka jest częściowo nadpalona i chce ją wymienić.



w kazdym motoryzacyjnym kupisz kostke , ja ostatnio u siebie wymieniałem i za 2 kostki które w komplecie równiez miały styki zapłaciłem 5 zł ( słownie pięc złotych ) , co do samej kostki jest ona duzo gorszej jakosci niz fabryczna bo od tyłu nie jest osłonięta plastikiem i woda moze sie tam dostać. problem załatwił zwykły silikon którego poprostu napchałem na tylnia cześc kostki i tym samym uszczelniłem na maxa i jest git
  
 
OK, dzieki