Omega A - co ważne przy zakupie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Chciałbym otrzymać opinię na temat silników diesla w Omedze A - 2.3D i 2.3TD - który z nich warto wybrać przy zakupie (w grę wchodzą auta o rocznikach 89-91) - słyszałem opinie, że w przypadku awarii turbosprężarki wymiana jej to znaczny wydatek (prawda czy nie?)- jak ogólnie jest z jej awaryjnością ?
Czy warto wybrać auto z ABS czy nie (jak z awaryjnością i związanymi z tym wydatkami) ?
Jak ogólnie trzymają się blachy w autach z tych roczników?
Co najszybciej "zaczyna" rdza?
Na co zwracać uwagę przy zakupie?


  
 
Witam kolege
Sądze że mogę coś odpowiedzieć, z razji posiadania przez jakiś czas Omegi 2.0

Czy 2.3D czy 2.3 TD - ten pierwszy to potworny muł....
Samochod to jednak limuzyna, zobaczysz jak zaczniesz jezdzic.
I moc tego silnika jest zbyt mala - na trasie jest niebezpiecznie, nie ma jak wyprzedzic. NIe polecam.
2.3 TD jest lepszy ale...
no wlasnie, diesle te sa po prostu kiepskie - statystycznie, czemu o tym za chwile.
Znam ludzi, jak tu w LOB ktorzy maja zadbane owe dieselki, i nie narzekaja. Nie mniej samochod ma za slaba moc w dalszym ciagu. Zeby ruszyc owe ponad 1,5 tony trzeba czegos wiecej.
No chyba ze lubisz baaaaardzo spokojna jazde.

No i jeszcze jedno, diesle sa najbardziej wyeksploatowane, gdyz czesto robily w malym biznesie jezdzac tysiace kilometrow tygodniowo zaladowane na full - dotyczy to wersji caravan, kombi/

Diesle Omegowskie sa awaryjne o wiele bardziej niz benzyniaki. To pewnik.
Smieszne troche pytanie - jak z awaryjnoscią z ABS-em.
Pewnego dnia awaryjnosc wzrsnac Ci moze do 1000%, bo auto sie nie zatrzyma z odpowienim miejscu, bo kola sie zablokuja i niczym narciasz pojedziesz w strone "twardego".
A na powaznie, przy takim aucie ABS to podstawa.
Wiele, wiel razy uratowal mi tylek. I dziala dobrze, zdaje egzamin.
Nie ma co dywagowac, ABS pomaga. Pomijam jazde po lodzie

Co ja moge polecic - zaden diesel, z uwagi na duze ryzyko zakupu, no moze sedan - bedzie bardzie pewny (statystycznie) ?
Otoz kup benzyniaka 2.0 i zaloz gaz, albo z gazem. Instalacja najprostsza - zero problemow.
Wytrzymalosc silnika potezna C20NE - to mowi szystko.
Zman czlowieka w Radomiu ktory ma benzyniaka z przebiegiem 600 tys km, bez remontu silnika (jezdzi bardzo delikatnie).
500 tys robi sie bez problemu.
A koszty . Spalanie max 15 L LPG 100 km, przy predkosci 150-160. Do tego brak napraw, co moze byc czeste w dieslu, i wiadomo co brac.
Wydaje mi sie rowniez, i chyba koledzy to potwierdza, ze mechanicy jednak maja problemy z silnikami diesla, wieksze niz z benzyniakami.
Sedan, 2.0i - to tyle
  
 
dzięki bardzo za nfo
A jak z wytrzymałościa blach w sedanach ? Na co patrzeć przy kupnie?
  
 
Witam
Ano blachy w Oplach to jest to co rdza lubi najbardziej a w szczególności zaś:
- Nadkola
- progi
- krawędzie drzwi
Warto czasem wyłożyć tysiąc czy dwa więcej na auto w dobrym stanie technicznym i wizualnym szczególnie jeśli chcesz je na parę lat żeby później nie musieć dokładać i ciągle martwić się.
Omega A jest autem bardzo popularnym w naszym kraju niestety w większości są to egzemplarze powypadkowe, naprawiane niechlujnie, co jeszcze przyśpiesza spustoszenia jakich dokonuje w nich rdza. Na szczęście jest dobra metoda na walkę z rdzą.
Na rdzę dobre jest: nadziać się na matoła aby z jego OC zrobić sobie kapitalny remont blachary
PZDR Vincent
  
