Problem słabych świateł rozwiązany :-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Rozwiązałem (jak mniemam) problem takich sobie świateł w mojej OMESI . Zakupiłem dzisiaj 2 żarówki 100/90 OSRAM do tego dla bezpieczeństwa przełącznika świateł i własnego dołożyłem 2 przekaźniki , do tego solidne przewody 2,5 mm od akumulatora i jest jasno jak w dzień . Zalety przedstawionej modyfikacji są następujące
1. przełącznik świateł przy kierownicy będzie wieczny ( obecnie płynie przez niego prąd wywołany rezystancją cewki przekaźnika czyli znikomy ot taki aby tylko nie zaśniedziały jego styki ) oraz samego włącznika świateł
2. cena całego zestawu jest znacznie niższa niż cena extra żarówek
3. serwis ograniczy się może do ceny żarówki ( jak się wytraci ) 8 zł nie majątek
4. wykonanie we własnym zakresie daje wiele satysfakcji
5. taniość wykonania całość zamknęła się w 20zł
6. nareszcie nie będzie mowy o spadkach napięcia na przewodach

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
100 - zabroniona prawnie zdaje sie....
a ciepło ?? nie boisz sie o lampy ?

Dziewulski w swojej Corvecie ma 300W lampki, ale posiadają one własne chłodzenia
  
 
tylko nie myj świeczek (jak świeca albo zaraz po wyłączeniu) mokra gąbka bo pajęczynka sie zrobi
  
 
jeździłęm w omie a na 100 osram'a bez przekaźników i innych cudeniek i wszystko było cool włącznie z myciem itd., i niebiescy mnie oglądali tysiące razy i nigdy się nie przypierdolili i włącznik nie umarł i kable się nie grzały a widno było jak w dzień (no i moja ex oma do dziś jeździ na tych żarówkach) chyba nie ma sensu srać żarem )
  
 
Tak jak dARTi - miałem w A 90/100 bez żadnych cudeniek i nic się nie przepalało / pękało / pajęczynkowało i nie kopciło.

Na przeglądach też spokojnie - czasem tylko: O, jak ładnie świecą!

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Bezinwazyjny sposob na poprawe swiatel : kupic nowa Astre... efekt gwarantowany i sie czlowiek nawet nie pobrudzi hihihihi
  
 
Eeee. wydać kilkadziesąt tysięcy na światła... Głupota.
  
 
90/100 od półtora roku. żadnych cudów, żadnych problemów
  
 
Hehehe... ale te swiatla to nawet same jezdza...
  
 
Czego to ludzie nie wymyślą. Samobieżne światła do Omegi. Wyposażone we własny silnik, siedzenia, lusterka itp. Nawet nie trzeba ich podłączać do Omegi. Troche drogie, ale nowości zawsze są drogie. Jak stanieją to pomyślę.
  
 
Pozatym trochę będzie wyglądała oma ze szperaczami na masce , jakby jakieś WRC z rajdu szwecji .
  
 
Kartos, ma to niebywałą zaletę - światła poruszające się przed Omegą bardzo dobrze i z odpowiednim wyprzedzeniem oświetlają zakręty
Poza tym są zawsze pierwsze przy zającu, który wybiega z pola
  
 
No tak ale przez to Omega ma ograniczone możliwości trakcyjne. Musi wlec się za samobieżnymi światłami, które mają napęd wielkości silnika od wycieraczek Omegi. Przechlapane rozwiązanie.
  
 
Kartos, jesteś nastawiony sceptycznie i sarkastycznie, a może byśmy w ramach podniesienia poziomu optymizmu spróbowali we dwoch powtórzyć wyczyn DanDana-a? Skadinąd wiem, że efekt jest murowany, ale samemu mi się nie chce za to brać, bo zimno pod blokiem dłubać, co innego w ciepłym, przytulnym garażu......
  
 
Yyy... Eeee... chętnie..... ale jaki wyczyn?
  
 
Ja w sprawie formalnej.
Zauważyłem, żę jak temperatura spada poniżej -10st.C pali mi żarowkę z prawej strony ? Co szanowne grono ma to?
Pozdr
  
 
Ano trzeba wymieniać, można też chuchać albo się przeprowadzić do Gdańska. Tutaj jest dużo cieplej niż na ścianie wchodniej.
  
 
Bo z prawej strony nikt nie siedzi i omesi jest chłodniej
  
 
A co wy na to http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=83398
nikt pewnie ich nie ma, ale są to 100/90 więc mogą być OK, może to jest ulepszona wersja żarówki zwykłej 100/90.
  
 
Mam pytanko czy przy jeździe na długich przez 3godz. przy żarówach 100/90W nic się nie spartoli?(w szczególności chodzi mi o odblask)