 
jezdzilem omega A 2.3D ponad dwa lata i nie przesadzajmy z tym mulem...polskie mercedesy nosem wciaga,przespieszenia najlepszego nie ma ale jak sie rozbuja to idzie,turbine zdecydowanie odradzam a co do ABS-U to nie ma wiekszego klopotu
Jesli chodzi o blachy to uwage zwracaj na wewnetrzna strone tylnych nadkoli,progi od spodu,drzwi od wewnatrz i tylne podluznice bo bardzo lubia gnic aludzie ladnie je samruja roznymi wynalazkami i zerknij tez na zbiornik paliwa bo nawet uzywany jest ciezko do diesla dostac.powodzenia
  
 
dzięki za wszystkie info

a jaką wersję wyposażenia mogę się spodziewać z tych lat ?
(np. czy występowały elektryczne szyby, lusterka itp.)
  
 

Najlepiej wyposażone są wersje Diamant potem zaś CD, ale czy często wystepowały one w konfiguracji z silnikiem Diesla?
Omega w porównaniu z konkurencją była nieźle wyposażona, prawda jest jednak taka że nawet wśród Omeg B z lat 94-96 spotyka się korbki we wszystkich drzwiach, brak zagłówków z tyłu i inne braki.
Dużo zależy od szczęścia na jaki egzemplarz trafisz..Powodzenia
PZDR Vincent
  
 
Hej
Raczej odwrotnie
wersja CD jest najlepiej wypasiona.
Diamant do taki dodatek. Ja mialem GL Diamant. I nie byla zbyt wyposazona - ale miala alusy, chromy, skorzana kierownic plus innych duperelkow wewnatrz. Prezentowala sie ladnie. No i podobno silnik mial oznaczenie, ze niby jest jakas lepsiejsza.
Lusterka elektryczne są zawsze - chociaż ostatnio widziałem w komisie w Radomiu za 13400 !!!!! Ome z 90 bez niczego. Tak niczego. Nie wiem co to za wersja - lusterka po raz pierwszy widziałem w Omedze ustawiane ręcznie - a sądziłem że to ma każda. A, i tapicerka był jakiś plazdyczany materiał - fuuujjj.

Generalnie szukaj wersji CD, a najlepiej CD Diamant - jest taki znaczek diamentu na kierownicy zamiast znaku Opla i taki sam emblemacik nad oznaczeniem wersji wyposażenia - GL, CD.

Chociaż każdy się zgodzi że nie ma reguł. Ja widziałem Omege sedan, 92, biała z boku znaczek GL, tylko. Zaglądam swoim zwyczajem do środka a tam full wypas oprócz skóry. Klima, pełna elektryka, komputer itd. nie miała tylko szyberdachu.
A ostatnio widziałem w komisie też w Radomiu, za 13800 Omege z 93, w kolorze kremowym - czasem spotyka się takie Omy B. W środku full wypas, tapicerka skóra, ale strasznie inna - w takie małe dziurki - fotele podgrzewane. Nie miała żadnych znamion wersji CD czy choćby Diamant.
Także, musisz sprawdzać.
A, i jeszcze oczywiście wersje GLS, LS w staryszych typach i parę innych kombinacji.... uffff, ciężko nadąrzyć.

Wymagaj - wedłu mnie - el. lusterka, szyberdach, el. szyby, ABS (!) - a dalej jak uważasz, central jest wygodny, komp potrafi zepsuć humor - chwilowe spalanie -, klima jak uważasz.
Alufelgi też często występowały - więc szukaj, zwłaszcz że są ładne.
  
 
A i jeszcze w sprawie Diesla.
No nie wiem czy (92 KM - TD, 72KM - D) dla auta ważącego 1,5 tony to wystarcza...
Nie mówię tu teraz jako posiadacz 3.0 ale użytkownik 2.0, jak pisałem 2.0 nie jest zbyt dynamiczne i raczej ścigać się nim nie można. NIestety auto trochę waży...
Ja polecam benzyniaka 2.0 ( no oczywiście że tak naprawdę 3.0 ), ale Ty jak widzę szukasz auta spokojniejszego.
  
 
nie - nie chodzi mi o spokojne auto - ale raczej rozważam kwestię pod względem ekonomicznym (wiatr wiejący od wiru w baku jest trochę mało ciekawy )
jeśli nie diesel, który jest choć może i nie do końca ekonomiczny - znalazłem na postach, że też potrafi wciągnąć 10l (??!) ropy czyli zupełnie inaczej niż podaje fabryka)
no to chyba najlepsza alternatywą pozostaje ten silnik C20NE z przeróbką na gaz-a tutaj przy zakupie z gotową przeróbką na instalację gazową na co zwracać uwagę ?
  
 
Ja mam diesla i jest od nowości w mojej rodzinie tylko sie kierowcy zmieniają. Ja jestem drugim. Posiadam wersje 2.3 TD z intercoolerem (100 km). Co moge powiedzieć:

- 150 tys bez awarii czegokolwiek.
- nie jest za dynamiczny ale bardzo ekonomiczny 6/7 litrów na 100
- ani grama rdzy (pewnie dlatego, że garażowany)

Diesle z Omegi nie są za dobre dlatego trzeba go bardzo pieścić. tzn wszystkie wymiany płynów, ustawienia zaworów trzeba robić zgodnie z instrukcją.
Jeśli chodzi o turbine to faktycznie jest to słaby element i nawet po 20 tys przebiegu zdarza się pojawianie śladów oleju w kolektorze ssącym ale te typy tak mają. Przede wszystkim na stan turbiny ma największy wpływ olej na jakim jeździmy oraz częstość jego wymiany.

RZ.


  
 

co do spalania to nie ma szans aby wzieła powyżej 8l po mieście przy ostrym deptaniu pod wrunkiem

1. wtryski w 100% sprawne czyli punkt pracy ok 134 bar
2. Kąt wyprzedzenia poprawnie ustawiony.

Brat teraz był nią w Norwegii w pięć osób załadowana na full plus przyczepa kampingowa o masie 1 tony i wtedy to połknie 10l i to w górach.

RZ.
  
 
A tu masz racje - potrzebna jest po prostu dobra eksploatacja - sumienna. Bez oszczedzania na wymianach i przeglądach.

Co do kupna Omy A z gazem, to chyba tylko na prawdę nędznie założone instalacje robią problemy. Typ najprostszy jest OK. Tylko jak kupisz bez gazu to nie mozesz zalozyc najprostszej, bo nie zarejestrujesz. Musi byc z komputerem teraz zkladana.
  
 
na jakie "mniej-więcej" spalanie gazu mogę liczyc (miasto,trasa) ?
  
 
Dobra omega A musi miec/być:
- nie bita
- abs,
- ele i grzane lusterka,
- miec kolor czarny,
- atermiczna szybe szyberdachu,
- wtopioną antene w przednia szybę (z odpowiednim rokim rodukcji), wiemy wtedy na 100 % ze auto było mocno bite,
- reszta zalezy od upodoban czym wiecej tym lepiej ale i awyryjnosc jest rozna

Jesli wybierze sie silnik C20ne to
letnie srednie spalanie to okolo 8,7 litra
zima to 11,9
Takie sa moje doswiadczenia.
Jesli ktos napisze ze te 8,7 jest niemozliwe itp itd to jego sprawa
u mnie tak było.

NO I MUSI BYC BEZ GAZU
  
 
powiem Ci jak było u mnie

Założyłem instalacje - na 32 litrach gazu przezjezdzalem 250 km, w cyklu mieszanym 50/50. Czasem 270.
Jak dostalem 10 pkt za jazde 167km/h to jechalem 70-80 i spalil mi 10l/100h. W zimie maksymalnie spalanie było 15. A przy naprawde ostrej jezdzie 17L/100km - ale predkosci byly od 160.
Chociaz, jechalem kiedys na gielde do Słomczyna o świcie, zero ruchu. 140 stala prędkość - spalanie było 12L gazu.

Potem troche silnik stracil szczelnosc i spalanie nieco wzroslo, ale to juz inna bajka.
  
 
Cytat:
Potem troche silnik stracil szczelnosc i spalanie nieco wzroslo, ale to juz inna bajka.



Pewnie wiecie dlaczego ????????
  
 
ja z powodu swej "zieloności" nie wiem - ale chętnie bym się dowiedział czegoś więcej o potencjalnych minusach gazu
  
 
Napisz wyszukiwarce gaz - wszystko jasne........
  
 
Otóż, za szybko myslisz Piotrze.
Silnik się rozszczelnił z powodu przepalenia kontrolki obecności płynu w chłodnicy. Wywaliło mi całą wodę w układzie chłodzenia, a ja jechałem, i patrzyłaem się na wariujące wskazania - jakieś 5km.
Wystarczy chyba nie ?